Monajenten Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Har skrevet et par nye sanger, men de handler jo om en eller annen form for kjærlighet liksom... Kjæresten min sa de var kjempebra, men at jeg ikke kunne ha sanger kun om det. Greit nok det....men hva handler sanger om da? Utenom sånne dancesanger som bare synger ett ord gjennom hele sangen... Prøver liksom å tenke på et album som inneholder sanger som ikke bare handler om kjærlighet, og da hva de handler om, men kommer ikke på en dritt. Har kjærlighet på hjernen tror jeg... Tips mottas med takk!
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Hehe det er lett,bare å gå på kranglesiden så blir du inspirert;)Dr. Yppert har alltid noe artig å komme med
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Vennskap Sorg Familie Ønsker for fremtiden Ting som har skjedd i fortiden
unnl Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Sorg? Glede? En person Urettferdighet Filosofering:) Et hus (har lest et dikt som het huset el no sånn, beskrev et hus som sikkert var viktig for forfatteren:)) osvosv... alt kan skrives om:) Bare det er noe du har følelser rundt:)
Monajenten Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2007 Ja men det er liksom det...har skrevet om personer (som jeg elsker), har skrevet om glede (omkring kjærligheten), om sorg (omkring kjærligheten), urettferdighet (i kjærligheten) osv osv osv... Vennskap er jo også en form for kjærlighet... Føler jeg er tom for alt annet enn kjærlighet, hehe;) Kanskje jeg skal spørre på krangle også Takk jenter!
unnl Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Ja der får du nok en helt annen type svar:) Men... feks urettferdighet er jo så mye? Trenger ikke koble det opp mot kjærlighet:)
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Ser ut som dr. yppert har tatt kvelden på krangle..men bare la tråden bli holdt oppe noen daga der inne så kommer han sikkert med noen kommentarer:)
Monajenten Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. juli 2007 Nei...trenger jo ikke det. Men syns det er så vanskelig... Husker for leeeenge siden at jeg skrev en sang som het "hungry morning in africa", hihi;) Den handlet om at vi tok det for gitt å få mat hver dag og sånn...men føler det blir så teit. Må le litt når jeg tenker på den sangen i dag. Kunne jo selvsagt ha laget en bedre versjon, men syns det er vanskelig å skrive sånne ting. For med kjærlighet trenger man ikke være så direkte, men symbolsk. Syns det er vanskelig med temaer som krig f.eks.
Odine! Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 Oppvekst/barndomsminner Politisk/meninger (fnis: I really do-o beli-ive/that its ok not to breastfe-ed/ but don´t you ever put me down/ for having children) "Vi vil ha fred"-sanger Naturskildringer Kommer ikke på noe mer, er for trøtt. Hva med å lage melodier til norske dikt? Sjekk ut Inger Hagerup, Marie Takvam, Halldis Moren Vesaas? For inspirasjon, hva med Edit Södergran og Emily Dickinson?
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 Sinne, en venn du savner, en reise du var med på, drømmer...alt mulig rart. Google etter tekster av Tori Amos, det er fin inspirasjon )
* 5 om dagen * Skrevet 8. juli 2007 #12 Skrevet 8. juli 2007 hva med...måten folk møtes på i dag, via nettet...er mange historier om sånt..om hverdagen vi er i dag, i forrhold til feks 20 år siden... alle forandringer og hvordan bånd knyttet tvers over landet, også i utlandet... var bare noen tanker som slo meg, siden vi sitter her og taster alle sammen...hehe...
Odine! Skrevet 8. juli 2007 #13 Skrevet 8. juli 2007 Jeg vil gjerne ha, nei, jeg utfordrer deg til å lage en sang om å sitte på nettet og skulle legge seg, men i stedet bare tøyser og tuller man bort sumarnatta.
Monajenten Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 8. juli 2007 Hmmm....spørs om jeg klarer å skrive en seriøs engelsk sang om det altså, Odine.....:-s Men takk jenter, masse gode tips her, denne tråden skal lagres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå