Gå til innhold

Hjelp meg!!! Ang edderkopper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ny og ne dukker det opp en edderkopp på soverommet vårt. De er digre. I natt våkna jeg av at en gikk på meg. Den hadde kommet seg opp i senga og under dyna. Det var grusomt. Kroppen var på størrelse med en stor humle, og man kunne se den hadde hår, t.o.m. på bena. Hva kan jeg gjøre for at de ikke skal komme inn? Så en til i kveld. Den løp bak skapet. Takler ikke å sove der alene i natt jeg altså... Er det noe jeg kan gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååå, herregud !

Har dessverre ikke noe råd til deg - for jeg HATER de dyra der.........

Skrevet

jeg våkna av en edderkopp på puta n gang, og måtte ligge på gjesterommet en hel uke for å "komme meg".... Går jo an å ha myggnetting over vinduet, men helt kvitt dem blir du nok ikke uansett..... gjør som meg og ta deg en tur til australia, så blir du nok kvitt skrekken....der er husedderkoppene(de snille...) på størrelse med ett stort marsvin........

Skrevet

Men noen MÅ hjelpe meg!!!!!!

Skrevet

Tror ikke de kommer inn vinduet nemlig, så det hjelper ikke. Ellers har jeg vært lenge i Latin-Amerika, og der gjorde det meg ikke noe, men her hjemme er jeg mye mer pysete, så det hjelper heller ikke!

Skrevet

Kan jeg spraye noe i krokene bak skapet kanskje??

Skrevet

Fytterakkern! Jeg hadde klikka i vinkel om jeg våkner med et sånt udyr på meg..! Vi har nemlig også disse store, hårete edderkoppene inne her, så jeg vet akkurat hvor ekle den type edderkopp er.

Vet ikke om det stemmer, men jeg mener det er blitt mindre av dem etter at jeg støvsuget rundt alle lister både ved gulvet og oppe ved taket. Støvsuget også alle små sprekker der de kunne komme seg inn. Etterpå vasket jeg over sprekkene med sterk klorinblanding. Verdt et forsøk, kanskje.

Skrevet

Prøv å ha klorin i en spruteflaske, kanskje?

Skrevet

Det skal jeg prøve. Er nøye med renholdet altså. Kan ikke klorinen skade parketten da?? Flere tips mottas med takk!!

Skrevet

Spray ute rundt huset med Permetrin, det hjelper! Pass på at ingen går rundt der du har sprayet de første timene etter og gjenta etter ca to-tre uker.

Skrevet

Takk!!!

Skrevet

ååå her kommer det oxo sånne stoore=( hater dem =( sov på en 2 steres klippan soffa i 1 uke jeg pga at jeg våkna med en inni håret mitt..... og 1 på gardina rett ved senga....

nå har jeg spraya med sånn insekts-spray over hele huset og hakke sett noen på lenge *bank i bordet*

Skrevet

Skal love dere at jeg skal spraye nå altså. De skal DØ, DØ, DØ!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Huff, stakkars deg. Føler virkelig med deg. Jeg hadde klikka hadde det vært meg. Tror alldri jeg hadde tort å sovet igjen..Huffameg. Vi har heldigvis ikke sånne store eddekopper her vi bor, men jeg er dødelig redd dem vi har. I år kjøpte jeg en flaske med universal insektsmiddel på Felleskjøpet, og har sprayet rundt hele huset 2-3 ganger i år og det har knapt vært en edderkopp å se. Og vi pleier å ha masse. Flasken er sort med grønn etikett og koster ca 150 kr. Verdt å prøve iallefall..

Lykke til på din edderkoppjakt. Glad jeg ikke er i dine sko akkurat nå.

Skrevet

Takk for det. Skal prøve det også jeg!! I natt sover jeg på barnerommet! Der er det ingen farlige dyr!!!!!

Skrevet

Lille my;) :

Hvor sprayer du denne? Vinduskarmer, lufteluker osv?

Vi har også store edderkopper, har hatt noen innlegg her om det før, hehe ;) Støvsuger opp de jeg finner på min vei. Eller kverker de med noe hardt å slå med, brrrrr....

Skrevet

Husk at hvis du har vanlig støvsuger så kryper de bare ut igjen!

Skrevet

Vi fant ut her for en tid tilbake at bena deres knekker, så de kommer ikke ut igjen. For sikkerhets skyld; putter gjerne en sokk på enden av røret jeg da, hehe ;) Huff, hva de krypene kan få en til å gjøre... :-p

Skrevet

dere som har slike store hårete..hvor i landet bor dere?

og er det i by eller litt mere på landet??

jeg har virkelig fobi for slike og etter å ha lest dette innlegget får iallefall ikke jeg sove i natt hehe

Skrevet

Jeg sprayer den overalt der jeg vet det pleier å være edderkopper. Vinduskarmer, vindfang, lufteluker, egentlig generelt over hele huset..hehe. Ja, litt overhysterisk, men det hjelper masse.

I fjor måtte mannen min ut å "koste" bort edderkoppspinn før jeg i det hele tatt skulle tørre å gå ut. I år har jeg ikke sett et eneste spinn enda.

Skrevet

men som sagt så har jeg bare disse normale vanlige edderkoppene, så om den tar de digre hårete du har, vet jeg ikke.. Grøsser ved tanken..

Skrevet

Jeg har selv edderkoppskrekk og kan levende forestille meg hvordan det må ha vært å merke at det kryper en i senga di. Da hadde jeg fått fullstendig fnatt! Du må få tak i noe som heter Pelias Universal Insektspray. Fås kjøpt i forskjellige jernvareforretninger osv. eller kontakt Pelias direkte. De er meget effektive og hjelper mot det meste av insekter (edderkopper, maur, veps, mygg osv.) Da sprayer du bare langs ved gulvlistene på soverommet, rundt vinduene (både på innsiden og utsiden) og f.eks. rundt veranda døra. Det kan jeg love deg hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...