Gjest Ut på tur Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Vi trodde at det å få pusset ned og malt opp igjen den ene veggen på sove værelset skulle være en enkel jobb gjort på et par dager. Nå viser det seg at dette er en MYE mer omfattende jobb enn vi trodde Det kan fort ta noen uker før vi kan flytte inn dersom vi skal gjøre jobben skikkelig. Problemet er at alle rommene i våres lille leilighet står på hodet og er midlertidige frem til vi flytter inn på soverommet. Jeg er ved å bli desperat for å få ting på plass. Har termin om 5 uker. Dersom jeg skal vente 3 uker før jeg begynner å få ting på plass blir jeg SUPER stresset (minst) Jeg sitter jo bare og ser på og får ikke gjort noe som helst Hva ville dere gjort? 1: brukt 2-3 uker nå på å pusse opp soverommet og så begynt med å sette ting på plass i alle de andre værelsene. Vi risikerer jo da at babyen kommer før ting er på plass og vi må gjøre dette de første ukene vi er foreldre. 2: lage en midlertidig løsning som fungerer bra og utsette oppussingen til også jeg kan hjelpe til. Det betyr at vi får noen uker en gang senere i fult kaos (for hvor skal vi da sette sengen)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Hva er det som gjør at en vegg på soverommet tar tre uker å pusse opp? Vi brukte ca en uke på stua, og da malte vi 4 eller 5 strøk med oljemaling, som har ett døgn tørketid. Der er det panel i både tak og på vegger så vi måtte gå over med pensel etter hvert strøk med rulle.
Fabelaktiv Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 ja hva er det med den veggen? Kan ikke skjønne at dette skal ta sånn tid altså.. men jeg er for å ta ett rom om gangen da og ha det ferdig.. et rom bør ikke ta mer en enn 2 til 3 dager max.. (hvis ikke vi snakker bad og kjøkken og fliser osv osv da)
Gjest Ut på tur Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Vi må rive ned platene på veggen, og listene, sette opp nye plater, sparkle to lag, tapetsere og så male, og så går det jo litt tid før jeg som gravid kan sove der. Alt skal jo skje på kveldstid derfor tar det ekstra lang tid...
agent Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Istedetfor å tenke på det, ville jeg bare satt igang ;-) Hatt litt høyt tempo for å satse på å bli ferdig. Tenk hvor deilig det er å ha et pent soverom når babyen kommer. Vi venter nå barn nr. 3, og det er like mange oppussingsprosjekt i forkant av fødsler. Min erfaring er at babyen kommer ikke før en har tatt siste malingestrøk, eller når "redet er ferdig". Nå ligger vi likevel litt svett an, nytt kjøkken i stuen, min mann skal plate, tapetesere, male, og sette det opp selv, og jeg har 24 dager til termin.. Godt det er regnvær, og vi har ferie for tiden..
Mazza** Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Tror kanskje jeg hadde kjøpt inn smartpanel , klina opp det på veggene ( går fort) og malt de i den fargen jeg skulle hatt....eller tom kanskje kjøpt ferdig malte
Mazza** Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Jepp Bør ikke ta mer enn et par kvelder med ferdig malte....
Emlyn med 2 i magen Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 TRE uker? Da må man jo egentlig spørre seg om det lønner å gjøre det selv, eller om det rett og slett ikke er like greit å leie folk. Så kan dere evt jobbe overtid eller noe sånt de kveldene for å tjene inn litt ekstra cash. Dere kan vel gjøre mye i helgene?? Eller få venner til å hjelpe til? Evt ta et par feriedager fra jobben og bruke dem til oppussinga? Tre uker hørtes veldig lenge ut. Er for øvrig enig med Mazza om at smartpanel kan være en grei løsning, hvis dere liker det da. Evt noe annet som funker fint og som ikke tar så lang tid. Gipsplater, kanskje? Vi pusser også opp soverom, nytt umøblert hus... alt er kaos og hele huset ser ut som en blanding av en sløydsal og en festivalcamp. Men vi tar ett og ett rom. Dersom vi av en eller annen grunn ikke skulle bli ferdige med alle i tide, kan vi alle sove på det rommet som først blir ferdig. Eller i stua. Babyene bryr seg jo ikke uansett.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Jeg hadde definitift kjøpt ferdig plater å smekka opp jeg da. Det går jo kjemperaskt, og du får de både ferdimalt å umalte. Er kansje litteså dyrere, men når en rekner med plater, strie, sparkel, maling åsså arbeidstid så er det jaggu ikke mye en taper på det. Men dere har kansje en spesiel plan for rommet eller? På det du egentlig spurde om, så tror jeg jeg hadde ville starta nå, tenk så deili å bli ferdi før lillegull kommer =) Lykke til med oppussinga =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå