Gå til innhold

Den første barnevakten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at jeg gruer meg litt hehe. Mia's morfar (og muligens hans samboer) skal være barnevakt for vesla på fredag, og jeg lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med matingen. Hun skal ha siste måltid ca kl 19, vi har tenkt å dra kl 18, burde vi vente til etter at hun har spist eller skal jeg satse på at det går greit om morfar mater? (Siste måltid er foreløpig bare mme.) Hun har aldri hatt andre enn pappa'n eller meg gi mat, så jeg ble brått usikker. Kan de bli litt sære på hvem som gir mat? Morfar er veldig flink med henne, og det virker som om hun stoler på han.

Noen som har prøvd og har noen erfaringer med dette? Eller bare kan fortelle meg at det går bra? ;-)

Æsj hvorfor blir jeg så nervøs? Hun er snart 5 mnd, det er på tide! Feige hysteriske førstegangsmamma meg :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Ja, det er ikke bare bare å ha barnevakt første gangen. Vi skal ha barnevakt igjen på tirsdag og jeg gruer meg fremdeles jeg :-)

Men dere har ikke mulighet til å la morfar komme en tur på besøk før han skal være barnevakt? Da kan han forsøke å mate Mia med dere tilstede. Men jeg tror det går strålende greit uansett om dere får trent litt eller ikke :-)

Skrevet

Dette blir spennende! Kjenner igjen tanken om tenk hvis det ikke går. Den tanken har jeg bare jeg tenker på å ha barnevakt. Men det går som regel bra. Det er rart det med oss førstegangsfødende, alt blir liksom så fælt å gjøre første gang, selvb om man vet at det går bra. Tror nok hun tar flasken som vanlig, men hvis du er redd for at det ikke går, så var samyns forslag om at han kommer hjem og mater med dere tilstede, et bra forslag. Det roer ihvertfall dere når dere er ute. Slipper å tenke på om det går bra.

Lykke til!

Skrevet

Oh, dette har jeg null peiling på. Vi "feiget" jo ut vi når vi hadde barnevakt og dro ikke før småtten sov godt i senga. Det går nok sikkert bra uansett, men har dere anledning til en liten testrunde med morfar så kan det kanskje lette et litt urolig førstegangsmammahjerte:)

Hvis ikke så høres det jo ut som at Mia og morfar har funnet tonen og de blir nok enige om hvordan ting skal gjøres mens mamma og pappa er borte en liten stund:)

Kos dere masse!

Skrevet

Hei,

ja jeg støtter samsyns forslag om at han kommer litt tidligere og får litt tid til å mate og kose med henne før dere går. Vi har jo gjort dette noen ganger allerede og her i gården går det alltid fint. Tror ikke hun reagerere på at vi blir borte en gang. Er alt for opptatt av å bli dullet og stellet med. De får jo masse kos av disse besteforeldrene.

Kom dere ut og kos dere. Husk at dere er jo bare en mobiltelefon unna og kan alltids ringes om det skulle være noe.

Lykke til!

Skrevet

oi, oi, dette blir spennende. Vi skal selv ha barnevakt på tirsdag. Men vi kjører "Bellen-modellen" og er hjemme til legge tid og gir siste måltid selv. Håper det går bra. Jeg er jo selv en hysterisk og feig førstegangs mamma med en skeptisk baby, så vi tar det rolig her.

Men jeg støtter også meg til forslagene over og tror nok at morfar kommer til å gjøre en kjempejobb! Han har nok en ro over seg som smitter over på Mia og da blir alt stas! Han blir nok helten han skal du se!

Regner med at dere ikke skal på grøfte-fylla, slik at dere kan komme hjem hvis alt skjærer seg.

Dette kommer til å gå så fint!!

Skrevet

Det var jo - som dere alle sa - ingenting å være redd for! Morfar stilte med sin samboer (som er bra, hun er så rolig og det er noe med a womans' touch) og de kom litt tidligere så ikke Mia skulle føle at vi bare stakk med en gang. De fikk lekt masse, matet henne (etter litt prøving og spytting hehe) og lagt henne bare en halvtime etter at vi pleier. Det er ikke dårlig! De syntes det var så koselig og det frister til gjentakelse for alle. Vi hadde det superkoselig på restaurant, tok et par øl på lekter'n og bare gikk hånd i hånd i byen som et hvilket som helst kjærestepar. Det var lenge siden det :-)

Skrevet

så deilig at alt gikk kjempebra!! Utrolig deilig å ha litt babyfri innimellom også :-)

Skrevet

Så flott. Tenker det var super deilig med litt fri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...