Gå til innhold

Dere som vet noe om ketose/ketolyse-kuren:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise frukt?

Hvor mye grønnsaker kan man spise? Så mye man vil, eller finnes det begrensninger?

Kan man spise hvilken type grønnsaker som helst?

Hva menes med at man starter med 14 dager null-karbo? Klarer ikke å få dette til å stemme, hvor er grønnsakene henne i denne starten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønsaker har masse karbohydrater.. :) Kjøp boka eller lån den på biblioteket. :)

Frukt har masse fruktsukker = karbo. :)

Skrevet

Det finnes en liste over karbo-innholdet i forhold til vekt i alle frukt og grønnsaker, tror det er en av atkins sine bøker... så må du veie og regne ut hvor mye du kan spise etter hva slags frukt eller grønnsaker du velger, vet ikke hvilken kur du har tenkt å gå på, men det bør stå hvor mye karbohydrater du kan få i deg hver dag:)

Lykke til...

Skrevet

Man kan spise en del grønnsaker, men ikke frukt. Det hele kommer ann på hvor mye krabohydrater ingrediensen inneholder.

Skrevet

Ketolysekuren er en del strengere enn for eksmpel Fedon. På ketolysekuren skal man spise 15-20 karbohydrater helt fra starten. Man sjekker om man er i ketose (fettforbrenning) med noe egne urinstix ketosestix.

Skrevet

Men hvor sunt kan det være å kutte ut frukt? Kan man spise meieriprodukter? Hvilken?

Hvis man er nødt til å måle/veie maten man spiser så skjønner jeg ikke at noe av det positive ved denne kuren skal være at "man slipper å telle kalorier"... Det er jo mer arbeid å veie alt man eter!

Skrevet

Her kan du finne en kjempebra matvaretabell som forteller hvor mye karbohydrater den enkelte vare inneholr per 100g. På ketolysekuren skal man ikke ha et daglig inntak av karbohydrater men ikke mer en

15-20 g.

www.lavkarbo.no

Skrevet

Er dette en komplisert kur å følge???

Skrevet

Det som er negativt med å telle kalorier er at man bare da må holde seg unna fett.

Skrevet

Hmmm, så ifølge den kuren kan jeg spise ubegrenset mye ost? Høres for godt til å være sant ut. Takk for linken, Cat.

Noen her som gidder å forklare det med 14 dager med null karbo? Hvordan er det mulig?

Skrevet

Den er ikke komplisert å følge, men man må bruke litt tid å sette seg inn den, slik som alle andre kurer der man ikke bare mikser seg en shake. Det er vanlig mat, med unntak av at man i noen oppskrifter skal bruke soyaprotein. Men det kan kanskje føles litt komplisert å forstå hvordan kuren fungerer. Det å ikke tenke tradisjonelt der man slanker seg med mager kost og lite kalorier er også for mange vanskelig å tro at man kan gå ned i vekt av..

Skrevet

Men det er ikke mye/mer arbeid å telle enn det er å veie. Det går vel egentlig ut på det samme.

Jeg spiser to måltider daglig på jobb, og jeg kan ikke dra frem en vekt midt i en psyk post. That would not go over well...

Skrevet

Den er ikke komplisert i det hele tatt. Faktum er at den er vanvittig enkel.

Skrevet

Nei, du trenger ikke veie maten på jobb. Bare spis mat du vet ikke innehodler karbohydrater eller ta med deg mat. I oppskriften er det opplyst hvor mye karb retten inneholder så der trenger du ikke veie og regne ut.

Skrevet

Men kan resten av familien spise sammen maten?

Skrevet

Hvor har du det ifra at du ikke skal spise karbohydrater i hele tatt første 14 dager??

ja jeg mener du kan spise nærmest ubegrenset med ost,kjøtt,fisk,osv,osv. Jeg har gått ned 5 kilo på 4 uker med denne kuren jeg,

Skrevet

Det som gjør ting vanskelig for meg er at jeg ikke kan ta med meg mat på jobb. Av ulike pasient-relaterte grunner er det uaktuelt. For å si det slik jobber jeg med skizofreni og en typisk tvangstanke som forekommer ofte er mistanken om at maten de får servert er forgiftet. Kan du tenke deg tilstandene som ville oppstått når en ansatt kommer med medbrakt...

En annen ting er at helse-norge serverer svært lite sunnt mat. Mye karb og lite grønt. Ofte hender det at det eneste grønne er innblandet i for eksempel grateng. Det eneste andre som finnes å spise på posten er brødskiver...

Hva gjør jeg da?

Skrevet

Du kan spise jorbæer , avocado og bringebær. Vettu jeg veier ikke maten min. men siden man regner ur karbohydrat inneholdet per 100g vare er det faktisk ganske enkelt å ta det i hodet sånn ca.Er bare når jeg er veldig usikker at jeg veier.

Skrevet

Jeg har ikke veid eller målt noe som helst. Tar det på "gefülen", og det går utmerket. Frukt er ikke anbefalt, da dette inneholder masse fruktsukker (karb).

Av grønnsaker kan du spise alt som vokser over bakken, men sjekk karbo.innhold pr 100 g slik at du vet hvor mye av hver grønnsak du kan spise hver dag. Kjøtt og fisk er proteinrikt, så det trenger du ikke veie. Jeg velger kjøtt/fiskmengde som samsvarer med hånden min, både str og tykkelse.

Har ikke hørt det du sier om 14 dager på null-karbo. Starter på et minimum, men joda, litt karbo er det. Anbefaler deg å kjøpe boka, der får du alt servert.

Av meieriprodukter kan du bruke fløte, seterrømme og ost (ikke brunost, prim, yoghurt eller melk)

Skrevet

Resten av familien kan spise akkurat det samme, men til dem gir du også en potet, litt ris eller pasta.

Skrevet

mulig dumt spm, siden man ikke skal spise brød, hva med knekkebrød? er det like ille som brød?

Skrevet

Men her teller du jo ikke kalorier?? Og fett er bra med ketolysekuren ;o))

Skrevet

Nei, brød er ikke lov. Korn generelt er fy-fy. Man må lære seg å lese varedeklarasjon. Kanskje kan du spise ett knekkebrød pr dag (vet det er en type som inneholder 5 g pr skive), men da må man passe på å ikke få i seg mer enn 10-15 g karbo i resten av det man spiser den dagen.

Skrevet

Jepp, knekkebrød er like ille som vanlig brød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...