Gå til innhold

->>-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du lesbisk ? eller er du en gutt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klikk deg inn på profilen hennes, du.

Skrevet

åja, hu er ei dame.. Ergo hun er lesbisk. Ikke noe gærnt med det altså. Har bare trodd det var en gutt, siden hu snakker om kona si hele tia.

Skrevet

Ikke gutt. Homo, for enkelhets skyld. Definisjonsutbroderingen tar vi ved behov.

Skrevet

er du homo ? så har du kjerring ?

Skrevet

hehehe, Ble nyskjerring jeg også.. men ble mest bare "tom" når jeg så på profilen.

Skrevet

altså, skjønte ikke så mye av det. Jeg er en kvinne født i bla bla, bor i hovedstaden. Så skriver du videre at du er sidens skaphomo eller homo, eller va det nå sto ;)

Skrevet

Rikshomo. =)

Jeg er omtrent så langt fra skaphomo som man kommer. Men titulerer meg gladelig rikshomo i og med at jeg nærmest har gjort sport av å engasjere meg i absolutt alle homo-innlegga man kan finne på dib. Jeg er aktiv på livssynsdebatten, liksom, blant spinnville kristenkjerringer og bedehuspredikanter - jeg har definitivt gjort meg fortjent til tittelen.

Resten av profilteksten er vel lett sardoniske kommentarer til en del utbredte fordommer om homofile kvinner.

Skrevet

rikshomo ja =) *le* så bare fort igjennom.

Skrevet

Ja, det forekommer meg underlig. Trodde homoer hadde mann, og ikke kjerring ? but correct me if im wrong. Er du en mann da ja ?

Skrevet

Du trodde feil. Nei, jeg er en kvinne.

Altså: Homofil gjelder begge kjønn, kommer av forstavelsen "homo" som betyr lik. Homo er en forkortelse for homofil. Homse er også en forkortelse for homofil, men brukes kun om menn (bortsett fra i tabloidavisene på nett, men det er fordi journalistene deres knapt kan norsk og muligens er nyimporterte surinamesere med brevkurs i journalistikk). Lesbisk er et ord for kvinnelige homofile, kommer fra øya Lesbos hvor den kvinnelige poeten Sappho forlystet seg med ungpikene en gang i antikken. Lesbe er en forkortelse for lesbisk.

Altså kan en kvinnelig homofil kalles homo eller lesbe (eller flatbanker, men det blir litt som at bare svartinger kan si svarting om seg sjøl). En mannlig homofil kan kalles homo eller homse (eller rævpuler/sodomitt osv., med samme regel som tidligere nevnt).

Skrevet

Som du forvirrer meg her. Har sett at du har skrevet en del om kona di, så da er du lesbe, kort å godt ? =)

Skrevet

Om du insisterer. Jeg bruker helst begrepet homo. Jeg er kvinne og gift med en annen kvinne, du kan i grunn kalle det (nesten) hva du måtte lyste.

Skrevet

Okei =) da er vi enig..... Vet jo at begrepet homofil kan gjelde både gutter og jenter, men for meg et homo-gutt og lesbe-jente. Men da er den grei da.

Skrevet

Ja, det er jo greit å ha det klart for seg hvem folk ligger med. =P

Skrevet

Tsk, Damien, da. En nys-kjerring er noe helt annet.

Skrevet

Jeg visste ikke at kvinner omtalte seg som homo, jeg trodde dere sa daik? Eller lesbisk om du vil. Jaja, man lærer noe nytt hver dag.

Skrevet

Dyke er engelsk; noe brukt i Norge, men ikke veldig vanlig. Lesbisk er utbredt. Homo også.

Skrevet

Hvordan ble du gravid?

Nyskjerrig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...