OhMyGod!!! Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 http://www.side2.no/helse/article1208027.ece les denne da.....hmm....
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 men da må man allerede ha forstadier til kreft... Har ingen planer om å kutte ut pillene mine... Selvom jeg har kreft... Tror nok ikke den gjelder for så fryktelig mange unge som prøver å bli gravide.
OhMyGod!!! Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2007 nei jeg ser litt for meg at man går litt lenger på de tablettene og da før man får en slik effekt av dem? men er jo litt ekkelt å tenke på for min del, da det er en del kreft i familien sånn i generasjonene...søstern min dreiv å styra med tykktarmen å måtte legge ut stomi og greier... tror jeg skal snakke med en lege jeg....
90210 Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Jeg tar ikke folat i det hele tatt jeg... Gjorde ikke det med sist svangerskap heller, og fikk en jente som var 100% frisk, og usedvanlig pen i huden var hun også! :-P Så jeg har fortsatt ingen planer om å begynne på folat...
OhMyGod!!! Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2007 skjønner det da, men så tenker jeg som så at hvis jeg nå ikke tar folat, og barnet får ryggmargsbrokk, så klarer ikke jeg la vær å skylde på meg selv....:S har jobbet med barn med ryggmargsbrokk, og ønsker virkelig at barnet vårt slipper det da.....
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Hei! på besøk fra 2 trimester. Ble litt skeptisk når jeg leste den artikkelen, jeg har epilepsi så vi er anbefalt å ta høyere folat enn dere "friske" jeg har tatt 4 mg om dagen siden november, da jeg mistet i februar fortsatte jeg bare med samme dose for vi ville prøve med en gang, ble gravid etter 1 mens og tar enda 4 mg, men når jeg var til legen sist så sa hun at jeg kunne gå ned til 1 mg, men at jeg burde ta det resten av svangerskapet. Grunnen til at vi som har epilepsi må ta høyere dose av folat er at vi har høyere risiko for å få barn med ryggmargsbrokk. Jeg har vært til UL 2 ganger og de har heldigvis ikke sett tegn til det. Så for noen er det viktigere å ta folat enn andre. Hadde tatt dosen likevel om jeg hadde visst det som sto i artikkelen tror jeg....
OhMyGod!!! Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2007 ja det skjønner jeg du, hadde nok jeg og gjort om jeg hadde epilepsi:) uten tvil, man vil jo gjøre det man kan for å få et friskt og sunt barn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå