Nr4? 💓 Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Pappan heter stig andrè,og jeg vil gjerne oppkalle gutten vår som kommer i november etter han! Emil Andrè Even Andrè Ove Andrè Andreas Stian Andrè Simen Andrè ???? Jeg synes dette er så utrolig vanskelig!! Hva heter deres gutter og hvilke navn tenker dere på?? Holder en liten knapp på Ove Andrè tror jeg... hmmm ..
Vannmann35 Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Vet om en Egil André og en Glenn André. Personlig synes jeg absolutt ikke André passer med et typisk norsk navn! André har noe eksotisk over seg, og det er jo også opprinnelig gresk. Foreslår derfor: Filip André Daniel André Nicolai André Georg André Christopher André
Mc Mum Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Heisan.Jeg synes kanskje Tom Andre` og John Andre` er brukbare sammensetninger..:-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Hmm... Andrè forbinder jeg med adopterte gutter fra Korea eller nordlendinger. Ikke for å være slem altså, men kaller man fortsatt ungene sine for Andrè.... Hva med Andreas istedet?
Marolla Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Andrè er universal navnet når det kommer til mellomnavn. Det passer til så og si alt. Nicklas Andre Lars Andre Andreas er jo kjempepent!
Vrimle Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Emil Andrè eller Philip/Fillip Andrè synes jeg høres bra ut:)
Totettitett Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Ove Andrè er fint, men synes også Thomas Andrè er fint jeg da=)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Jeg synes alle guttenavn blirfeminine med Andre hengende på. Ikke vondt ment, bare liker det ikke. Synes Andreas var et godt forslag da.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Andrè er et kjempe fint navn, som passer til mange navn. likte godt Emil Andrè. Ellers så har jeg en bror som heter Roar Andrè, som jeg synes er kjempe fint, veit også om en Robin Andrè.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Hvorfor ikke bytte ut det innmari kjedelige Andrè med enten Andreas, eller Anders, eller Andres? Tre flotte navn!!! Synes Andrè er så vanvittig oppbrukt som andre fornavn, og veldig ofte brukt som en slags etterslenger - bare fordi man liksom må ha dobbelt fornavn.....
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #13 Skrevet 10. juli 2007 Tenker umiddelbart Glenn Andre Roger Andre Thomas Andre Det er de assosiasjonene som melder seg ved Andre som mellomnavn. Ove Andre havner litt i samme kategori. Hva med å gjøre som flere har vært inne på her, å gå for Andreas, Andres eller Anders dersom det er viktig å kalle barnet opp etter pappa?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #14 Skrevet 10. juli 2007 Hvis du kaller barnet ditt Kim André, Glenn André eller Roger André legger du litt opp til at han blir klassens rampegutt, mener nå jeg. Signerer med anonym fordi jeg antageligvis terger noen nå.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #15 Skrevet 10. juli 2007 Jeg som skrev over. Til HI: Må legge til at de forslagene du hadde selv var fine:)
Synnøve_Solbakken Skrevet 10. juli 2007 #17 Skrevet 10. juli 2007 André er et fælt navn, sorry... Ville vridd det til Andreas, Endre eller Anders som er mye finere. Helst alene, evt som dobbelt navn. Forslag: Erik Andreas Henrik Andreas Magnus Andreas Sverre Andreas Ove Andreas Simen Andreas Even Andreas Ove André kjenner jeg en som heter, han bruker nesten ikke André.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #20 Skrevet 11. juli 2007 Jeg synes Andrè er et veldig fint navn! Kommer kanskje til å bruke det selv en gang. Robin Andrè Julian Andrè synes jeg er flotte navn! :-)
gleder.meg Skrevet 12. juli 2007 #21 Skrevet 12. juli 2007 Veldig dumt med et navn nesten ingen klarer å skrive, da... Nesten alle skriver det slik: Andrè, men det skal skrives slik: André. Man skal altså holde Alt Gr inne når man trykker på den tasten. Synes forresten at André er veldig oppbrukt!
LindaKristin1980 Skrevet 12. juli 2007 #22 Skrevet 12. juli 2007 Sønnen min heter Emil Andreas, det kan jo være et forslag
Gjest MariRari Skrevet 14. juli 2007 #25 Skrevet 14. juli 2007 Dere vet vel hvilke navn som blir de neste "kriminelle" vel? Det er jo de navnene som til en hver tid er på ti på topp-listene. Tviler på at Ove André (fint forresten!) kommer der om 20 år. Og hvorfor er det sånn? Jo, navn slik som andre ting sprer seg fra høyere sosiale lag og nedover. De siste som blir lei et navn er de mest ressurssvake. Når et navn har blitt så populært at det når dem, er det så mange som heter det at det statistisk sett er nødt til å bli mange "kriminelle" som har det navnet. (Kilde: Ivar Utne, navneforsker)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå