MartinFelipe07 Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Jeg skal ikke henge ut noen,for all del... Jeg kjente jeg ble utrolig lei meg da jeg leste innlegget her isted. Som sagt,skal ikke henge ut noen for jeg er ikke perfekt selv. Ble så lei meg at jeg tenkte at nå må jeg gjøre noe her! Småe babyer som ikke "kan" være hos moren sin når de trenger det mest. Da er mitt spørsmål? : Hva kan jeg gjøre for å kunne hjelpe disse nybakte mødrene med litt avlasting??? Hvor må jeg gå for å melde meg på noe?? Har selv en gutt på 4 måneder,men vil kunne hjelpe andre! Takk for svar!
Hiv o'hoi Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 du virker snill! Jeg aner ikke hvor du kan henvende deg, men kanskje du kan ringe barnevernstjenesten eller noe sånt der du bor? De burde kunne fortelle deg om det er noe du kan gjøre.
MartinFelipe07 Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2007 ok! Takk for svar! Får prøve å ringe imorgen da. Selv om jeg ikke kjenner veninnen din,vil jeg hjelpe.Så si ifra om jeg kan hjelpe henne med noe
MammaDilla Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Hei snille du Du kan ringe til ditt lokale sosial kontor. Der har de folk som har oversikt over de som eventuelt trenger avlastning. Barnevernet har ikke like god oversikt over avlastningsbehovet som sosialkontoret, da de stortsett kun får inn meldinger om særskilte situasjoner.. Er vernepleier og har jobbet litt med å skaffe avlastningshjem innen tjenester for utviklingshemmede.
MammaDilla Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Er i Bergen jeg jobber, for å være litt konkret, Åsane bydel. Men fyllingen nå, og ikke med avlastning... Jeg vet at pleie og omsorg helt sikkert tar i mot din hjelp med et hertelig takk
MartinFelipe07 Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2007 Skal jeg bare ringe sosial kontoret da?
Hiv o'hoi Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 ja, det er jo desverre langt borte.. men snill er du uansett som vil hjelpe. håper du finner en måte å gjøre det på.
MammaDilla Skrevet 8. juli 2007 #11 Skrevet 8. juli 2007 Nå vet jeg ikke hvilke bydel du bor i, men vet at både i Åsane og Fyllingsdalen så er bydelskontoret for pleie og omsorg et greit sted å henvende seg til. Regner med de andre bydelene har samme opplegg.
MartinFelipe07 Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. juli 2007 Ja,det håper jeg også. Lykke til med veninnen din da! Håper hun finner en annen måte enn adopsjon. Ting er vanskelige i starten,men slik er det bare.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #14 Skrevet 8. juli 2007 Flere enn en mamma har nok i sene nattetimer med et skrikende barn fantasert om å adoptere bort barnet sitt. Hvis man har fått avlastning og veiledning og fortsatt ikke føler seg hjemme i mammarollen, må det være lov til å adoptere bort barnet sitt. I Norge er det mange flotte par som drømmer om å bli adoptivforeldre. Hvis jeg hadde hatt en alenemor som adoptere meg bort, ville jeg vært takknemlig for at hun tok konsekvensen av sine følelser. Det er mye bedre å være i en familie der man er ønsket, enn å ha en mor som ikke vil være det. Jeg har jobbet på et barnehjem og vet at det finnes mange udugelige foreldre som ødelegger for barna sine. Hvor mye bedre hadde det ikke vært for alle parter om barnet var adoptert bort? De fleste av disse familiene har fått hjelp fra barnevernet i hele barnets liv, men foreldrene har likevel ikke klart å gi barna en god oppvekst. Jeg håper denne kvinnen får hjelp til å finne ut hva hun vil og ønsker, og hvis det betyr at hun adopterer bort barnet sitt så støtter jeg henne i den avgjørelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå