ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Merket for en stund siden at gutten på 6 mnd har en testikkel helt nede i pungen men den andre vandrer litt opp og ned. Nevnte dette til barnelege på helsestasjon og han sa at jeg måtte kontakte fastlege hvis dette ikke endret seg. Nå har den ikke vært helt nede i pungen på en stund så jeg vurderer å ringe legen i morgen. Noen som har gutter som har eller har hatt dette som vil dele erfaringer?
mammatil4gull Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 gutten min på tre har det ... men de lar seg dras ned begge to når legen prövde på helsestasjonen og som han sa somregel ordner seg seg selv og er ikke noe og bekymre seg for men man hjolder jo litt öye med det ...
stolt-guttemamma Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Vår sønn har dette problemet. Det har vært litt til og fra ifht om den faktisk hadde falt skikkelig ned eller ikke, fikk forskjellige svar fra kontroll til kontroll på helsestasjonen. Men på 2 års kontrollen ble det altså sendt henvisning, og vi har vært hos lege, deretter lege med UL apparat og det er altså konstatert jojo testikkel. Vi skal på ny kontroll nå til høsten, ca 1 år etter UL kontrollen (det går ikke akkurat fort i svingene..), han er nå 3,5 år. Det som er blitt sagt er at om den ikke har falt ned til denne kontrollen (hvilket den ikke har), så blir det et lite inngrep for å stramme inn strengen slik at stenen holder seg nede. De ønsket visstnok ikke å stresse frem et inngrep, da det som regel ordner seg selv, men vil allikevel operere før barnet er 5-6 år, sli at forplantningsevnen ikke påvirkes. Be om henvisning, så blir dere fulgt opp av helsevesenet ang utviklingen vedr din sønn. Dette er uansett ikke store inngrepet å rette opp i, om den ikke ordner seg selv!
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2007 Jeg skal se det an utover dagen i dag. Hvis den ikke har falt ned i løpet av morgenen i morgen ringer jeg fastlegen. Tusen takk for svar )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå