Miss RM Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Lurer på hva som gjør at dere ringer føden/lege, hvor høy terskelen er for det? Også hvor langt på vei man er.. Er bare nysgjerrig altså :-)
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Mht. til fødselen? Eller om man er engstelig? Er jeg engstelig prøver jeg først å finne stoff på nettet/ i bøker/ her inne. Om jeg lurer på om fødselen er i gang har jeg nok den "venter litt til"- innstillingen. Selv om forrige fødsel kun tok 2 1/2 time:o)
line_n & sara Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 jeg måtte ringe føden for noen uker siden, og da hadde jeg snakket med min egen jm først, og det var hun som ba meg ringe.. de på ullevål var veldig flinke, og fikk høre hva det dreide seg om, og jeg fikk beskjed om å komme dit med en gang..veldig fornøyd med "servicen" jeg fikk der!
Fabelaktiv Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har og ringt de en gang.. kom da inn og fikk også god service sitter og lurer på om jeg skal ringe nå.. (vonde tak i natt og 50 dager igjen) men det er ikke så vondt nå lenger så da tenker jeg at jeg ikke blir å ringe, men kanskje jeg ringer legen min for å høre hva hun sier.. litt høy terskel og litt lav på en gang.. hehe - ikke til å bli klok av skjønner jeg
Poteto Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 eg vurderte å ringe i går.. har hatt kjempe vonde maserier si lørdag.. men så gav dei seg utover kvelden i går... eg ringer kun viss eg MÅ.... er redd for å ringe å få beskje om å komme inn, så viser det seg at det ikke er noe å bli sendt hjem..
Raych Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Har ikke ringt føden verken forrige svangerskap eller dette. Hvis det skulle skje at jeg går i fødsel før KS så ringer jeg JM på mitt lokale hjemsted, så rekvirerer hun ambulanse eller helikopter (alt etter hvor god/dårlig tid vi har). Forrige svangerskap ringte jeg JM da jeg fikk effektive rier (som jeg ikke kjente, bare følte meg plutselig influensadårlig og hadde fått beskjed om å ringe hvis jeg fikk feber etc) 2 uker før KS. Da ble det tur til føden og på observasjon i 2 døgn:) Denne gangen har jeg ikke ringt noen av dem ennå (er i uke 36 nå) og håper at jeg bare kan dra inn til føden for å ta KS når den tid kommer:)
Miss RM Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2007 Takk for alle svar, noen flere? Tenker på å ringe ikke i forbindelse med fødsel, men før.. Er selv 23 uker på vei, og leser her inne at mange ringer veldig ofte. Er førstegangs og blir selvfølgelig litt bekymret innimellom, men tar det egentlig ganske med ro.. Skjønner at mange ringer ofte, men jeg tror også at det noen ganger blir som å rope ulv en gang for mye? Det er absolutt IKKE meningen å provosere noen med dette altså!!!! Skjønner som sagt at man ringer, heller en gang for mye enn for lite.. Men selv har jeg alså ganske høy terskel for å ringe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå