Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Jeg bor i 4.etasje i en blokk. Her er det et legesenter (2.etg), en blomsterbutikk (1.etg) og en leilighet til (3.etg).... Snakket akkurat med en venninne på telefonen. Hun ringte i det jeg var på vei ned for å hente posten. Hun syntes det var skikkelig uansvarlig av meg å hente posten når snuppa sover oppe i leiligheten. Postkassa er nedi i gangen og det er heis rett utenfor døra her. Jeg låser alltid døre og er max borte i 2 minutter..... Og jeg går ALLTID når hun sover (og hun sover ALLTID når jeg kommer opp igjen) Det er ingenting annet i 4. etasje enn leiligheten vår...... Er dette uansvarlig?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Er vel ikke mer uansvarlig enn å f.eks. gå på do mens babyen sover. Og mange har store hus, hvor babyen sover på loftet, mens de selv er rundt i huset og gjør husarbeid, og det bli jo sett på som helt normalt.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Absolutt ikke. Regner med hun sover en plass som er trygg, i seng eller vugge som ikke hun kommer seg ut av.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Ja, sover i sengen sin og så er hun bare 3 mnd, så hun klarer ikke å komme seg ut...... Ble så satt ut av at hun "kjeftet" på meg!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 nei!jeg henter selv posten..å om babyen våkner rett etter at man har gått er man jo der ganske raskt etterpå.. blir jo det samme som man gjør husarbeide ja å ungen sover i 3 etasje fks..om det er uansvarlig av deg å hente posten mens mini sover,da er det å uansvarlig å støvsuge leil el huset mens babyen sover for da hører man ikke babyen!-men jeg tror at om man bare sjekker barnet før en gjør sånne ting og rett etterpå er det ingen fare!
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Nei, det syntes jeg ikke. I så fall er jeg veldig uansvarlig som går i søpla(3min å gå), Sitter på land mens de sover i båten, klipper gresset ect.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Min ligger å sover allene i husset mens jeg og elstemann er i hagen og leker. Er jo inne å sjekker og i vinduet å titter og vi er ute i 1-2 timer og babycallen er med.
Mamsen til Silje Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Nei det syns jeg ikke. Om babyen skulle våkne er det ingen krise om den ligger våken noen minutter,hva er det hun mener kan skje galt? At du skal bli bortført på turen? HEHE:-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Vet ikke egentlig, hehe... Det var sånn: "Hæ!!!!!???? Lar du henne ligge alene mens du henter posten? Det høres ikke akkurat ansvarlig ut nei...." Spesiell venninne altså...
askeladda Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Nei, ikke uansvarlig i det hele tatt, gjør det samme selv. Hva skulle kunne skje med den lille som ligger og sover i løpet av de 2 min?
Mamsen til Silje Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Må være spesiell ja. Har kanskje ikke barn selv?
Maisie Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Hvis det er uansvarlig, så er det jo like uansvarlig å gå ut med søpla mens ungen sover, gå i kjelleren eller dusje. Så lenge man kun er borte et par minutter, og vet at ungen sover og/eller er på et trygt sted, så er det da ikke uansvarlig. Man må jo ikke gå rundt og bære på ungen hele tiden eller sitte pal ved siden av hele dagen.
gotulla Skrevet 9. juli 2007 #14 Skrevet 9. juli 2007 hun som sa dette til deg håper jeg ikke har baby selv. det er ikke uansvarlig i det hele tatt. da er det mange av oss i hvertfall. hvordan skal vi få klippet plenen da om vi ikke kan gå litt i fra de? hører dem jo ikke pga bråket.. hmm vi må da ikke være helt paranoide heller.. tenk på barna da.. hehe.. kan ikke gå ett sted uten de.. hadde hvert slitsomt.. hehe
90210 Skrevet 9. juli 2007 #16 Skrevet 9. juli 2007 Nei herreminhatt! Det er da ikke uansvarlig mener nå jeg. Man må jo hente posten! Og skal man da liksom vente til babyen våkner for så å kle fullt på babyen bare for å gå ut 2 min for å hente posten? nei tror nok ikke det... Så lenge man tar forhondsregler som å låse døra, passe på at komfyren ikke står på osv... Så syns jeg slett ikke dette er uansvarlig... Og skal man liksom vekke babyen og ta den med hver gang en skal på do også da? Nei herremin... gjør det du mener er ansvarlig du... Hun venninna di (om hun har barn selv) tar sikkert heller ikke med seg babyen ut hver gang hun skal hente posten...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 9. juli 2007 #17 Skrevet 9. juli 2007 Jeg hadde i alle fall ikke tatt heisen...bor selv i 4. etasje, og her hender det at heisen stopper av og til, så da er det ikke så fristende å ta den mens snulla er aleine, og trappa er jo enda mindre fristende så her henter vi posten sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå