sirkelkatten Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Mini på 5 mnd har funnet ut at å legge seg om kvelden ikke er aktuelt! Det er hyl og skrik fra vi kommer inn på soverommet, uansett hvor trøtt han er. Det hjelper ikke å snakke til eller prøve å berolige han, det eneste han vil er å stå opp igjen. Han virkelig hyler!! Han er garantert mett, har tørr bleie og alt det der. Råd please??
sirkelkatten Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2007 Hmm. Du sier noe. Men er det vanlig at det blir slik styr akkurat rundt leggingen av det? For resten av dagen er han blid som ei sol. Men det har klødd i tennene en stund.....
Mamma til 3 <3 Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Vet du. Sånn er sønnen min også. Å jeg vet at det ikke er tenner. Han kan være blid som en sol,men med engang han skjønner at han skal legge seg så begynner han å grine/hyle.Å her funker heller ingenting. Må som regel gå en del med han får at han skal sovne. Min er 7 mnd og vi har sliti med søvnen hans siden dag 1.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Har ikke så mye råd å komme med men er samma styret her også. Prøver å legge henne når hun er ganske trett men ikke overtrett men vet ikke om det hjelper så mye. Siden hun er bare 4 mnd sover hun forløbig i bagvogna som står oppi senga. Jeg er på soverommet og vogger opp og ned på bagvogna og håper på at hun lærer at hun faktisk SKAL sove. Tar vi henne opp er hun rolig igjen så er nok bare det at hun rett og slett ikke vil legge seg. Vet ikke om jeg har akkurat så mye råd å komme med men ville bare si at vi også sliter med akkurat det der.
3iApril! Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Vi har hatt akkurat samme problemet, men har endelig funnet ut hva vi skal gjøre. Fram til 5 mnd har han sovnet ved puppen og deretter måtte jeg lirke han forsiktig ned i egen seng. Våknet han, var det samme styret om igjen. Da han ble 5 mnd (for ei uke siden) begynte vi å legge han i senga (på eget rom) i våken tilstand. Klokka var 20 og vi visste han var trøtt. Første kvelden begynte han å hyle med en gang. Vi lot han skrike i 3 min, gikk inn og ga han smokken, strøk han på kinnet osv og gikk ut igjen. Neste runde hylte han 5 min. Så var det inn igjen og roe ned og gi smokk. Denne gangen sovnet han. Vi har holdt på med dette i ei uke, og de to siste kveldene har han sovnet med en gang han kommer i senga Helt forferdelig å høre på skrikinga, men veldig godt når vi ser at det går riktig vei. Denne måten å gjøre det på heter visstnok Ferbers metode og skal ikke benyttes før de er 5 mnd... Kanskje kan det være et tips til flere som sliter..
mammasgo`jente Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Sånn er mini her også. Hun er virker trøtt når hun er i stua med oss, men med en gang vi kommer inn på soverommet og hun blir lagt i senga er hun lys våken og hylgriner. Vil ihvertfall ikke ligge der. Vi prøver å gå ut et par ganger, og inn igjen og gir tutten. Hvis ikke dette hjelper tar vi henne opp av senga litt, og berer henne litt rundt på soverommet. Vi slår ikke ¨på lyset og vi holder oss på soverommet. Etter dette legger vi henne ned i senga igjen og står ved sida av senga hennes og stryker henne på pannen. Det tar sin tid, og vi går ut og inn av soverommet flere ganger, men tilslutt så sovner hun. Jeg synes at hun er for liten til å ligge å gråte lenge, så jeg står heller ved siden av sengen hennes framfor å gå fra henne hvis hun gråter mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå