Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå akkurat startet med temperaturmåling, så er mye jeg ikke er helt sikker på. Når det gjelder temperatur og el har jeg forstått det som at tempen skal øke med 0,2-0,5 grader rett etter at el har skjedd.

Var for noen dager siden ganske sikker på at det var el-slim jeg oppdaget, og hadde småsmerter på venstre side. Men temperaturen har jo ikke steget bemerkelsesverdig! Dvs, den ligger mellom 35,8 og 36,04 (alkohol kan ha spilt inn på 36,04graders målinga. Har hatt lavere temperatur etter denne målinga).

Vil det da si at kroppen kanskje har prøvd å slippe et egg, men ikke fått det til?

(ok, nå skal det nevnes at jeg bare har tempa noen dager, men skulle jo tro at temperaturen stiger litt hvis jeg startet å tempe før antatt el og fortsatt temper...?? Utålmodig jeg..;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså: stiger temperaturet alltid etter el?

Skrevet

Hei, du har helt rett av tempen stiger etter EL. Vanligvis en dag etter EL. Det blir vanskelig for deg å se EL ut fra målene dine, hvis du ikke har så mange. Da blir man fort så opptatt av de enkelte målingene, at man ikke ser mønseret. Hvis du begynte tempingen rett før EL, vil du få problemer med å vite hva tempen lå på før EL (fordi du bare har noen få målingen), og dermed vil det være vanskelig å sammenlikne før og etter målene. Skjønner? Men bare fortsett med målingene, så kanskje ser du et mønster likevel. Jeg temper for andre måned nå, og lurte på akkurat der samme som deg første måneden min.

ps. det kan også være at du har hatt murringer, men at egget ikke er sluppet! men da vil du evt se en stigning når det har skjedd.

Skrevet

I see... Takk!

Skjønner hva du mener :)

Skrevet

Lurer litt på dette med temp og el. Hva er forskjellen på det og el- test??

I tilfelle hva er best?

Skrevet

Hei klar84!

El- tester har jeg ingen erfaring med, men det går ann å kjøpe strips man bruker for å teste (tester kveldsurin), man bør teste ca fra dag 10 i syklus og til man får positiv test, da vet man at EL er rett rundt hjørnet. Temping gjør man hver morgen til samme tid gjennom hele syklusen. Den vil vise AT EL har funnet sted. Tester viser altså at EL er på vei, mens temp at det er overstått. Fordelen med temping er at det er helt gratis, og faktisk veldig enkelt. Og du vil ut fra tempen se om du i det hele tatt har EL. Har intrykk av at EL tester av og til kan svikte litt, men som sagt; har ingen erfaring med testene.

(gå inn på pernille- sidene og du vil kunne lese masse om temping.) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...