Labbenuss Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Hei dere! Ønsker å høre noen synspunkter. Jeg er stemor til to barn (12,5 år og 9 år) og biomor til to barn (3år og 1,5 år). Samarbeidet med min manns eks går helt greit, men likevel lurer jeg på noe: Jeg synes hun tar kontakt med oss (eller min mann, men da blir det automatosk oss...) i tide og utide for ting som hun strengt tatt ikke trenger å bry oss med. En ting er når samvær skal ordnes, eller det er noe lege-ting, skoleting/foreldresamtaler eller andre ting som går på kommunikasjon direkte om barna. Men i tillegg til det så kommer det meldinger ganske ofte om ting jeg synes hun kan finne ut av selv. Feks i går, da lurte hun på om ungen på 9 år kunne ha med kontantkort-mobil til utlandet, om den ville virke der nede. Hun har samboer som virker oppegående og hun selv er godt utdannet, og de har internett og tlf i huset. Hvorfor spør hun oss om det da? Kan hun ikke spørre samboeren sin eller ringe telenor mobil eller sjekke det opp telenor mobil sine hjemmesider? Hvis min mann skal svare på det, så må jo han ringe til telenor og høre hva reglene er nå, og da kan hun vel liksågodt ringe selv, eller hva synes dere? Hva hvis samboeren hennes hadde vært mannen til ungene hennes, hadde ikke de klart seg i denne verdenen, da? Siden hun må spørre oss om alt mulig rart hun lurer på hele tiden? Jeg sa det til min mann i går kveld, at jeg skjønner ikke hvorfor hun skal bry oss med sånne henvendelser. Jeg sa jeg syntes hun virker veldig uselvstendig og hjelpesløs. Han var selvfølgelig ikke enig. Han synes det er kjempefint at hun spør om ting, for da tolker han det som at de har en god tone og at de samarbeider godt og har god kommunikasjon. Så siden min mann er enig med henne, så må jeg inn her og lufte meg :-) Misforstå meg rett, det er ikke det at det egentlig gjør noe, men hva er vitsen, liksom? Det går ikke en kveld uten at mannen min kommer og sier at han har fått en mld fra biomor hvor hun lurer på ditten og datten. Og i går da jeg ble litt irritert på alle de henvendelsene fra henne, så tar mannen min tonen om at det er jo dumt at jeg skal bruke negativ energi på dette her som ikke er noe problem. Det må da være bedre at han lufter det med meg det hun spør om. Det ville jo vært dumt om han ikke kunne si det til meg for at han blir redd jeg skal bli sur. Er jo enig i det, men jeg må får lov å undres for det, eller?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 hehe.. måtte små-le litt da jeg leste innlegget for jeg kjenner meg så godt igjen i denne situasjonen. I allefall nesten. Jeg har nemlig en søster som ringer meg med alle slike spørsmål. Virker som at hvis hun lurer på noe, er hennes første tanke: hvem skal jeg ringe for å finne ut av dette. Ikke Hvor skal jeg lete for å finne svaret. Slike daglige spørsmål kan være fryktelig irriterende (spesielt irriterer samboeren min seg over dette)Og når det er en ex blir det jo bare enda verre. Et tips kan være å få samboeren til å fortelle henne hvor hun finner svaret når hun ringer, og ikke selve svaret (det har hjulpet på meg iallefall) f.eks: "Jeg vet ikke om man kan bruke kontant-kort i utlandet, men ring telenor eller gå på internett siden, de vet det helt sikkert" Hvis hun spør hva er nummeret: " Vet ikke, Ring opplysningen" det fungerer å gjøre seg litt dum tilbake. Hvis samboeren din har svaret på alt hun lurer på i denne verden er det jo enkelt å bruke han som opplysningstjeneste da:) Lykke til
ana baroma Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Kan jo på en måte skjønne deg at det virker litt som en slags lettvint løsning for henne. Mange spørsmål er jo bare å finne en løsning på, men du vet sikkert at noen helst vil ha det lettvint. Om du kikker litt på skravlesiden her eller på dib, så spør jo mange om ting jeg finer ut av selv:) Så noen bruker dib, andre bruker exen, mens atter andre bruker andre kanaler om de ikke er ekspert på googling eller å finne ut av ting selv. Dersom det ikke plager mannen din, så hadde jeg ikke orka å bry meg:) Forsøk å bare gi blaffen i at det skjer, men du kan jo bare si at du trenger ikke å vite om alle de småtingene hun ikke finner utav selv kanskje?)
~~DoraDora~~ Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Virker jo nesten ut som om hun finner på påskudd for å ringe mannen din...eksen sin... kanskje hun ikke klarer helt å gi slipp på ham. ...jeg selv hadde det problemet da jeg traff mannen min,- bare at jeg hadde problemer med å gi slipp på faren min. Var det noe jeg lurte på, så ringte jeg faren min. Mannen min sa etterhvert i fra at han syntes det var flaut. Han ville ikke at faren min skulle tro han var helt idiot som ikke kunne hjelpe meg... forstår nå hvor teit jeg var
~~DoraDora~~ Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 De fleste ønsker da å ha så lite som mulig med ekser å gjøre... Hadde jeg vært deg, ville jeg faktisk gjort det samme som hun gjør... Spør mannen din om noe du vet han ikke kan svare på, og så sier du til ham at du ringer en eks av deg som sikkert vet det... Tror nok han tar hintet da ja:-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Er enig med mannen din, du er dum som bruker negativ energi på dette. Mange som har et felles barn er gode venner. Min eksmann ringer av og til bare for å slå av en prat eller for å rådføre seg med meg i diverse saker. Jeg burde sikkert være den som klaget, men jeg synes faktisk det er hyggelig at vi er så gode venner. Ikke minst er dette meget hyggelig for vår datter. Det ville vært svært uheldig om det satt en surmaget stemor i kulissene som var fra seg av sjalusi. For en mann evner jo ikke å være venn med en kvinne uten å ville hoppe til sengs med henne eller?! Dette blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Hei Månestrålen Jeg har faktisk gjort det du råder til der en gang. Sambo fikk stadig telefoner fra moren til sønnen, om at hun trengte hjelp til forskjellige ting. En dag sa han til meg at han bare skulle en tur til henne for å ordne vaskemaskinen.Det hadde han jo gjort flere ganger da de bodde sammen, så han kunne jo med det sa han. Jeg ble irritert, og sa klart i fra at jeg var i mot det. Han sa jeg ikke trengte å være sjalu, for det var kun det han skulle. Han sa jeg godt kunne være med, og det ble jeg. ( vi sa til eksen at vi var på vei ut for å handle). Et par uker senere klikket pc-en vår, og mannen min er grønn når det gjelder data. Som før, ville han vi skulle levere den inn for å fikse den. Og alle vet jo hvor dyrt det kan være. Vel det jeg gjorde da, var å ringe en eks av meg som er flink med data. Jeg spurte ham om han ville fikse pc-en vår for en billig penge, og det ville han. (insisterte på å gjøre det gratis da). Jeg avtalte ett klokkeslett hvor han skulle komme, og var sikker på at da var sambo hjemme. Hihi jeg ler når jeg tenker tilbake Vel, eksen min dukket opp, og det var mannen min som lukket opp døra for han. Han kom sprutrød inn i stua med eksen min på slep. hihi Og eksen min fikset kjapt pc-en, og jeg spurte om han ville ha en kopp kaffe. Det ville han. (eksen til samboeren min tilbyr også ham en kopp kaffe hver gang han er der). Jeg kunne ikke unngå å legge merke til hvor utilpass sambo var. Sambo innrømmet senere den dagen at han hadde blitt sjalu, selv om han visste at jeg aldri ville ha eksen tilbake. Han følte seg teit, og kunne nå forstå hvordan det var for meg. Etter denne episoden har vi blitt enige om å kutte all kontakt med ekser. Han snakker kun med eksen om henting og levering av sønnen når han skal til oss.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Til anonym over her Tror nok pipa di får en annen lyd, dersom du blir stemor en gang. Du kommer til å tenke tilbake på holdningen du har nå, og rødme over deg selv. Kan love deg at du ikke blir interressert i at mannen din skal sitte og småsnakke i telefonen med en eks. Bare vent, for sjansen er stor for at du blir stemor selv en gang.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Mannen min har ikke barn fra før. Men jeg skulle nesten ønske at han hadde det slik at jeg kunne motbevise de surmagete teoriene deres engang for alle. Man skal passe seg for å la sjalusien ta overhånd. Ingen er da interessert i å ha en sjalu partner som nekter å godta at livet år sin gang.
~~DoraDora~~ Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 vel sånn tenkte jeg også før...før jeg ble stemor selv... Tror du skal være glad for at du ikke er det jeg...
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 he,he denne tråden fikk meg til å humre for meg selv. Kjenner meg så igjen. Her har biomor i maaange år prøvd å få sambo tilbake. Dirtye sms, mms bilder tilnærmelser osv. Desto mer han avviste henne desto mer stod hun på... Men nå har hun lovet på tro og ære å slutte... he,he hun sa at hun skulle respektere at han har tatt et valg. Ja det tok henne bare 4 1/2 år... Men greia er den at jeg tror hun bare har skifta taktik for nå ringer hun han HVER dag.. med sånne dumme spm og ringer for å fortelle om ting som skjer i livet hennes.. det gikk faktisk så langt at hun ville ha han med på visninger med den nye kjæresten hennes.. for at han skulle si hva han synes om leilighetene... Sambo skjønte jo ikke at dette blir helt feil. Men tro meg hadde jeg dratt med eksen min på visningene vi skulle på da hadde han blitt laaang i maska. Uff, gutter er rare. Skjønner liksom ikke noe før det er de som blir utsatt for det samme.. gøy å se at det ikke bare er meg som har sånne rare episoder
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #12 Skrevet 16. juli 2007 Kan du ikke stikke på butikken å kjøpe brød, melk, pålegg, el. Ungene er lagt og jeg kan ikke gå ut, må ha det til matpakken. Kan du ikke komme brt å skifte lysrør på kjøkkenet. Kan du ikke hjelpe meg å instalere skriveren på den nye data maskinen min. Kan jeg bare skifte sim-kort i mobilen? Kan du ikke gå tidlig fra jobben å hente ungene på skolen å kjøre dem ned til meg i bye, slik at vi kan gå til frisøren. Kan du ikke bare gjøre ditt og datt, så kan du spise med oss etterpå, før du kan bli med x eller y på fotball. He nei, har en annen familie jeg spiser middag med, du kan gå med ungene på fotball i dine uker, og jeg i mine. Jo mer hun spør om ditt og datt, jo mer blir han tvunget til å si nei. Jo mer han sier nei, jo mindre samarbeidsvillig ser han ut både ovenfor henne og ovenfor barna. Hun får jo makt samme hva han gjør, og hun digger det.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #13 Skrevet 16. juli 2007 Utrolig irriterende! Jeg hadde det sånn med biomor før jeg satte foten ned. Her var mannen min i tillegg hennes handyman: skiftet pærer på bilen, hentet medisin til henne på apoteket, flyttet møbler, leide film osv. Hun ringte oss gjerne mens vi hadde barna og så løå han ut for å fikse ting.Vi kunne da stå midt oppi våre egne husholdningsgreier. Jeg måtte sette en stopper for det, og da var helvetet løs. Men sånn kunne det faktisk ikke fortsette, han ville ikke rekke over å tjene to husholdninger med samme innsats.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #14 Skrevet 22. juli 2007 Kjenner meg igjen. Min samboer snakker nesten daglig med x. De har heldigvis endret tidspunkt til arbeidstid. Lurer ofte på hva de prater om, siden de prater så ofte. Men i starten (Første 5 årene) ringte hun til alle døgnets tider. Og hun skarvler og gjentar seg selv mange ganger. Han sier ingenting: bare ja og mm.... Klart dette plager meg!! Jeg har jo tross alt ikke giftet oss med x-en hans!!! Jeg tror aldri jeg klarer å få spøkelset helt ute av verden, men det hadde vært ok å slippe det hver dag!! Vel et valg er et valg. Jeg skal klamre meg fast i dette forholdet så lenge jeg lever.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2007 #15 Skrevet 22. juli 2007 Fnis fnis kom plutselig på en gang da eksen hadde ringt og mast i et sett... mannen min ble dritlei av maset hennes, men svarte alltid høflig at han ikke kunne hjelpe. Han ville ha slutt på at hun ringte hit om ting hele tiden.Men det drøyde og drøyde. Helt til en gang da hun ri mens vi "hadde oss litt", og da eksploderte han ut i sinne, og sa rett ut Nå er det nok med det maset ditt. Du ringer jo til alle døgnets tider, og du gir deg ikke før jeg blir tvunget til å svare.Og nå er jeg midt i en viktig handling med min kjære kone... Du kan slutte å ringe meg for å spør om jeg kan gjøre ting for deg. Send meg i stedet meldinger som jeg kan svare på når det passer meg, og dersom jeg har lyst. Og en ting til, du får fikse ting selv, eller skaffe deg en egen mann som kan hjelpe deg, for nå er jeg gift med en annen. Så slengte han på røret. Gjett om jeg ble paff, og mannen min ble nesten paff selv. Det ble slutt på maset, men både jeg og min mann skulle ønske det ble slutt på en bedre måte. Det tror jeg nok eksen også skulle ønske. hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå