Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 åå guuuud...hater disse hormon forstyrrelsene!! sitter nå her gravid å greier... å så er typen min på ferie... han var på fest i går, og i dag så er han så stille... og når jeg spør han om det..så sier han at han vet det, men han er bare sliten.. sa ikke mye før han måtte gå.. å så tenker jeg da..altfor mye... har hørt om så mange tillfeller før, der typen er på ferie å så blir han litt rar..før han da gjør det slutt mens hun sitter der og ikke vet hva som har skjedd engang... er så redd:S sitter med tårer i øynene, og prøver å si til meg selv at han er jo sikkert bare sliten.. men jeg er jo så **** hormonell!!! nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. festen var foresten med folk som er i 40 årene, mens han er i begynnelsen av 20... vet at det kanskje er litt teit å bekymre seg, men jeg tenker alt for mye.. søker bare noen trøstene ord..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Huff så leit å sitte sånn og lure da. Du har heelt sikkert ikke noe grunn til det vettu, men er mange nye følelser som dukker opp når man går gravid. Det første jeg stusset på er hvorfor dere ikke ferierer sammen, men dere er vel unge ennå. I morgen er sikkert alt bare fint igjen, når han har kommet seg litt og ikke har hangover ;-)
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Er typen din på ferie nå eller har han vært? Han er nok bare stille siden han var på fest i går. Ofte sliten og utafor dagen derpå. Det vet jeg at jeg kan bli i alle fall. Det er heller ikke sikkert han vil si så mye om festen, siden du ikke var der. Kanskje han har dårlig samvittighet siden han festet, mens du var hjemme. Vil ikke at du skal bli lei deg for at han har hatt det morro mens du ikke kunne/orket. Ta det med ro, så går det nok bra skal du se. Vet det er lettere sagt enn gjort. Stor trøsteklem fra trøndelag.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Sikkert ikke noe å bekymre seg for. Man blir gjerne litt sånn når man er gravid, at man ser for seg det verste. Mitt råd er : Snakk sammen, fortell han hvordan du har det, og hva du føler og er redd for. Vær ærlig og åpen med hverandre. Det er utrolig viktig. Klem.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 tusen takk for trøstende ord.. det hjelper! han er fortsatt på ferie... og jeg sitter jo her hjemme jeg.. jeg veit at det er viktig og være ærlig og det er jeg om alt, men jeg er litt forsiktig når det gjelder det der, for jeg er redd han skal tro jeg ikke stoler på han.. jeg gjør jo det, men jeg vet også at alt kan jo skje..uansett hvor mye jeg stoler på han.. han er jo verdens beste kjæreste... og jeg liker ikke meg selv for å tenke det jeg tenker, og jeg trur han er litt lei av at jeg er så ekstremt overfølsom.. så jeg sier ikke noe til han om akkurat dette... jeg får se hvordan morgendagen blir, og om han er "normal" igjen, så kan jeg heller hoppe i taket da.. hilsen HI
lemontree Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Enig med Pusi, det er så lett å sitte og forestille seg det ene og det andre, og så blir det missforståelser. Prøv å snakk med ham, men hold fokuset på hva du tenker og føler, "Jeg har det sånn og slik...", kanskje prøv med litt humor også, om du greier, men pass kanskje litt på å si sånt som "Du er så...", altså ting som kan oppfattes som beskyldninger. Da låser gjerne samboeren min seg, og han får dårlig samvittighet og det blir vanskeligere å snakke... Ofte synes jeg at det er fint å ta opp ting når vi gjør noe, liksom er litt i bevegelse. Hvis jeg sier at nå må vi sette oss ned og prate, så virker det litt som han føler at han sitter litt i saksa, og kan bli utrygg... Klem fra meg óg!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 men han er veldig langt borte... kommer ikke hjem før om et par uker.. og jeg føler at det blir litt dumt å skrive til han om det liksom... men hva skulle jeg ha skrevet da? "hei pus.. jeg ble litt lei meg i sted når etter at jeg hadde snakket med deg... virket som at du ikke ville snakke med meg.. gi meg en lyd når du er på nett igjen..samme når på døgnet" kunne det vært noe? eller blir det teit? herlighet..føler meg som den usikkre fjortisen nå.. HI
lemontree Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 Skjønner, forstår godt hva du mener - Kanskje du skal la det ligge litt, dere prater vel sammen sånn underveis mens han er borte? Kanskje du kan spørre hvordan det går, sånn litt etter hvert, om han er litt mindre sliten nå, om han får slappet av og koser seg? Og si noe sånt som at "du vet, er jo litt følsom her jeg sitter og gjærer, og jeg ble nok litt lei meg for at vi ikke fikk snakket skikkelig sammen før du dro, men håper jo at du har fått sovet ut nå. Og så gleder jeg meg til du kommer hjem, da har jeg lyst til å gjøre noe fint sammen, oss to". Jeg fikk et råd en gang hos en terapaut om å gjøre noe hyggelig for meg selv, når jeg følte meg litt aleine og var lei meg for at kjæresten min ikke viet meg noe oppmerksomhet. Og så se om han var tilgjengelig etterhvert for å bli med på å gjøre noe hyggelig sammen, og være kjæreste. Fokusere på hva jeg hadde lyst til, og ikke på hva han gjorde eller ikke gjorde. Det har hjulpet meg. Håper du greier å finne på noe hyggelig for deg selv, i kveld og i ukene han er borte!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 ja jeg får sove på det...så får jeg heller se hvordan det blir i morgen.. spørs om jeg får sove da...jeg får skrive en god natta melding til han å så se det ann...:S håper dere har rett folkens... håper det er jeg som overdriver her... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå