Mido Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Skal reise i morgen, er det noe jeg kan ha med på flyet av mat og slik, eller må jeg kjøpe alt på terminalen/flyet? Jeg bare tenker på spedbarnsforeldre om de ikke får med seg mme?? Vår er 1 1/2 år. Jeg har en slik pose som man kan ha flytende værsker i. Men er det maks noen dl eller hvordan er det igjen? eller er denne posen ment for kremer og slik? Jeg tenkte på yoghurt eller noe jeg vettu...
anonymus 2 små Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Hei. De posene er ment for alt flytende, inkludert yoghurt. Det er kun lov å ta med seg 1 dl. Men du kan sikkert ta med deg flere. Alt annet må du kjøpe på terminalen. Alt over 1 dl blir kastet ved sikkerhetskontrollen.
Mido Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2007 hm..må kjøpe små yoghurter da, for de vanlige er på litt over en dl. takk for svar;-)
3 skatter ute:) Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 hadde med sånn fruktbeger til snuppa jeg, og det var ikke noe problem, måtte ikke ha den i pose heller bare spør når du kommer til kontrollen du så kan det jo være du treffer en av de "snille"
Mido Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2007 hva med kjeks og tørr mat?? eller er det fyfy...
3 skatter ute:) Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 ta med og spørr, tror det går greit, bare vis frem ungen og si den må ha mat
Ann-chi87 14.pp! Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 hei hei fant dette på nettet på luftffartstilsynet. og det er ikke noe problem å ta med barnemat på flyet! Hva betyr de nye reglene når du skal ut å fly? Dette kan du ta med deg gjennom sikkerhetskontrollen. Væske i beholdere på maksimum 100 milliliter (1dl) Med beholder menes flaske, tube, flakong, beger o.l. Mengden bestemmes av størrelsen på beholderen, ikke hvor mye væske det er i den. En nesten tom flaske vil dermed bli vurdert etter hva den kan inneholde - ikke hva den faktisk inneholder. Alle beholderne må få plass i en gjennomsiktig pose som kan åpnes og lukkes. Posen må ikke romme mer enn 1 liter når den er lukket. Hva regnes som væske? Alt flytende som vann, brus, gelé, krem, lotion, parfyme, barberskum, aerosoler (spraybokser) og annet med liknende konsistens. Hva med medisiner og barnemat? Du kan ta med: Flytende medisin som er nødvendig for bruk på reisen. Medisin i fast form er fortsatt tillatt. Væske som av kostholdsmessige grunner er nødvendig på reisen. Barnemat som er nødvendig for bruk på reisen. Du må være forberedt på å gjøre rede for at innholdet i beholderne er innenfor reglene, for eksempel ved å smake på innholdet eller ta litt på huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå