Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 bare lurer på at faren til barna deres hjelper med dere i husarbaied eller med barna etter jobben. her han oker ikke å hjelpe md mg.isedet for han vil helst lese avis eller på pc. vet ikke ,er jg kreve for mye og litt egoist. han jo kommer fra jobben og slittsom og jg r bare hjemmme. kansje noen av dere hjelpe mg og gir meg gode råd.
Stratos med 3 barn Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Her i huset deler vi 50/50, eller siden jeg går hjemme blir mye av husarbeidet tatt av meg før far kommer hjem + at han ikke får så mange timer med sønnen vår hver dag, men når han er hjemme tar han sønnen stort sett til han legger seg (han legger han også) + hjelper til i huset etter det. I helger deler vi på å stå opp og jeg passer alltid på å snike meg til en lur utpå ettermiddagen dersom vi er hjemme uten besøk. Har ingen andre råd enn å ta det opp med samboeren din jeg. Forklar han at han går glipp av hele utviklingen til barnet deres om han ikke er sammen med det.
Sylteflesk Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Han HJELPER meg ikke, men han gjør sin del av jobben. Det er jo ikke slik at husarbeid og barn er MIN jobb i utgangspunktet, og at han skal være snill og gi meg avlastning. Vi har en familie og et hus å drive, og er to voksenpersoner om den jobben, slik jeg ser det. Jeg har permisjon om dagen, så da tar jeg meg selvsagt av datteren vår, og om natten når hun våkner står jeg opp og gir pupp, for det kan ikke han gjøre. Alt annet, legging, bleieskift, bading, husarbeid, matlaging bytter vi på. Dvs han gjør klart mest husarbeid fordi jeg gjør mest med jenta ettersom jeg fullammer.
lilleskatten Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Kan du ikke snakke med han om dette da? Jeg får kjempe hjelp av mannen min. Han har en krevende jobb men prioriterer oss da han kommer hjem. Han har mange ting å sette fingrene i men som han sier" denne tiden med vår lille skatt får han aldri igjen". Da er det det viktigste for han nå. Han sier også at det er fint å gi meg litt avlastning som er sammen med han nesten hele tiden. Han hjelper til med det meste i huset også og lager gjerne mat. Trur nok jeg har vært av de heldige.. Lykke til videre så håper jeg du også kan få litt hjelp.
suseduse Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 jeg sliter fortsatt med bekkenløsning, så han må vaske gulver og sånt.. men jeg vasker klær, lager middag stort sett, rydder etc. men når han er hjemme tar han seg selvfølgelig av mini! han må jo få litt samvær med pappa.. kveldsstell bytter vi på.. han mener jeg skal bestemme hva jeg vil for jeg som er mest sliten.. så en lager flasker og koker opp de, en gir grøt og legger.. vi har veldig grei fordeling men han er kjempe snill, i hvertfall etter å ha lest enkeltes menn her inne.. fikk meg til å verdsette han enda mere
candyland Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Det er vel ikke hans sterkeste side. Men han gjør stort sett alltid det jeg ber han om.... Og han er supersnill på andre måter. Stort sett lager jeg middag og rydder, mens han ligger på gulvet å leker med gutten vår. Synes det funker greit jeg:)
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Min mann hjelper masse. etter bekkenløsning i svangerskapet og at fødselen endte i keisersnitt, falt det mye husarbeid på ham. Nå har han gjort det så ofte at nå gjør han husarbeid av seg selv. Utrolig deilig !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå