Gå til innhold

Bladet "Mamma" for poshe mammaer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg kjøpt den nyeste utgaven av Mamma og får igjen bekreftet det jeg alltid har synes om dette bladet. Det er så og si bare profilintervjuer med meget ressurssterke mødre fra Oslo vestkant. Mote-delen for barn består av overprisede og eksklusive barneklær. (Hvilken gjennomsnittsmor fra Norge betaler 1500 kr for en barnekjole??)

For noen numre siden hadde de Hermine Midelfart på forsiden, der hun i intervjuet sa at hun tok jobb som lærervikar på Holmenkollen "fordi hun måtte få tiden til å gå". Midelfart er så rik og kjedsom at hun tar seg en bi-jobb for å få tiden til å gå.....? Da jeg leste det ble jeg rett og slett sur! Jeg gidder ikke å betale 59 kroner for å lese om en verden jeg ikke kan forholde meg til! Da kan jeg heller ha brukt pengene på å kjøpe et kjendis-sladderblad eller noe i den duren!

Jeg abonnerer på Foreldre&Barn og synes dette bladet er mer relevant for en gjennomsnittsforelder, med gode reportasjer og artikler.

Som mange andre liker jeg å kose meg med et ukeblad eller magasin i ny og ne. Når man er blitt mamma så føler man at man har blitt medlem i et ekslusivt samfunn, nemlig mamma-samfunnet. :)

Og da er det jo ekstra stas med et eget mamma-blad. Men dessverre føler jeg meg eksludert fra det "Mamma" prøver å formidle med sitt blad. Gi meg heller portrett intervjuer av mammaer som virkelig fortjener å pryde en forside: alene mødre, mødre med sykdommer, mødre med funksjonshemninger, mødre som gjør alt for gi barna sine en normal hverdag til tross for økonomisk ruin osv. Gi meg historier om hverdagen, om mødre som har trosset de utroligste hindre, møtt veggen, hva som helst. Jeg ønsker å lese artikler og intervjuer som gir meg inspirasjon. Bare spar meg for vestkant-snobberi. De kan overlate en slik hverdag til sine praktikanter og hushjelper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er faktisk veldig enig med deg her - har abbonert på bladet en periode nå,...... men har nå sagt opp !

Fordi jeg også føler at bladet ikke helt "treffer" meg.....

Skrevet

Helt enig! Sluttet å kjøpe "Mamma" etter å ha lest det en gang, og sett igjennom en annen gang.... Finner ikke noe jeg kjenner meg igjen i i det bladet, gitt....

Skrevet

Hva med å sende dette inn som leserinnlegg til selve Mamma bladet?

Skrevet

Ja, gjør det :o)

Skrevet

Heelt enig! Bra skrevet..

De jeg husker å ha prydet forsiden er: Camilla Malmquist (eks til Morten Harket), Kaia Huuse (kone til Jan Eggum), Hermine Midelfart...

Skrevet

Ja, lurt!

Send det som leserinnlegg!

Er helt enig med deg, skikkelig snobbe-blad.

Skrevet

helt enig med deg. Synes og du bør sende det som leserinnlegg.

Skrevet

enig og si at du vil å forsida neste gang...se om de tar utfordringa hehehe

Skrevet

Hehehe veit ikke om jeg er så veldig inspirerende for andre mødre, men jeg er en helt vanlig mamma. De syns vel det er for kjedelig :P

Da har jeg sendt innlegget til Mamma, så det blir spennende om de setter det på trykk eller sender svar tilbake!

Kanskje vi heller burde lage et eget mamma blad: For mammaer AV mammaer?

Skrevet

Må nesten signere den her jeg også. Bra skrevet:)

Skrevet

Signerer jeg, men tok du bort det om foreldre og barn før du sendte.Da er nok sjansene for å havne i bladet bedre - de tar neppe med reklame for andre blad;)

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med deg, men samtidig så er det jo blitt slik at flere og flere av mammaene i samfunnet er VELDIG ressurssterke, og de må jo få ha sitt blad de også. Det er jo ikke uten grunn at det stadig dukker opp "dameblader" med forskjellig målgrupper innenfor samme aldersgruppe. På samme måte som det finnes forskjeller blandt damer flest så finnes det jo forskjeller mellom oss mødre.

Jeg abonnerer på flere interiørblader, men det er jo mange jeg holder meg unna mye fordi det ikke er aktuelt for meg å betale 50 000 for en lampe! Heldigvis kan vi velge hva vi ønsker å lese og ikke lese...

Skrevet

Jeg er absolutt enig der. Skulle bare ønske at bladet kunne ha nå til et bredere publikum ;)

Og ja, tok vekk sitat om Foreldre og Barn!

Skrevet

Enig med deg om at det er et blad rettet mot ressurssterke mammaer.

Hva så?!

Er det feil å være det? Janteloven lenge leve :/

Det fins jo faktisk alternative blader som du selv nevner :o) Hver sin smak og interesse, så jeg synes ingenting om å sende klagebrev til Mamma...

Skrevet

Kanskje de burde skiftet navn på bladet? "Mamma" bør jo treffe en bred målgruppe: alle mødre. Men siden bladet tydeligvis er veldig nisje-basert: kun egnet for de med inntekt over 2,3 mil, villa i holmenkollen, og som tilfeldigvis har barn burde kanskje bladet skiftet navn til "PoshMum", "Glamour Mamma", "Nanny" eller min favoritt: "Vi som får barn kun for å bruke penger og få tiden til å gå"....

Skrevet

Er enig! Kjøpte det nylig for 3. gang, siden det var en god stund siden sist. Men det var søren meg siste og. Står jo bare drit.. F&B er mye bedre : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...