Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste her inne, (ikke på krangle) at man skulle ikke bruke ordet "nei" i barneoppdragelsen. Hvis barnet er på full fart uti brenneslekrattet, eller er i ferd med å gå bort til en frådende hund, eller kaster klær i do, hvilket ord skal man bruke da? Sånn for at de skal forstå at ting kan være farlig eller galt? Nei:), det hjelper ikke alltid å fjerne ungen fra faren eller handlingen. Sjansen er stor for at kun fjerning gjør at ungen ikke lærer til neste gang. Kan noen ikkenei brukere forklare meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Hehe,vil bare si at e oxo syns det e helt tåplig. Det e så "in" å være så voksen mot barna sine-alt skal forklares i det lange og det brede korfor de ikke får lov til å slå,bite,sparke,springe ut i veien etc. Til en viss grad e e enig-spes når barnet begynner å blir eldre. Men et barn som e yngre forstår faen ikke alt som blir fortalt! E forstår ikke korfor d e så problemer med å si nei til en 2-3åring. H*n må jo lære seg ka som e rett og galt. Alt skal være så pedagogisk riktig,at e får heilt mark i ræva!

Skrevet

Slik jeg ser det, kan det umulig være pedagogisk riktig å ikke forklare, muligens med bruk av nei eller ikke, og bare ta ungen vekk. Hvordan blir slike unger når de blir større? Og hvordan takler disse foreldrene et tenåringsbarn som tester grenser. Her blir det nok snakk om å møte seg sjøl i døra noen ganger....

Skrevet

Det er jo fullstendig urealistisk å gå inn for å ikke bruke ordet nei. Det man må sørge for, er å vite hva ungen kan forstå eller ikke, og så heller fjerne fristelser i stedert for at det bare blir mas hele dagen lang. Ordet "nei" er en måte å sette grenser på, og grenser er noe man trenger overalt, både hjemme på privaten og ellers ute i samfunnet. Jeg tror barn trenger ekstra klare grenser for å forstå, fordi de skal tilegne seg de tenkemåtene man benytter i det samfunnet de vokser opp i, så at det å bruke ordet "nei" ikke følger med det at man skal forklare hvordan ting henger sammen for barn, det forstår ikke jeg. Barna skal utrustes til å overleve i samfunnet.

Skrevet

Vel. Har forstått det slik at noen mener "nei" blir brukt av hysteriske og rasende mødre. Det blir jo helt feil i de fleste tilfeller. Blir jo kun brukt for det er det enkleste ordet og bruke. Hvorfor gjøre ting mer innviklet enn det er?

Skrevet

Kan ikke forklare deg desverre, for her i huset er nei ordet helt vanlig, fra de er små.

Tenker meg det må være disse førstegangsmødrene som har mulighet å følge barnet hele tiden rundt, slik at man slipper da.........ikke vet jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...