Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Jenta vår er 5 måneder, skal ikke bytte sete enda.. Når er det egentli greit å bytte til større sete? Står jo fra 9 kg på mange, men de er jo enda ganske små da! Og hvor lenge bør man ha setet bakovervendt?
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Det er anbefalt at de sitter bakovervendt til de er 4 år. Ikke mange har de sittende bakovervendt så lenge, men det er absolutt anbefalt:)
augustjanuar Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 man bør, etter min mening, ha setet bakovervendt så lenge babyen/barnet går med på det pga sikkerheten. ellers kan man snu setet ved 9 kg har jeg hørt.
urigeller Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Det anbefales å ha barnet bakovervendt til fylte 3 år, gjerne 4 år. Men tidligst 3 år. Det er pga at barn under 3 år ikke har utviklet så sterke nakkemuskler og ved en evt kollisjon vil det utgjøre et enormt rykk i nakke/hals-regionen. Anbefaler deg å gå på www.tryggtrafikk.no - der ligger det mye info om dette emnet. Og de er klare i sin tale: Bakovervendt er tryggest til minst 3 år!
urigeller Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 man bør, etter min mening, ha setet bakovervendt så lenge babyen/barnet går med på det pga sikkerheten. ellers kan man snu setet ved 9 kg har jeg hørt. Oj, den var ny for meg! Her i huset er det faktisk vi voksne som bestemmer hvilken vei barna sitter i bilen, ikke barna selv...
Meg og bøllegutta!! Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Hehe............... ja det er lett å være eplekjekk hvis man kanskje ikke har hatt barnsom har protestert voldsomt på bilkjøring........... Vi snudde eldstemann før han var 2. Ikke pga hyling. Husker nesten ikke grunnen en gang jeg..... Ble hvertfall innmari trangt for en stor gutt å sitte gale veien.......... men nok om det........... Det høres så blærete ut å svare på den måten var poenget mitt egentlig. Jeg kan for eksempel si til de som sliter med legging at " Herregud det er bare å gi smokken noen ganger. Ikke ta opp ungen. Her i huset er det faktisk vi voksne som bestemmer leggetider" Det er lett for meg å si dette fordi vi aldri har hatt problemer med legging.... Men jeg sier ikke dette fordi jeg vet med meg selv at hvis gutta mine hadde hylt lenge nok så hadde jeg sikkert gitt etter etterhvert jeg også!! Jeg har full forståelse for at de som har barn som blir helt hysteriske i bil velger å snu setet hvis det hjelper. Selvfølgelig må man prøve litt og ikke gi opp med en gang, men hvis ingenting hjelper så hadde jeg også snudd setet.......... Mange har også barn som blir bilsyke av å sitte bakovervendt og jeg hadde mye heller snudd barnet enn å gi det reisesyketabletter ved enhver liten biltur....
urigeller Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 "Vi snudde eldstemann før han var 2. Ikke pga hyling. Husker nesten ikke grunnen en gang jeg..... Ble hvertfall innmari trangt for en stor gutt å sitte gale veien.......... men nok om det..........." Må bare kommentere dette også... For et barn på 2 år er ikke bakovervendt "gale veien", som du skriver. Det er den riktige veien! Forovervendt for en 2-åring er "gale veien"...
Meg og bøllegutta!! Skrevet 9. juli 2007 #9 Skrevet 9. juli 2007 Tror nok alle skjønte hva jeg mente : )
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Wow, spashop. Du er faktisk skikkelig frekk. Det er greit med litt normal folkeskikk, selv om man er på et internettforum. Hvis alle svarte som deg ville det blitt bare krangling her inne. Prøv å tenke litt over det.
urigeller Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Jeg synes du er ganske frekk, jeg. Kaller meg frekk og så skjuler du deg bak anonymknappen... Det må da være lov å si hva man mener her inne, særlig i et så viktig tema som bilsikring!
Mrs. Bouquet Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Haha, dette var da enda en klassisk diskusjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå