Gå til innhold

Har jeg husket alt da jenter;) ang klær,ting og div.

Anbefalte innlegg

Skrevet

venter i oktober.

*bodyer fra str. 56. . . .

*klær fra str.56.. .

*bilstol

*vogn

*sokker, strømpebukser

*dress til babyen

*dyne/pute til vogn og seng +++

*tytter, flasker

*brystpumpe

*babycall

*vognpose ( lurer på hvor jeg får kjøpt med lamme skinn.er det best med kort eller langhåret?)

*gulpekluter- -smikker

*babyoljer+ + +

seng har jeg og vogn, arver vugge og lekegrind av mamma.

noe dere kommer på, selv om det er 14 uker igjen så skal jeg vel glemme noe uansett;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit å ha en pakke eller to med bleier for nyfødte, slik at du ikke trenger å løpe ut for å kjøpe det første kvarteret...

og ammeinnlegg i ull til deg selv + et par ammeBHer

Skrevet

Hehe ... du har mer enn meg, og jeg har 5 dager igjen.

Synes du virker godt forberedt jeg. Barnas hus har i hvertfall lammeskinn. Tror eg. det er noe de har på de fleste barneutstyrsbutikker.

Har du regntrekk/insektsnett til vogna?

Husk at babyer ikke skal bruke pute!

Og sånne hullete helsetepper er veldig kjekke å ha noen av.

Lykke til!

Skrevet

åå det angående pute har jeg faktisk ikke tenkt på , hvilken tid beg de med pute??

regntrekk og innsektnett hørte med vognen ja.

ammeinnlegg må man jo ha, å bleier. kan ikke komme på alt. kjeder meg i kvell;)

har faktisk kjøpt bleie bøtte også, bare for å se hvor effektiv den er;)

takk for svar;)

Skrevet

helste tepper får jeg også 100 stykker av. mamma har så mye hehe;)

Skrevet

Korthåret lammeskinn ville jeg hatt løst slik at babyen kan ligge på det i sengen også.

Husk at det bør kunne vaskes på 40 grader. Se på barnas hus eller lignende butikker!

Ellers ville jeg hatt:

-noen klær i str 50 - noen plagg iallefall til de første par ukene

-luer

-husk 1-2 sett i ull fordi du får høstbaby

-pysjamaser

-lange sparkebukser med ben

-babytepper

-vognteppe?

-husk at kjøredressen bør være vindtett

-votter uten tommel

-Husk "tisselaken" både i vogn, vugge og seng!

-Sengebeskytter, slik kant til å ha rundt sengen - evt sengehimmel

-Ammeinnlegg i ull

Husk myke håndklær til babyen

Mild såpe og shampo. Det beste er å ikke bruke så mye såpe pga allergier etc, minst mulig! Lunkent vann er det beste sier mange!

Ny madrass!!

Ellers ville jeg kjøpt, iallefall ønsket meg, boken: "Barnets fem første leveår" eller noe lignende!

Myke kosedyr :)

Ville også hatt en reiseseng som også kan brukes som lekegrind :)

Lykke til!

Skrevet

Husk at bleiebøtte i kombinasjon med varmekabler ofte resulterer i vond lukt. Løs problemet ved å sette bleiebøtten oppå en gryterist, slik i metall!

Skrevet

du har fått masse gode tips. :)

-en god kuldekrem. spes siden du får høst\vinter barn..

er første gang han skal ha vind på seg :)

-kjøp inn stort nattbind og ei stor truse.

-mjukt toalettpapir.. (det va viktig for meg. ellers så bløtte eg papiert med vann)

:)

Skrevet

bare ine: noen sier at korthåret skinn holder bedre på varmen vet du noe om det.

jeg får ta turen til barnas hus og høre hva de har;) alt til seng har jeg+ ny madrass. JM sier at det kommer nok stor baby, jeg selv var 54cm og sambo 51cm. .er det noe vits å kjøpe str 50 cm da??

åå kjempe kjekt å handle inn;) elsker planlegging!! hehe.

skal snart beg ¨på barnerom nå. .masse kjekt på ikea;)

Skrevet

okay det med bleiebøtten visste jeg heller ikke, lærer noe hver dag;) hehe

Skrevet

vaskekluter!

og febertermometer om du ikke har:)

Skrevet

det må man også ha. . lista blir bare lengre å lengre;) hehe

Skrevet

Skjønner at planlegging er gøy!

Holder egentlig til inne på bli gravid jeg, hihi, men sniker meg til med kommentarer både her og der :)

Ang lammeskinn så vet jeg at "spebarnsboken" som babyverden.no gir ut GRATIS sammen med andre gratis bøker og ting til babyen, anbefaler korthåret. Se babyverden.no

Av praktiske grunner kan jeg kun tenke meg til at det er fordi det skal gi varme, og hårene skal ikke sjenere babyen heller... det vil jo slike lammeskinn med lange hår på muligens gjøre... Jeg har selv lange lammeskinn som sengeforleggere/tepper ved siden av sengen for at det skal være mykt å gå på.. hehe...

Ang klær i str 50 - sats nå på det du har, (du og sambo var jo lange!) du vil nok få en del også hihi... og dersom babyen viser seg å være mindre er det ikke verre enn at den kan bruke det d har den første dagen eller to... kanskje du evt kunne fått noen andre til kjøpe inn litt tøy dersom det viser seg akutt behov for mindre størrelser. Du får jo estimert fødselsvekt når det nærmer seg også!

Lykke til!

Skrevet

korthåret lammeskinn.. mye lettere å holde rent (om du vasker med lanolin er det neste bare å tørke og riste det litt de fleste gangene en har hatt en liten ulykke...) - dessuten får ikke ungen masse hår i munnen / nesa...

et lite tips; husk å legge skinnet slik at ungen ikke glir ned under dyna.. barnet bør ligge slik at det ligger "mothårs"..

det er ikke så kjekt å våkne og ikke finne igjen ungen fordi den har ålet seg helt ned i fotenden, godt under dyna.. som førstegangs tenker man jo det verste med en gang;))

Skrevet

skal alltid ordne meg;) hehe eller vi heter det vell;)

kjekt å komme med kommentarer, du har nå hjulpet meg vertfall;)

lykke til til deg også, kommer snart etter du også skal du se=)

Skrevet

skal si du har det meste klart, jeg tror du kommer til å klare deg fint. og det du trenger de første dagene har du jo og etterhvert som du og babyen din lager dere rutiner vil du automatisk finne ut om det er noe du mangler og hvordan det fungere for dere. og heldigvis er det ikke sånn lenger at vi må til å sy og strikke for å få klær til nurkene lenger...... men som flere har nevnt husk på ammeinnlegg, som regel så tenker vi så mye på hva babyen skal ha at vi glemmer hva vi selv skal ha.

Skrevet

er kanskje godt forberedt hehe;) ikke alt som er kjøpt inn enda da, men har fått det på lista. .

det er nettopp det, gåt kun i va bayen trenger å så glemmer en seg selv ut. .

Skrevet

gu, eg har termin om 3 uker, å mangler mye av dette! heldige du :)

eg vill hatt eit par bodyer i str 50 og..

Skrevet

kompå noe annet "viktig"

du MÅ ta deg en tur til frisøren før termin.. :)

anbefales..

og kjøp noen gode shampo og balsamer..

du får ikke tid til så mye egenpleie. :)

Skrevet

...eller gjør som oss..kjøp en helt vanlig bøtte med lokk,så knabber du fruktposer på butikken;O) funker vel så godt som bleiebøtta,og er lettere å ta med seg ut i rasket...såehh..hehhe,om noen trenger bleiebøtte brukt engang,så se hitover;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...