Gå til innhold

Se hit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i uke 32 altså iforrige uke..Hadde da høyt blotrykk og litt eggehviter i urin..

Skulle komme tilbake til jordmor to dager senere for sjekk av bt og urin..Urin var fin, men blodtrykket låg endå litt høyt...så fikk jeg beskjed om å ta det med ro framover..Så sa jordmor, bestill deg en time til lege, gjorde det, men hva kan legen gjøre da?

Måle bt å urin? Slik som jordmor..Hun sa ikke hvorfor jeg skulle bestille meg time, så nå sitter jeg her da, dum som et egg..hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ho mente sikker at du måtte få ut ei sykemelding for å prøve å få ned bt. j har nå vært sykemeldt i 5 mnd pga for høyt bt.

Skrevet

Spør JM hvorfor, vanskelig for oss å gjette hva hun tenker :)

Skrevet

Kanskje hun tenker på det med sykemelding, blodprøver legen kan ta og evt. om de vil undersøke urinen nærmere. Kanskje jordmor synes det ble en legeoppgave å vurdere deg videre. Ta det som et godt tegn på at jordmor ikke går over egen kompetanse, men vil ditt beste :)

Skrevet

Som andre sier, ikke så lett for oss å gjette :) Men, kan jo hende hun bare vil at du skal ha oppfølging, og kanskje få en mening fra en annen person. Greit å følge opp når man har høyt blodtrykk.

Om du ikke får ringt jordmor, hadde jeg bare fortalt legen slik det var, (det står jo forresten på papirene.. :) og at jodrmor anbefalte deg å gå til ham/henne.

Skrevet

Når de mistenker svangerskapsforgiftning, så vil de ha deg inne til kontroll med korte mellomrom. Jeg ble bedt av jm å kontakt lege for videre oppfølging fordi hun skal på ferie. Kanskje det er det samme for deg - mye press på helsestasjonene nå med ferieavvikling har jeg inntrykk av.

Mitt blodtrykk gikk ned etter at jeg tok det litt roligere, så det trenger ikke bety svangerskapsforgiftning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...