Gå til innhold

Sykemeldt pga kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt 50% sykemeldt pga bekkenløsning og veldig mye kynnere. Men hvis alle har kynnere, er det egentlig grunn til sykemelding? Jeg har dem veldig ofte og de er ganske slitsomme, kan ligge i senga og slappe av og få det... Legen mente det var grunn til å begynne å ta det mer med ro. Men hvorfor det? Kan de føre til noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle har kynnere.. noen har ingen, noen har få (1-2 om dagen) noen har mange.. 10-20 om dagen og atter andre enda flere

kynnere kan sette igang fødselsrier om de blir for "ivrige" så det lønner seg å slappe av ja

de som ikke har kynnere har jo kynnere selv om ikke de kjenner dem, for det er livmora som øver på sammentrekninger - gjennom hele svangerskapet - men kjenner du dem er de kanskje så kraftige at du bør ta det med ro?

Skrevet

OK, da er jeg med. Fødselsrier vil jeg ikke ha enda... er i 28+0... Jeg har så mange i løpet av en dag at jeg har gitt opp å telle, så da er det vel bare å trappe ned litt ja.

Skrevet

best å legge vekk propellen for å si det sånn

godt du forstod hva jeg mente for det ble litt rotete kjente jeg :)

Skrevet

Jeg har også hatt mye kynnere og fikk samme beskjed som deg- roe ned.. Det hjalp litt. Jeg jobber i barnehage, så det var vanskelig når jeg ikke klarte å gå noe særlig, og alt jeg gjorde førte til kraftige kynnere. Har bare fire dager til termin- ingen fødsel på gang enda, så de har ikke framprovosert noe fødsel her ihvertfall- selv om det innimellom har kjentes sånn ut..

Skrevet

Hei

Jeg er også sykemeldt pga kynnere. Ikke bare fordi at de kan gi premature rier, men også fordi jeg blir sliten av dem.

Legen syntes også den psykiske påkjenningen ved disse kraftige riene var grunn nok itil sykmld. i seg selv.

Jeg er mye bedre fysisk og psykisk etter snart to ukers sykmld. Så å ta det med ro hjelper. Jeg har stående/gående arbeide.

Skrevet

Søstera mi fødte i uke 30, og hun hadde masse kynnere før den tid. Ikke for å skremme deg, men det er nok rett som legen din sier, ta det med ro og pass på deg selv og babyen i magen :)

Skrevet

Oj... ja, jeg skjønner nå at jeg bør ta det alvorlig...

Godt å vite at det er forskjeller, for alle rundt meg sier bare: har ikke alle det da?!?

Skrevet

Det er nok stooooore forskjeller ja, derfor vi må være flinke til å lytte til kroppen og de signalene de gir.

Var absolutt ikke meninga å skremme deg, men av og til så må vi gravide skremmes litt for å ta oss selv alvorlig, for, "vi er jo ikke syke, vi er jo bare gravide..."

Skrevet

Ja, det er jo mye det at vi ikke vil virke sytete... man hører jo hele tiden om dem som jobbet frem til dagen før fødsel og var så spreke! Det er fint med disse sidene, for da oppdager man at man ikke er alene med tøffere svangerskap :-)

Var tøft å gå med på 50% sykemelding, men er veldig glad for det nå. Plutselig hadde jeg litt igjen til hus og barn etter arbeidsdagen :-)

Ja, vi må alle bli flinkere til å høre på kroppen når vi er gravide! Jeg glemmer lett at det ikke bare gjelder meg, men babyen også...

Skrevet

Ja, det å bli sykmeldt 50% er ikke lett.. Er der selv, men vet at det er det beste for meg og babyen. Og som du sier, man får overskudd til å gjøre litt andre ting også....

Synes samboeren min sa det så bra en dag her;

"Du må huske at du har bare en kropp, men dere er to som bruker den akkurat nå, det er ikke rart det tar på litt"

Skrevet

Det var godt sagt, den skal jeg minne meg selv på innimellom :-)

Lykke til videre - får håpe vi holder ut i 50% lengst mulig, sikkert kjedelig å bli gående hjemme!

Skrevet

Jeg har også vært sykmeldt 50% på grunn av kynnere de siste 14 dagene (har denne uka igjen å jobbe før permisjon nå).

JM og lege mener de kan gå over i for tidlige rier, og da anbefaler man at man tar det mer med ro. Ikke så greit med en aktiv 3 åring hjemme på ettermiddagene akkurat:)

Har ikke så masse plager av kynnerne, men jeg kjenner at jeg er sliten/støl på kvelden. Går omtrent med stenhard mage hele dagen, den ser ut som en basketball som ikke henger sammen med meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...