Honningmelon Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Har kjøpt et helt naturlig og bra lammeskinn som jenta mi sover på, men det lukter jo forholdsvis bra sau da... kommer den lukta alltid til å være der, eller vil den bli borte etterhvert? Jeg bor jo på landet da, så spyr ikke av litt fjøslukt :-)
Cat.68 Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Det forsvinner sikkert etterhvert. Vårt luktet ikke noe det.
Honningmelon Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2007 Ok, bra det da. Men, hvorfor lukter det da? Er det "feil"?
Cat.68 Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Nei det er det sikkert ikke. Hmmm vet ikke hvorfor det lukter.
SnupsaTupsa Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 vårt lukter heller ikke... aldri gjort. Æsj... ;OP Men du får kjøpt shampoo til å vaske de med, kanskje det hjelper?
Honningmelon Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2007 Hjelp! Nå blir jeg usikker her!!!! Skal det ikke lukte sau???
SnupsaTupsa Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 jeg aner ikke... aldri hørt om det før, men... Det er jo sikkert ikke farlig da ihvertfall!
Honningmelon Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. juli 2007 Neida, er jo sikkert ikke farlig, men hadde jo vært greit om jenta ikke luktet fjøs hele tida da ;-) Men, jeg lurer nå altså, når dere sier at deres ikke luktet...
SnupsaTupsa Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 nei, skjønner hva du mener... Jeg jobber på babyshop og har litt utstyrsdilla i tillegg så har vært på noen babyutstyrsforretninger ;OP Kan ikke si at jeg noen gang har vært borti skinn som lukter... Hadde heller ikke satt så stor pris på om tulla lukta fjøs, nei... hi,hi
Honningmelon Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. juli 2007 Dytter denne litt i dag, jeg, i tilfelle det er noen som har peiling her i dag :-)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Jepp lammskinnet vårt luktet litt fjøs,den lukta vil forsvinne...du kan prøve å lufte det litt;) Det samme gjelder Nøstebarn tøyet til Lukas,da jeg vasker det så lukter det IKKE godt...hehe;) Men det sier jo seg selv hvis du har kjøpt ubehandla ull som nesten kommer rett fra lammet så vil det lukte litt!! Hvor har du kjøpt det da?
Honningmelon Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. juli 2007 Dette lammeskinnet har jeg kjøpt på Barnas Hage. Fikk mail fra de om at noen enkelt skinn kunne lukte sterkere enn andre. Jeg skulle henge det ut i noen dager, og kunne få bytte det hvis jeg ville, men de har ferie til langt ut i august, så det gidder jeg liksom ikke... Det er ubehandler ull, ja. Helt naturlig. Så hvis lufta forsvinner etter hvert, så gjør det ikke noe om det lukter litt fjøs ei stund :-) Begynner liksom å lure litt når noen sier at deres ikke luktet NOE...
&KJ& Skrevet 9. juli 2007 #14 Skrevet 9. juli 2007 Vårt skinn fra Nøstebarn luktet også litt med en gang. Det er også ubehandlet som de på Barnas Hage. Vil tro at de som sier at deres ikke luktet har behandlede skinn som etter min mening ikke kan sammenlignes kvalitetsmessig. De har ikke de samme kvalitetene som de fra Nøstebarn / Barnas Hage.
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 Det er jo helt naturlig at det lukter litt. Det er jo lanolinen i det som lukter. Siden den er ubehandlet er det viktig med lanolinen. Den renser lammeskinnet. Det skal være unødvendig å vaske det. Selv har mine barn ull-overmadrass i sine senger. Og de lukter litt sau når de står opp om morgningen. Det supre med ulla er jo det at du slipper å vaske det. Når dattera mi tisser på seg om natta, behøver jeg kun å legge et håndkle oppå, sånn at jeg får klemt ut det våte. Lar det luft-tørke og lanolinen gjør jobben med å rense det. Sammen gjaldt når sønnen min kastet opp i senga. jeg tørket kun av med en fuktig klut. Lot det luft-tørke og det lukter kun god, gammeldags sau. Ja, jeg elsker ull!! Flere burde ha det i senga til barna. Det gjør alt mye lettere. Hadde hun tisset i senga f.eks hadde det jo vært noe herk å få vasket madrassen hver gang.... Så den værste saue-lukta forsvinner nok etterhvert, det er jeg sikker på!
Sylteflesk Skrevet 9. juli 2007 #16 Skrevet 9. juli 2007 Vi har både et skinn fra Nøstebarn (ubehandlet) og et billig fra Babyshop, synes ingen av dem lukter. Nøstebarnskinnet og klærne fra Nøstebarn lukter litt våt ull når de er vasket, men ikke når de er tørre. Har også skinnpose fra Nøstebarn. Nå har ikke jeg spesielt god luktesans eller ømfintlig nese da, kan jo du hadde synes Nøstebarn-skinnet luktet også.
Honningmelon Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 9. juli 2007 Tusen takk for svar alle sammen! Ja, mitt lukter det nå sau av :-) Men, jeg syns ikke det lukter vondt da, så er ikke sååå krise. Men, nå har jeg nå hengt det ut, også skal det få henge der en stund. Flere med erfaringer da, når jeg førstest dytter det opp?
frøkenfryd:) Skrevet 9. juli 2007 #18 Skrevet 9. juli 2007 min mor vant et saueskinn (et enormt digert) men det var ikke til barn og jeg klarer ikke sitte på det, lukter fenalår som bare juling:
Honningmelon Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 9. juli 2007 Dette her passer til sprinkelseng, og er sånn soveskinn til baby. Godt og mykt. Fenalår ja, haha, huff...
Honningmelon Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 10. juli 2007 Dytter denne litt i dag, jeg :-)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 10. juli 2007 #21 Skrevet 10. juli 2007 vårt lukter også sau.. særlig når poden er svett..sikkert en reaksjon ulla har.. sikkert tegn på at det er bar kvalitet som ikke behandla så mye velger å tro det jeg
Cat.68 Skrevet 10. juli 2007 #22 Skrevet 10. juli 2007 Altså halloooo &KJ& Vårt er fra Nøstebarn og luktet ikke. Ikke dra alle over en kam. ;o(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå