KS 15.08.07 Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Er i uke 32 nå og vekten har stått stille så og si i tre uker, gikk faktisk litt ned også, men det har stabilisert seg som sagt. Er det greit så lenge man kjenenr liv hver dag ? Jeg har til nå lagt på meg 10 kilo så det er jo sånn sett ingen krise, men synes kanskje det er litt rart og er selvfølgelig redd for om babyen vokser som den skal... Noen som vet ?
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Babyen tar nok det den vil ha selv om du ikke legger på deg.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Og noen legger på seg i begynnelsen,mens andre legger på seg på slutten... Jeg begynte ikke å legge på meg før uke 26. Til nå har jeg gått opp 8kg.. Så hvis du er en av de som gikk opp i begynnelsen,så er det vanlig at du stagnerer.
KS 15.08.07 Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2007 Takker for svar! Gikk opp kiloene i midten av svangerskapet - 0.5 kg i uka akkurat slik jordmor sa jeg burde. Det er i utgangspunktet som sagt helt ok for meg om det stagnerer nå, men bare hvis den lille i magen har det bra:-)
LRMG Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Jeg veide ca 10 kg i uke 32, og har ikke gått opp noe særlig siden det. Er nå i uke 36. Ser at det har gått litt på bekostning av fettlagrene mine, så babyen tar det den skal ha. Kroppen din prioriterer babyen. Skal nok mye til å bli underernært i dette landet, med mindre du er alvorlig kvalm eller syk på annen måte.
kokelimonke Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 samme skjedde med meg, vekta stoppet å øke i uke 35, og etter et par kontroller sendte jordmor meg på en ekstra kontroll med ctg og ul på sykehuset. alt står bare bra til, babyen tar det den trenger, heller deg det går utover. Jordmor vil sikkert sende deg på kontroll om du fortsatt står på det samme videre utover, og hvis du er bekymret så kan du jo spørre
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Hei Jeg har hittil gått ned 4 kg i svangerskapet. Er 31+2 nå. Jordmor er ikke bekymret siden SF-målet vokser innenfor den grønne grensen. Ligger litt under, men ikke mye. Forrige svangerskap var jeg 4kg lettere den dagen jeg fødte enn ved starten. Jenta var allikevel 3500 og hadde hatt det flott i maven. Skal sies at jeg er stor til å begynne med, men ikke alarmerende. (90 kg) Tror derfor du kan ta det med ro, knøttet tar det h*n trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå