Gjest Ut på tur Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Hadde ett bleie sp.mål til deg men kan ikke sende deg PM er du her i dag ?
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Ja da--maatte jo ta en liten tur innom BiM i dag og. :-) Vet ikke om jeg kan svare paa spoersmaalet da--mange paa tettinntil som har mye mer erfaring. Her ligger toeybleiene klare til lillegutt, men har jo strengt talt ikke erfaring med dem ennaa... Hva lurte du paa?
Gjest Ut på tur Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Du har bare tidligere fortalt at du sparte mye på å kjøpe FB før du kom hit. og at du anbefalte å få folk der borte til å kjøpe om man kjente noen. Har nå funnet en som kan kjøpe for oss...men synes ikke det er voldsomt mye å spare blei vel omkring 1500 om vi lurte oss unna momsen. Hvor kjøpte du dine? et ektra billig sted ? De som kan handle for oss bor i Washington om jeg ikke tar helt feil.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Det er kanskje ikke enormt mye--men vi syntes i allefall det var nok til aa vaere verd aa kjoepe det der borte. (Da jeg skrev det hadde jeg ikke sett at man ogsaa kunne bestille "pakkepriser" i Norge dersom man bestilte flere bleier samtidig.) Men saa kjoepte vi ogsaa full oppsetning med baade small og medium, og da fikk vi ogsaa en del rabatter. Noen av nettbutikkene i USA har fra tid til annen litt rabatter paa bleiene, vi fikk 5% rabatt pluss gratis porto da vi bestilte og det hjalp jo ogsaa litt. Har du litt tid paa deg, saa kan du jo foelge litt med og se om de har noen rabatter... Det vi gjorde var at vi bestilte str. medium (med innlegg) fra www.fuzzibunzstore og www.thanksmama.com. De har gratis porto naar man bestiller for over et visst beloep, og en 12-pakning koster 198 dollar. Med dagens kurs blir vel det ca. 1150 kroner for 12 bleier--eller 96 kroner bleien...forutsett at du bestiller en 12-pakning. Bestilte ogsaa hamp-innleggene derfra. Ellers har ogsaa www.ittybittybabybunz gratis porto. Vaer ogsaa klar over at dersom du bestiller fra en annen delstat enn der hvor pakken skal sendes unngaar du oftest amerikansk moms. Saa bestilte vi str. small fra www.fuzzibunzseconds.net. Der koster bleiene 12 dollar stk (70 kroner), men kommer uten innlegg. Bleiene blir solgt som annensorteringsbleier (har en strek over merkelappen), og kan altsaa inneholde smaafeil, men jeg har ikke sett noen feil paa bleiene vi bestilte. Saa langt jeg kan se, passer medium innleggene helt greit i small bleiene--de maa bare "brettes" litt foran--veldig greit hvis man venter gutt tenker jeg, for da faar man dobbelt lag foran i bleia. Naar lillegutt er foedt kan jeg fortelle hvordan det fungerer i praksis--men jeg tror ikke det blir noe problem. Saa vi kommer rett og slett til aa bruke de samme innleggene i begge stoerrelsene--det er i allefall planen. Og det kan man jo spare litt paa... Lykke til! Her ligger bleiene klare til bruk. Tror dette kommer til aa gaa kjempebra--er bare spent paa om baby kommer til aa taale FB paa fulltid. For de fleste er det jo ikke noe problem, og det er tross alt mer hudvennlig enn engangsbleier, men er jo spent paa om vi kommer til aa trenge en annen luftigere toeybleieloesning f.eks om natta... Vi faar se....regner med at det gaar helt fint.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 PS. Fuzzibunzseconds faar inn nye bleier en gang i maaneden, og har jo andre stoerrelser ogsaa--saa hvis du ikke har noe imot streken paa merkelappen gaar det jo ogsaa an aa bestille alle bleiene derfra. Tror de tar 3 dollar ekstra for innlegg, saa det blir jo ikke en kjempegevninst av det--men det er jo ogsaa noe du kan se paa. Er jo ikke alle som liker mikrofiberinnleggene heller...
Gjest Ut på tur Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Takk for alle tips. Ville bare høremed deg før du plutselig hadde født og var borte Vi starter opp med brettebleier i for å se hvordan vi fikser vaskingen, og så liker jeg det at de er luftige. Men når ungen blir større vil jeg gjerne ha noe annet for hører at brettebleier kan bli vanskelig på urolige unger ... og så var det jo dette med barnevakten da Nå strikker jeg ullbukser for harde livet Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå