Gå til innhold

Dere som har vært i Thailand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor var dere og nårtid på året? Anbefalinger? Pris?

Vi vurderer å reise en mnd neste sommer, men lurer litt på om vi skal bestille charter eller om vi skal ordne alt selv. Litt usikker på hvor i thailand vi bør reise..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse flotte steder Thailand, jeg er helt betatt og reiser for 3. gang til vinteren. Hvor du bør dra kommer helt an på deg og dine ønsker og behov. Skal du bare bade, slappe av, eller ønsker du party og natteliv?

Selv har jeg bare vært på Phuket, så jeg kan ikke uttale meg om de andre stedene, men jeg vet at mange anbefaler Koh Samui om sommeren fordi det ellers er regntid i Thailand om sommeren.

Høysesong (med mest sol og minst regn) er nov-mars og antagelig er vel prisene også høyest da.

Når det gjelder priser varierer det fra hoteller og resorter med alle fasiliteter til de enkleste bungalowene, så det kommer jo også litt an på hva du vil bruke. Flybilletter til Thailand er vanskelig å få billigere enn 7000-8000 kr. Det anbefales å være tidlig ute med å bestille da turismen har økt KRAFTIG det siste året slik at plassene går unna.

www.katabeach.com er en bra side å finne info hvis det er dette området du ønsker deg til.

Skrevet

jeg var i thailand rett etter den store bølgen.. men vi var ikke i nærheten av der det skjedde... Bestilte fly til bangkok og tok taxi ned til en by som heter Hua Hin... kjempe fin by.. trivdes godt der....

vi hadde ikke bestil hotell før vi dro, tenke å bare finne noe når vi kom dit. det anbefales IKKE.. hehe... bestill hvertfall for 1 eller 2 netter på et hotell før du reiser....

vi var noen dager i bangkok også før vi dro hjem... fant et hotell på nettet som vi bestilte... taxi mannen fant jo aldri frem =( kjørte rundt i en evighet.... så bestill kanskje et hotell som er litt mer kjent eller noe slik.. ;) jeg ville også hatt et opplegg for turen.. bangkok ble altfor stort.. vi bare gikk rundt uten mål og mening... finn ut på forhånd hva du vil se og gjøre!

et lite tips til er å ta noe for å forberede magen for ukjente bakterier før du drar... jeg ble kjempe dårlig der nede og ble sengeliggendes over flere dager.....

bare noen små tips.. hehe....

men hadde en kjempe fin tur og thailand er absolutt verdt å besøke ;o)

bare forbered litt før dere drar ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...