Gå til innhold

Bereiste damer! Barnevogn på flyet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi bestillt oss ukes-tur til kreta i midten av august. Jeg gleder meg som en unge! Vår datter på 13 mnd. skal selvfølgelig være med. Sambo har leid trille til henne der nede, men så leser jeg litt... at noen tar med trille på flyet? Går det ann da? som håndbagasje? Hadde jo vært veldig greit å slippe å bære henne lange veier liksom... Tenker at det hadde jo vært greit å ta med trille hjemmefra... en med kalesje og sånn så hun kan sitte i skyggen. Noen som har leid trille av star-tour forresten? Svar meg noen som vet noe... Har aldri tatt med meg jentungen på fly, greit å høre andres erfaringer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok ikke vogna inn på flyet med deg, men i noen tilfeller kan du få sette den igjen ved flydøra, og den blir lagt ned i lasterommet (da uten noe pakket rundt den), og du får den igjen ved flydøra (skal iallefall det) når du har landet. Men noen flyselskaper tillater ikke det heller. Men jeg ville tatt med, sendt den som vanlig baggasje, og bare lånt en trille på flyplassen (de fleste flyplasser har det, men ikke mange)

Skrevet

Baby bjørn er tingen.Bæremeisel.

Ring å hør om trille, vet ikke helt kommer sikkert ann på lengde og greier, er så mye restreksjoner. Vet at noen flyselskap har triller tilgjengelig på flyplassen også til utlån, gratis.

Skrevet

Hvis dere skal reise fra Osl, så er det barnesete i handlevognene etter sikerhetskontrollen. Usikker hvordan det er på Kreta.

Jobba i reisebyrå før og vet at den trilla reiseselskapene leide ut, ofte var en veldig enkel parplytrille. Hvis dere har planlagt å bruke vogn mye, vil jeg heller anbefale å ta med egen vogn så vet dere hva dere får..MEN husk å ta vare på plastikkposen du pakker inn vogna i, du får ikke ny på flyplassen når du skal hjem...

Skrevet

Kanskje jeg skal ta en telefon til star-tour, og høre litt. Jent-ungen kan jo ikke gå, så vi er avhengig av vogna. Var bare 150 kr eller noe i leie, så vi tenkte at det var det vært, så vi slapp å ta med vogn.... gardermoen vi skal reise fra, ja... lurer jo litt på det med barneseng også... er egentlig litt dumt å bestille online, men det var bare en leilighet igjen, så vi følte at vi måtte sikkre oss litt... Får ringe dit i mårra tror jeg.

Skrevet

Gjør det; )

De gangene vi har vært i syden har vi hatt med egen vogn, men har alltid bestilt seng. Men vi har hatt med dynetrekk til minsten eller sovepose (sånn med hull til armene hvis du skjønner hva jeg mener..) for da har han noe han kjenner igjen fra sin egen seng...

God tur!!!

Skrevet

Bare husk reiseforsikring! vognene blir ofte ødelagt i transporten.

Skrevet

(Blander meg inn igjen jeg....)

Og hvis det skjer må du huske å si ifra FØR du forlater flyplassen. Du må fylle ut et skjema der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...