Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Hei. Sikkert bare jeg som tenker for mye men er det vanlig at det plutselig er dager som du nesten ikke kjenner noe som helst i magen. Hos meg har det vært veldig rolig i går og i dag, syntes det er ekkelt.. Blir liksom så nervøs for at det skal være noe galt.. Er i uke 30 og har hatt masse bevegelse tidligere.. Noen som kan svare en "usikker meg" :-)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Ring føden og hør med de. Jeg har fått bekjed av min jordmor at hvis bevegelses mønsteret forandrer seg så bør man ringe føden. Det er helt sikkert ikke noe gale med din lille, men det er bedre å ringe en gang for mye enn gang for lite.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Hei! Jeg er i uke 40, og venter mitt 2. barn. Vet du om hodet har festet seg? Da blir det ofte mindre bevegelser. De sier at om man føler forandringer i bevegelsesmønsteret til barnet, skal man drikke Iskald saft, legge seg ned på sofaen og dytte litt på magen . Vent noen minutter og se om det da skjer noe... Hvis du prøver å få kontakt på den måten et par ganger og ingenting skjer hadde jeg kanskje ringt jordmor i morgen, eller fødeavdelingen i kveld hvis du er veldig bekymret... Jeg husker at jeg var ca i uke 34 da det var en dag det tok laaang tid før jeg fikk vekket mitt lille vidunder, så ikke fortvil om det ikke skjer noe med en gang. gi det noen minutter og prøv igjen ! Babyen har det nok bra, men jeg skjønner at du kan bli bekymret ja...
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Hei! Synes du skal kontakte fødeavdelingen du hører til og få snakke med noen der så du kan bli litt roligere. Det er ikke noe godt å gå slik og være engstelig. Ellers hjelper det ofte å drikke iskaldt vann eller noe søtt (sterk saft eller brus f.eks.). Lykke til! : )
Skal bli Mamma - igjen ! Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 hei, jeg gikk akkurat inn på denne siden nå for å høre om det samme. Har klump i magen og synes det er rart at de siste 4 dagene har det vært veldig rolig i magen. Har kjent noe en gang i blandt, men MYE mindre enn vanlig. I dag vet jeg ikke om jeg har kjent mer en et lite dunk.. Uff, blir så nervøs jeg. Men skal finne meg noe saft og slappe av å kjenne etter jeg og så får vi se. Lykke til, til oss begge
Villeville Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Heisann! Dette skjedde meg også i forrige uke. Skikkelig ekkelt. Hverken saft, cola eller iskerm hjalp... På onsdag og torsdag kjente jeg henne mindre og mindre i magen og dro derfor inn på sykehuset fredag morgen og fikk tatt en ekstra UL + sparketest for sikkerhets skyld. Hun hadde det heldigvis bra og jeg følte meg litt dum, men Jm sa jeg hadde gjort det rette. Heller en "hysterisk "mor en gang for mye enn for lite....
moklatt 9 dager til termin Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Jeg våknet i går morges med en ekkel følelse.Hjelp,tenk om babyen er død.Lå i sengen og prøvde å dytte febrilsk på magen,men ingenting skjedde.Vanligvis pleier den å bevege seg kort etter når jeg gjør slik.Men neida.Tilslutt stod jeg opp,satt meg inn i stuen og dyttet igjen,stakkar unge....Tilslutt etter ca 20 min fikk jeg respons.Hadde nok bare vært i dyp søvn stakkar..Gjett om jeg ble glad.Men det er en utrolig ekkel følelse....Merker at babyen har litt mer soverutiner enn den hadde før,selv om det fremdeles er mye aktivitet ennå.Jeg er i uke 34.Tror det er ganske normalt men skjønner deg veldig godt!!!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 Hei! Her har også nurket i magen blitt roligere. Men var nylig på ultralyd og alt er bare bra. Jordmor sa at jo nærmere fødsel man kommer nå blir bevegelsesmønsteret forandra. Babisen får mindre plass og bevege seg på og blir da også roligere. Er 35 + 0 nå i dag, mandag. Men som flere har sagt, kontakt føden hvis du er usikker. Ikke gøy å gå rundt å være bekymra!
MathildeC Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har ogsaa hatt perioder hvor babyen var mye roligere, rundt uke 30 f.eks. Maa innroemme at jeg ikke ringte Foeden fordi jeg tross alt til slutt kjente liv, men jeg var litt bekymret ja. Senere tok det seg veldig opp igjen, selv om det er dager med litt mindre sprell enn andre. Min jordmor snakker om at vi skal kjenne 10 bevegelser/spark hver dag. Det beste er uansett aa ringe Foeden og snakke med de naar man er veldig bekymret. Det gjor alltid godt aa snakke med noen profesjonelle!
Anquor Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 eg opplevde det samme på laurdag, då hadde eg kjent bemerkelsevedig mindre liv det siste døgnet og ingenting hjalp.....til slutt bestemte vi oss for å dra på føden, og der blei vi veldig godt mottatt!! og både jordmor og lege sa vi hadde gjort det rette! der var ikkje mykje liv når vi var der heller, utanom nokre få svake dytt...... men legen forklarte dette med at barnet hadde delvis festa hodet og ho låg lenger ned i bekkenet og i ei stilling der ho ikkje hadde moglegheit til å bevege seg så mykje..... fekk ein grunding UL og ei god forklaring, og følte eg kunne fare letta der ifrå..... mitt råd til alle som merkar mindre liv er å ringe føden å få kome på ein skjekk.... ingenting å nøle med! betre med 10 gongar for mykje enn 1 gong forlite
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Takk for svar alle sammen! Ringte ikke føden i går, tenkte å se det ann over natten og evnt ringe i dag. Mannen min la seg ned for å høre om han kunne høre hjertelyden i går kveld og den hørte han tydelig og fikk til og med et spark i kinnet så roet meg veldig da. og i dag har det vært sparking igjen :-) Men den følelsen av at alt er så stille får man til å tro at det er helt dødt der inne.. jeg grøsser bare tanken på det... Men igjen takk for alle svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå