Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forteller jeg 12 åringen at han ikke kan besøke bestefar når vi er på "hjemstedet" mitt i sommer?

Bestefar (faren min) er ikke helt som alle andre. Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette kort. Mannen lever i sin egen lille verden hvor han fantaserer og finner opp hva som skjer og hva folk sier. Jeg aner ikke lengre hva som er sant og ikke sant. Dette har jeg sittet "lydig" og hørt på siden jeg var 8 år og foreldrene mine skilte seg. I tillegg har mannen et farlig temperament. Til og med broren min har sagt at jeg ikke må la faren vår være alene med guttene mine.

Jeg tok et oppgjør med pappa på lørdag via tlf. (bor 130 mil unna). Han fikk en sjanse til på søndag, men det tok han 2 sek. så var det på'n igjen. Jeg aner ikke hva av det han har sagt opp gjennom åra som er sant og hva som har rot i virkeligheten. Selv føler jeg meg som et "vrak" nå.

Jeg gir meg ikke og kommer IKKE til å ta kontakt med han når vi kommer "hjem", jeg har fått nok og orker ikke mere. Håper bare jeg er sterk nok til å gjennomføre dette.

Men hva sier jeg til 12 åringen? Skal jeg si sannheten? Minsten vet jo ikke hvem bestefar er så han bekymrer jeg meg ikke for.

Normalt sett skal man kunne sende så store barn som en 12 åring alene med fly for å besøke besteforeldre. Men jeg kan ikke, vil ikke utsette 12 åringen min for det. Hadde ikke hatt noen problemer med å sende han til moren min og evt. søsteren min. Men jeg vet at faren min hadde dukket opp og lagd "krøll". Jeg vil IKKE at sønnen min skal utsettes for det samme psykiske presset som jeg har vært under i alle år.

Jeg kunne fortalt masse, masse mere om hvordan det ligger ann med faren min, men det orker jeg ikke og ikke tror jeg det er plass på dib heller.

Jeg har i allefall fått nok, føler meg sliten av hele mannen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør fortelle barnet ditt sannheten, men på en måte som en 12åring kan forstå. Det er aldri greit når slike ting oppstår, men vær sterk for barna dine!

Skrevet

Hold han unna da vel og fortell sannheten. Alltid visst at morfar var alkoholliker jeg og det var da aldri noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...