Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Har dere tatt stilling til om barnet/barna deres skal vaksineres eller ei?
Gravenstein Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Ja, det har vi, og velger å følge det anbefalte vaksinasjonsprogrammet. Snuppa fikk ikke hjernehinnebetennelsevaksinen selv om den var anbefalt for hennes aldersgruppe, så den kjøpte vi selv.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Vi ahr gjort det fram til nå.. men etter 6 mnd vaksina ble han skikkelig dårlig, så vi er ikke helt bestemt på hva vi gjør neste gang...
Shabby Cheap Chic Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Ja har bare fått vaksiner en gang enda, men vi kommer til å fortsette med det... Hva med deg da HI??
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Min får ikke vaksiner foreløpig! Skal ta noen av vaksinene før han begynner i b.hagen, men det blir ihvertfall 1,5-2 år til..
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Odyssey&Mikrovampyren: Hvorfor har dere valgt å ikke vaksinere? Er interessant å vite:-) Får liksom aldri blitt 100% sikker på om jeg har valgt rett!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Har gjort det med størsten og kommer til å gjøre det med mini også. Ingen dårlig erfaring med det sålangt så vi velger å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Selvfølgelig! Hvis vi slutter å ta de anbefalte vaksinene vil jo de nå nesten utryddede sykdommene komme tilbake. I land uten disse vaksinene dør barn av så enkle ting som røde hunder og ikke minst av ettersykdommene etter disse barnesykdommene. Og det er ikke underernerte barn fra Afrika jeg snakker om. I både Danmark og England dør barn av disse sykdommene fordi foreldrene er med i sekter som nekter å følge vaksinasjonsprogrammene. Hvis et av disse barna blir smittet smitter de hverandre, noen får en ettersykdom (som f.eks hjernehinnebetennelse etter kusma) og dør.. Hvordan vet du at akkurat ditt barn er strekt nok til å tåle det, nei la oss alle vaksinere og holde sykdommene unna!
♥Cherrypie♥ Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Jenta vår fikk 3 mnd vaksinen som var anbefalt! Hun ble sårlig, gråt en hel uke i strekk, spiste en gang om dagen bare å var helt utafor den 3dje dagen. fikk også utslett nedover begge beina! Pga dette er vi usikre på om hun bør få påfyll ved 5 mnd kontrollen pga at om hun ikke tålte vaksina er det jo ikke bra å fylle lille kroppen hennes med enda mere.. Men så er det det da, skal jeg gå rundt å være redd for om jenta mi blir smitta av sykdommer når vi er i utlandet fks? jeg vil ikke ta den avgjørelsen,skal høre med en lege ang dette.. Er det en fare for at vaksinen gjør noe med henne skal vi ikke ta den på nytt.. men tanken var å følge vak. prog ja! syns vaksiner er viktig! Meeen grunnen til at de blir dårlige er at de blander mange vaksienr sammen, har hørt at dette ikke er bra! det sier seg jo selv egentlig..men kan man få delt de opp?? tror jeg har hørt noen mødre som har fått det. alt i alt så må vi alle bestemme hva som er best for våre barn, å inegn vil vel at barnet skal bli sykt..uansett om vi vaksinerer eller ei. Å alle mødre har nok sine grunner til å gjøre det elelr lavær! Mange som sier at de ikke trenger vaksinere pga at nesten alle norske barn er vaksiner å det er lite sannsynlig med en epedemi..(mener ikke at alle som ikke vaksinerer sier det, men har snakket med endel mødre som sier akkurat dette)-hva med barnet i utlandet da? jeg vet ikke så mye om utlandet og hva de har der av vaksiner osv.. men hva skal man gjøre da?jeg syns vaksiner er vanskelig valg spesielt når vi har hatt en sånn reaksjon!
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Du anonyme over her ett sted! Jeg tar ikke anonyme svar seriøst! Stå frem med nick så skal jeg høre meningene dine!
hårsår Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Vi har valgt å vaksinere jenta vår. Som ei over her sier, så kommer jo alle disse sykdommene tilbake som har vært utryddet i vestlig verden. Jeg sier jatakk med begge hender for at vi får gratis vaksiner i dette landet.
90210 Skrevet 9. juli 2007 #14 Skrevet 9. juli 2007 Ja vi følger det. Hun har fått vaksiner 2 ganger nå og vi skal følge planen helt ut.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 Er det noen her som IKKE vaksinerer barna sine?!?!?! HVA tenker dere med?!?!?
Bananas m 1 barn + en i magen Skrevet 9. juli 2007 #16 Skrevet 9. juli 2007 Mange av sykdommene man blir vaksinert mot er ikke farlige for barn, tull å vaksinere da. De farlige sykdommene derimot, er noe annet! Det er ikke alle som vil sprøyte inn gift i babyene sine skjønner du. Sett deg ordentlig inn i det, så er det ikke sikkert du ville vaksinert allikevel.
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 9. juli 2007 #18 Skrevet 9. juli 2007 Ehh? Nekter du for at formaldehyd, phenol , kvikksølv og aborterte fostere er ren gift? Det er mange av stoffene i vaksiner som er dødelige for oss voksne.
mamma snart ;o) Skrevet 12. juli 2007 #19 Skrevet 12. juli 2007 Odyssy.. Har du ikke vaksinert i det hele tatt?
Kaos 69 Skrevet 12. juli 2007 #20 Skrevet 12. juli 2007 TIl bananas som hevder at sykdommene barna vaksineres mot ikke er farlige likevel, så det er ikke vits i å vaksinere: Nei, kanskje er ikke disse sykdommene farlige for dine barn, men for sånne som meg, som har hatt et barn som gikk på cellegift i 2 år med det resultat at imunforsvaret hennes var helt utradert, så kan disse sykdommene være dødelige. Derfor anser jeg de som ikke vaksinerer barna sine for å være noen store egoister. Det er en grunn til at det blir anbefalt å vaksinere barna mot disse sykdommene. Hvilken medisinsk ekspertise har du som gjør at du kan gå ut å hevde at disse sykdommene ikke er farlige?
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 12. juli 2007 #21 Skrevet 12. juli 2007 Nei, hun blir ikke vaksinert for noenting. Forøvrig behøver jeg ikke forklare og unnskylde meg ovenfor noen, iogmed at dette er frivillig, og jeg har gode grunner for det. Tilogmed HS backer meg i dette :-)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #22 Skrevet 12. juli 2007 Odyssy...det er da ingen som kritiserer deg, eller du sier du ikke trenger å forklare deg for noen....men du har piggene ute. Jeg spurte bare om du ikke vaksinerte mot noe, var ikke noe negativt ladet fra min side. Du har piggene ut. Hvorfor?? Men regner kanskje med at hvis du skulle reist på ferie til østen eller no, så ville du prioritert vaksine mot malaria osv?? At du velger å ikke vaksinere babyen din er ditt valg...og ditt ansvar. Bryr meg mindre, som sagt - stilte bare et spørsmål fordi jeg undrer meg over hvorfor noen velger bort (ikke alle) men enkelte vaksiner.
mamma snart ;o) Skrevet 12. juli 2007 #23 Skrevet 12. juli 2007 Odyssy. oj...skulle ikke være anonym i forrige innlegg da;o). Men skjønner at noen velger bort noen vaksiner, for det er jo mange. Men hva med vaksiner mot farlige sykdommer. Tar du sjansen???
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #24 Skrevet 12. juli 2007 Nei, kommer nok til å gi bcg tidligere enn vanlig og sannsynligvis også hepatitt grunnet at vi kommer til å reise en del og bo noe i utlandet.
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 12. juli 2007 #25 Skrevet 12. juli 2007 naivt å ikke vaksinere mot farlige sykdommer. Går jo an å velge ut noen, men å velge ut alle som eks. Odyssy gjør er naivt. Veldig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå