smågodt prinsessa Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Hvordan var SF-målet deres i uke 31? Var hos jordmor i dag.. det var 32cm...var høyt syns hun. Hun trodde kanskje jeg hadde mye fostervann.. Lurer også på hva BPD-kurven og MAD-Kurven på ultralydskjemaet betyr? Jordmor kunne ikke svare på det..
Krøllefrøken Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 SF-målet mitt var 31 cm i uke 31. Har ditt plutselig steget mye eller, siden hun synes det var höyt? Min jordmor sier iallfall at det spiller ingen rolle om det ligger over den röd streken på skjemaet, så lenge magen vokser i en jevn kurve. BPD- og MAD-kurven på ULskjema betyr magemål og hodemål tror jeg... usikker på hvem som er hvem, tror BPD er hode og MAD er mage.
smågodt prinsessa Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2007 nei det har ikke steget.. det er en jevn kurve over gjennomsnittsstreken på skjemaet.. men hun reagerte veldig på at hun nesten ikke klarte å kjenne babyen.. hun måtte få en annen jordmor til å komme inn å kjenne.. for hun syns det var for mye "tomrom" på en måte..
Krøllefrøken Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 hmm, da er det sikkert bare at du har mye fostervann. Men hvis hun er usikker, spör om du kan få henvisning til UL så får de jo sjekka det
smågodt prinsessa Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2007 jeg har jo vært på UL mange ganger i løpet av graviditeten..så er jo ikke noe galt med barnet..på 3D Ultralyden sa legen at "her var det godt med fostervann".. så er nok ikke farlig.. men bare lurte på om 32cm var veldig unormalt mål i uke 31.. pleier høyt SF-mål å indikere at man kanskje er lenger på vei? selvom man har allerede fått fastsatt termin? hadde ikke gjort noe om ventetiden blei kortere..
Krøllefrøken Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 da er det ingen fare vettu! tror ikke 32 cm er veldig unormalt i uke 31 nei. Har lest om mange her inne som har ca det samme som deg (og meg). Höyt SF-mål kan komme av mye fostervann, hvordan babyen ligger osv, så det har nok ikke noe med at man er lenger på vei enn terminen tilsier. Selv om jeg skjönner godt at du gjerne vil korte ned ventetiden:) hehe..
smågodt prinsessa Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2007 okei.. er så kjekt at det alltid er noen som kan mere enn meg:) jeg er så lei av å være gravid nå faktisk.. lei av magen og strekkmerker og vektøkning.. hehe.. off.. vil bare at babyen min skal komme! ei veninne fødte i natt.. blir så utrolig misunnelig:)
Krøllefrøken Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 det er veldig kjekt å spörre om ting man lurer på, det er alltid noen som vet noe jeg har lurt på dette selv, derfor jeg visste det. skjönner godt at du er lei ja, da er vi to. blir utrolig godt å få lillegutt ut heldiggrisen hun venninna di men snart er det vår tur også! er ikke annet å gjöre enn å vente...
smågodt prinsessa Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2007 du skal ha gutt du også ja? funnet navn?
Krøllefrøken Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 har fått beskjed om gutt på UL 2 ganger + at jeg har veldig fölelse på at det er gutt hele tiden.. så satser på at det stemmer ellers så blir det ei blå jente! hehe.. forelöbig er det Jonathan som er navnet.. blir spennende å se om han passer til det. Har dere funnet navn? synes det er vanskelig jeg..
Raych Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Jeg målte ikke i uke 31, men i uke 34, da var målet 28cm. Det med målene fikk jeg forklart en gang, men nå har jeg klart å glemme det igjen:) De måler i alle fall lårben, hodeomkrets og mageomkrets på UL.
smågodt prinsessa Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. juli 2007 ja da blir det nok en gutt:) jeg har også fått beskjed om gutt 2 ganger på vanlig ultralyd og på 3d ultralyd..så er ikke noe tvil her! Sander Èmil blir navnet.. det har vært bestemt leeenge. Jeg og kjæresten har alltid ønsket oss en gutt som skal hete det:) så når vi fant ut at det var gutt så var det bestemt med en gang:)
Krøllefrøken Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 da er det vel ganske så sikkert at du får gutt vil jeg tro! Det var et fint navn ei venninne har en sönn som heter Emil, og han er sååå nydelig.. når har du termin? og hvor skal du föde?
smågodt prinsessa Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har termin 12 september.. skal føde i Stavanger! du da? På 3d bildene ser jeg tydelig at han har et gutte-ansikt.. veldig moro!!
Krøllefrøken Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 12. september er ikke så lenge til da. termin 18. august jeg, skal föde på Elverum.. så moro å se at han har gutteansikt! fikk du mye fine bilder? jeg hadde også sååå lyst på 3d, men samboeren min mente det var så dyrt og at det var bortkasta å bruke så mye penger på det. men han angrer no veldig etter vi har sett alle som har fått så fine bilder av babyene sine..
smågodt prinsessa Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 9. juli 2007 18 august ja. så deilig. er hvertfall ikke lenge til:) Jeg fikk kjeeempe fine bilder.. og DVD... kosta bare 800 kr.. fikk faktisk gratis uka etterpå også fordi de ville sjekke vekten hans en gang til..! Var veldig gøy å se lille gutten.. legen mente han ligna veldig på meg.. jeg så ikke likheter på noen jeg egenltig.. men når jeg ser på bildene nå så ser jeg at han ligner litt på pappaen sin.. men det kommer jo an på øynene som ser da.. babyer kan jo ligne på hvem som helst egentlig:) hehe
Krøllefrøken Skrevet 9. juli 2007 #17 Skrevet 9. juli 2007 800?? det var billig. det koster 1200 her:( veldig bra service å få gratis uka etterpå også da! dvd og bilder er et kjempefint minne å ha.. jeg skal iallfall gjöre det hvis jeg skal ha flere barn. uansett hva samboeren min sier! hehe.. kanskje han ligner på både deg og pappaen sin? som du sier, babyer kan ligne på hvem som helst.. men alle ser jo forskjellige.
smågodt prinsessa Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #18 Skrevet 9. juli 2007 ja kjempe fint minne å ha.. for ungen også.. å kunne få se seg selv åssen han såg ut i magen..! ja jeg tror gutten vår blir en god blanding av begge to:)
Happy H Skrevet 9. juli 2007 #19 Skrevet 9. juli 2007 min var og 32cm i uke 31, eg hadde 2 liter fostervann når eg fødte, noe som e veldig mye. må jo og si d var mye av alt inni der, hehe, mye vann, stor morkake og en stor baby på over 4kilo, så d kan nok forklare symfyse målet mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå