Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Jeg ødelegger meg selv med å gå rundt å hate. De det gjelder nekter for at de har gjort meg noe, selv om flere er vitner. Jeg har disse i livet mitt nesten daglig.... de vil aldri forandre seg, altså må jeg tilgi. Dette er vanskelig for meg, for det er første gang i livet jeg faktisk må bruke det sterke ordet å hate......
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Å hate ødelegger bare deg selv på sikt, men det betyr ikke at du må være bestis med de som har gjort deg vondt. Jeg vet ikke hvem det er som har gjort deg ille, eller hva som er gjort, men du må passe på at de ikke kan gjøre det samme mot deg igjen. Kanskje må du tillate deg å kjenne på hatet før du klarer å bli kvitt det? Men ikke la det bli det viktige i livet ditt, da lar du de andre vinne. En god "hevn" er at du har det godt, på tross av disse menneskene. Bruk psykolog og/eller sjelesørger. Snakk om det vonde. Få det ut. Lev!
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Å tillgi er en bestemmelse Ved å tillgi får man det bedre selv Det finnes nåde til å klare dette Jeg har tillgitt mange ,har opplevd mye ,men vet du.....det aller vanskeligste er å tillgi seg selv..... Tillgivelse gir legedom og er en vei til frihet og glede Godt å høre at du ønsker å gå den veien Du er en knupp...lykke til!=)
blond Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Hva er det å tilgi for deg? Har du gått til psykolog for å bearbeide det vanskelige som har skjedd? Du kan få hjelp til å forstå deg selv og den andre og godta følelsene du har. Du skal ikke redusere deg selv til at du er mindre viktig enn den som har gjort vonde ting med/mot deg. Noen ganger er fysisk og mental avstand til dem som gjør deg vondt det mest fornuftige. Det er lurt å være klar og tydelig på hva du mener og hvor grensene går overfor den(ne) personen(e) du snakker om. Finn ut for deg selv hva det er å tilgi og hvordan og hvorfor du vil gjøre dette.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 Takk for svar. Jeg prøver å få det ut av systemet. Går til rådgiver. Det jeg synes er fælt er at jeg som ikke har gjort noe er den som blir deprimert og ødelagt av dette. Er fordi jeg aldri i mitt liv har blitt så såret noen gang...... Likte det du sa med at hatet ødelegger kun meg selv. Må prøve å tenke positivt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå