Gå til innhold

Salve for såre brystvorter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva heter den salven/kremen som man ikke trenger å vaske av før amming??

Har en smule vondt, og tenkte å kjøpe før det blir enda værre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Purelan?

Skrevet

Purelan

Ikke farlig for babyen å få i seg, for den er 100% naturlig :o)

Skrevet

Jeg har prøvd flere typer, ingen måtte man vaske av.. jeg husker ik hva de het, men er du sår kjøp albuskjell!! D var effektivt på meg(salvene hjalp ik stort)

Skrevet

Lansinoh - innholder 100 % lanolin og er kjøpt på helsekostforetning. Litt dyr, men en god krem for sprukne og såre pupper.

Skrevet

Avent brystsalve.. men du kan jo høre med helsesøster, de har somregel ulike prøver av salver liggende som de gir ut(på sprøyte eller i beger)

Salvene i tillegg til ullinnlegg (beskytter mot trekk), rennende vann over brystene og varmluft-tørking hjalp mine såre brystvorter!

sårheten går somregel over etterhvert som brystene blir mer og mer "herdet";)

Lykke til da!!

Skrevet

Ja, d var d to av dem het(som jeg har prøvd): Lansinohl og purelan :)

Skrevet

Det aller beste mot såre brystvorter er mm, som får lufttørke.

Hs anbefalte i tillegg Simplex øyesalve til meg. Den behøver du ikke å vaske av før amming, og den setter seg ikke fast i ammeinnlegget. Og så er det en smal tut på den så du kan ha salve på akkurat det stedet du trenger og ikke kline det utover hele puppen.

Skrevet

Jeg har åpne sår som blør og har brukt Lansinoh, men synes ikke denne hjalp meg. Nå har jeg kjøpt Unguentum M og denne fungerer mye bedre. Synes Lansinoh svei skikkelig når jeg tok den på, mens Unguentum M virka litt mer lindrende. Men nå har som sagt jeg åpne kjøttsår...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...