Gjest Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Altså med sele, noen her med erfaring for nå har jeg virkelig lyst til det etter 3 uken med minsten som hopper ut av senga i et sett. Det tar aldri under to timer før han sovner......blir sprø snart. Har hørt at det er bra og ikke bra, har dere noe vettu å komme med om dette? Erfaringer???
♥Prinzessin♥ Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Jeg spenner henne fast i vogna når hun skal sove, så det er vel ikke noe annerledes å spenne ungen fast i senga. Selv om det høres litt fælt ut... :-)
=)mamsen=) Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Har ikke brukt det selv, men søstra mi har brukt det på sine- og de greide ikke sove hvis de ikke fikk ha sele på seg. Men de sov med sele fra de var 4-5 mnd da. vet ikke hvordan det er å begynne å bruke det når unga har blitt større.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Jeg måtte. Etter at miniturbo nr 2. brakk leggbeinet etter at han gang på gang hoppet ut av senga. Ikke at det var vellykket, ettersom Houdini Jr. hadde en utrolig evne til å komme seg løs fra den hersens seletøyet:-)
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Jeg venter på at noe snart skal gå ille, minsten er en akrobat. Kutt i leppa 2 ganger i løpet av en uke, donald duck kul i hode 2 ganger osv. Men det er utrolig slitsomt å måtte stå ved døra å ta han på fersken hver gang han er på vei ut. Jeg vurderer sterkt seler nå, men vet mange har skrekkhistorier der også, så med andre ord så venter jeg vel på å få en unnskyldning til å ikke gjøre det......."kremt"
Gjest ->>- Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Vi surra yngste fast i senga da han var yngre, i og med at seletøy var lettere å medbringe/improvisere enn reiseseng når vi bodde i langtvekkistan og reiste mye. Han har så langt jeg kan se ikke tatt skade av det, og sover aldeles utmerket i vanlig seng nå.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 9. juli 2007 #8 Skrevet 9. juli 2007 Herregud, man bruker da ikke sele men baby-safe...
Anne-B. Skrevet 10. juli 2007 #10 Skrevet 10. juli 2007 Det hadde jeg ikke turt, i tilfelle oppkast om natta og fare for kvelning. Har dessverre ingen erfaringer, syns bare det høres skummelt ut.
blimbaby Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 Vi brukte sele på mellomste fra han var ca 7 mnd til han var passert året gml... jeg løsnet den når vi la oss av hensyn til atg han ikke skulle surre seg fast uten at vi merka det. Når vi da fjerna selen la han seg automatisk ned for å sove.. Han var den typen unge som absolutt nekta å legge seg ned, og ble mer og mer urolig for hver gang han måtte legge seg på nytt. Men vi festa da selen i sengebunnen og ikke i madrassen... har hørt om mange unger som like gjerne tar med hele madrassen.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #12 Skrevet 10. juli 2007 babysafe er en genial oppfinnelse. Ungen min hadde aldri sovna uten, og mens andre samsover og ligger sammen med ungene sine og ammer og bærer og synger og stryker og duller og diller og bruker to timer på legging og enda lengere tid har jeg lagt min lille, kneppet fast stroppene på posen, sagt god natt og dett var dett. Etter en halvtime gikk jeg inn igjen og tok løs selene igjen så hun kunne få ligge i hvilken stilling hun ville.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 10. juli 2007 #13 Skrevet 10. juli 2007 Til HI først: Bruk gjerne Babysafe, det fungerer for mange. Men følg godt med.. Det har skjedd ulykker med slike ordninger, kan medføre kvelningsrisiko. Men heldigvis svært, svært sjeldent da. Til anonym over her: Det finnes alternativer til dikking, amming og samsoving.. Fungerer fint for de fleste på bare legge ungen i senga, uten hverken babysafe eller alle de tingene du ramser opp;0)
Gjest ->>- Skrevet 10. juli 2007 #14 Skrevet 10. juli 2007 Jeg driter i grunn glatt i hva du kaller det.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 10. juli 2007 #15 Skrevet 10. juli 2007 Funka kjempe bra på sønnen min=) beg da han var ca 6mnd for han var helt vill i senga..slutta da han var 15mnd. Før så brukte han sinnsyk lang tid på å roe seg og sovne-etter e beg med babysafen,så sovna han på et blunk (snakk om1-2min). Så kan anbefale det,om èn følger rettningslinjene for hvordan posen skal brukes så e d jo mye som skal til for at uhell skal skje..
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #16 Skrevet 10. juli 2007 Minsten er nå to år og fram til nå har sovet hele natten, lagt seg til å sove uten problemer, MEN etter 2 ukers ferie snudde alt seg på hode. Vi kom hjem og han har nektet å ligge i senga siden, han hopper ut, lister seg rundt og nå står jeg ved døra og tar han på fersken hver gang han er på vei ut av senga, men veldig slitsomt siden det da går opp i mot 2 timer før han faktisk sovner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå