Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når slutter man å amme i forbindelse med grøtmåltid? Gir dere vann ved siden av grøten? Gjelder 6 mnd+. Hvor mye vann gir dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man slutter å amme etter grøt kommer ann på ungen. Lillegutt her har fått mm etter hvert grøt måltid helt fram til nå(7mnd),men nå vil han ikke ha mer. Nå blir det heller litt amming mellom måltidene hvis han ønsker. Han drikker ikke så veldig mye vann enda,men passer på å tilby han flere ganger under måltidet=)

Skrevet

Takk, flere innspill?

Skrevet

Gutten min er 5 mnd, så jeg ammer før han får grøt. Da blir mm hovedmåltidet fortsatt, og grøten tillegget som dekker resten av behovet. Får kun morgen og kveld. Siden jeg ammer før grøt så får han tilbud om kokt vann etter grøten.

Skrevet

Bra innlegg, jeg satt nemlig og tenkte på dette selv.Lillegutt er 6 mnd.

Har nettopp begynt med fast føde (grøt og middag, 2-3 g pr.dag + litt fruktmos) og han er mindre interessert i pupp enn før.Og litt for lite interessert i flaske med vann.Dette bekymrer meg.Har prøvd med skje, det går litt lettere.

Gir han kokt vann (noen ganger med litt maltekstrakt i) på flaske, men det er litt opp og ned hvor mye han drikker.J synes han drikker lite, men han styrer vel dette selv tenker nå jeg da.Kan jo ikke presse i han vannet.

Hvor mye han drikker..? Hmmm... vanskelig å si.Noen få "slurker" pr. måltid kanskje.Ikke mye.

Skrevet

jeg har også samme problem... snuppa vil nesen ikke ha melk lengre.. kunne nattavennet henne uten problemer, men det er den enste gangen hun vil ha melk, så jeg får bare fortsette en stund.. heldigvis så er hun ganske glad i vann, så jeg trenger nok ikke bekymre meg for væskebehovet, men det er ikke så kjekt når hun ikke vil ha melk.. hun er 6 mnd... får grøt to ganger + middag.. tilbyr alltid før den faste føden, men hun nekter.. trolljenta mi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...