Gå til innhold

blir gal snart av vennine med umulig sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vennina mi og jeg henger endel sammen, vi går begge hjemme med småttinger. Hun har en toåring som er verdens nydeligste når han gidder, men stort sett er det et helvete.

Vi prøver å hjelpe hverandre med å passe hverandres unger iblant. Jeg blir helt utslitt av gutten hennes. Hun lar ham få viljen sin i alt mulig, sånn som at han slipper å pusse tennene fordi han ikke vil osv.

Han slår og sparker folk, og blir helt satt ut når noen snakker hardt til ham. et enkelt "nei!" kan få ham til å hyle i timer...

Vennina mi sier hun er for sliten til å orke å være streng, men det blir jo bare verre og verre. Han er iferd med å bli en skikkelig drittunge, og det er veldig leit å se, for han er en ordentlig god gutt egentlig, han har ingen grenser bare.

Hvordan kan jeg si til vennina mi at hun må gjøre noe anerledes uten å såre henne? Det er hennes første, jeg har to, og jeg merker at hun føler veldig på det og ikke orker kritikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du skal være dønn ærlig jeg. Dette er ikke først og fremst morens problem, det er jo det stakkars barnet som ikke får den oppdragelsen det trenger.

Hvis man ikke rår over en 2-åring, hvordan gjør man det da med en 12 åring?

Vær ærlig, men ta det en kveld dere er uten barn. Si at du har noe du vil snakke med henne om. Tenk godt igjennom alt på forhånd, og ikke snakk anklagende, men si at du vil støtte og hjelpe. Kanskje blir hun sur og ikke vil ha noe med deg å gjøre, men det vil være hennes tap.

Jeg kjenner problemet selv, og det ble bråk 3-4 mnd med gråt og kjeft, men så anerkjente venninnen min problemet, og det var begynnelsen på et helt annet foreldreskap.

Skrevet

Takk, godt å høre om noen som har vært i samme situasjon! det er akkurat hva jeg ser for meg; en fæl periode. Men heller det enn at lillegutten skal vokse opp til å bli en skikkelig drittsekk.

Skrevet

Vil bare si at barn lærer mye av oss foreldrenes handling. Vi foreldre setter grunnlaget for mye av hva barn vil, må, skal osv.

Så ved å erkjenne til barn at det er greit å oppføre seg dårlig , vil de fortsette.

Derimot er denne gutten et eksempel av en aktiv, trassig gutt som trenger ekstra av alt, tar det på.

Men prøver man ikke vinner man inte.

Så jeg vill ha snakket med henne om litt å sette grenser og holde de, som pusse tennene."Det er noe vi må,ferdig med det", men klart det er vanskelig med ei venninne og tøft å høre, men hva å fortelle om litt hva du ha lært fra første til andre mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...