Gå til innhold

Sex og bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bekkenløsning og er i uke 36. Jeg lurer rett og slett på om jeg vil gjøre vondt verre ved å ha sex nå? Vi har nesten ikke hatt sex hele svangerskapet, pga diverse plager, først kvalme, så bekkenløsning og hoven nedentil pga åreknuter.

Det jeg egentlig vil vite er om det er noen grunn til å prøve å ha sex? Har det positiv effekt på fødselsforløpet, f.eks ved at det ikke er så trangt der som nå, siden vi har hatt lite sex?

Dette er mitt andre barn, så jeg håper kanskje at fødselskanalen er åpnere enn sist uansett, for selv om jeg har lyst å være sammen med mannen min, så frister det ikke å gjøre bekkenløsningen verre, eller at det skal gjøre vondt pga at jeg er en del hoven og øm og sånn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ihvertfall bare verre av det, så her er det ingen sex.

Skrevet

Jeg har funnet en stilling som funker for meg og mannen min, og det er rett og slett at vi gjør det i skjestilling. Litt mer arbeid for han, men han klager ikke:)

Skrevet

prøv å svømme litt - men ikke gjør noe osm er ubehagelig.. blir det blitt bedre så kan jo ikke sex være noe negativt trur jeg..

lykke til uansett da :)

Skrevet

Jeg er plaget av kraftig bekkenløsning. Skjestilling er det eneste som funker for oss også. Men nå skjer det heller sjelden da, etter en oppblussing av sexlysten i andre trimester, så har sexlysten vært svært dalende nå på slutten. Er nå i uke 35.

Skrevet

er en ganske dum ide... det har jeg fått merke i hele dag... for fytti H så vondt jeg har i dag. Sa til gubben at nå får han nok pent vente...

Skrevet

Jeg er litt motsatt jeg da.. blir bedre av misjonærstillingen! det gjør ikke vondt i skje stillingen men den stilllingen kommer jeg meg ikke ut av senere.... da gjør det gresselig vondt. vær flink til å tøye, går både til fysioterapi og kiropraktor og tøye er bra sier begge. Gjerne ut til siden og hofteledds bøyerne er kjempe viktig.... Jeg er 35 uker nå og er noe værre igjen, men har ikke hatt sex på uker pga en vond vond hemoride. Men prøv få opp blodsirkulasjonene i området og kjenn om det går greit underveis... økt blodgjenomstrømning ved sex og orgasme er positivt OM du ikke får vondt av selve handlingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...