Duracellgirl*prøver* Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Jeg bli gaaaaal... har hatt forstoppelse idag, eller svært hard i magen da.. (kan vel ikke kalles forstoppelse før det har vart i noen dager) jeg har så vondt i magen, og vet at det er pga at jeg ikke får gått på do... Noen råd for å få løst opp magen og det ille kvikt?? Jeg har spist druer og jeg har spist sur melk... noen andre forslag?? huff vondt og sabla irriterende å ikke få gjort det man føler man skal på do altså.
ennaH Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Drikk masse vann! Få i deg fiber! Både havrekli og linfrø er gode kilder. I morra tidlig drar du på apoteket og kjøper Duphalac eller Lactulose, begge milde avføringsmidler som kan brukes av gravide. Hell nedpå!
Duracellgirl*prøver* Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2007 ok, tusen takk for råd... nå husker jeg hvordan det var på slutten i forrige svangerskap.... da hadde jeg forstoppelse i 11 dager.... huff... nå er jeg bare på første dagen men fyti grisen så vondt og ubehagelig.
StorkeMammaen Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Vann ja aller viktigst. Svisker, lakris, ikke så mye salt, mosjon, olje.
prøvekluten+3små Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 muahh...heldig om du slipper unna med kun slutten da...væårt generelt hard i magen nesten hele svskapet til nå jeg
Babyheaven OVERTID:( Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Heia. Har slitt med dette hele svangerskapet jeg også. Har prøvd Lactulose/dulcalac men lite virkning(går normalt 2 døgn før denne virker) Benefiber,null virkning Dulcalax avføringstabletter i samråd med jordmor,men ikke en gang til vet jeg. sår sår sår! microlax miniklyster: virker ikke på meg lenger. MEN kjøpte ido form,tar 4 om dagen de første dagene,nå to og kommer meg jevnt på do igjen. Disse er ikke farlige heller,er melkesyrebakterier. helt topp:) lykke til..
Ranveig R Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Hadde det problemet sist, og igjen denne gongen. Skreiv i svangerskapsdagboka forrige gong: "NB! Druer mot forstoppelse!!!" Funka på meg. Det og tørka aprikosar, masse vatn og litt aktivitet. Denne gongen har tilfeldighetene ført til at eg har fått dilla på grove knekkebrød, og etter å ha ete 2-3 knekkebrød tre gongar for dagen (i staden for vanleg brød) i eit par veker har magen min fungert så bra som den ikkje har gjort på månadsvis. Kanskje det er verd å prøve på lang sikt? Kan ikkje "leve på" avføringsmiddel fram til fødselen heller...
Ranveig R Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 *hehe* La først no merke til at du er høggravid, og dermed sikkert ikkje har noko vondt av å "leve på" avføringsmiddel fram til fødselen. Det er vel ikkje *så* lenge til ungen kjem )
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 kamillete med sukker får i gang min mage i vertffall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå