pug- pp nr? Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Hei Etter 7 år har vi bestemt oss for å gå hver vår vei. Vi deler en leilighet sammen (50/50). Nå lurer jeg på hva som skjer med den, når han vil fortsette å bo der.....Kan han "kjøpe meg ut" eller hvordan gjøres dette Noen som har erfaring fra dette??????
Stor_smil Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Han kan kjøpe deg ut, men da må dere enten få en verditakst på leiligheten eller anslå en takst selv.
KlemC 3småUnder3år Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Vist dere er enig om det kan han kjøpe deg ut....
Lykkeliten og jeg Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Hvis du er villig til det så kan han kjøpe deg ut. Han må da betale deg halvparten av taksten leiligheten blir takstert til pr idag og ikke hva dere betalte for den da dere kjøpte leiligheten.
pug- pp nr? Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2007 Hvor lang tid tar det å ordne dette? Må man kontakte eiendomsegler eller bank????
KlemC 3småUnder3år Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Neida... du trenger en takstmann./kvinne.
kaur *har født!* Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Dere kan også selge leiligheten på det åpne marked, med forkjøpsrett for samboeren. Det vil si at han må betale det det høyeste budet ender opp med. Kontakt megler for å høre om det lar seg gjøre...men da må dere betale megleren også... Men dersom du tror at leiligheten vil gå for mer enn taksten, er det kanskje verdt å gjøre. Det er jo mange leiligheter som går langt over takst (har vært på en del budrunder det siste året...) Jeg forslår at dersom dere bruker takstmann, så ikke stol bare på en. Det kan være store sprik. Sørg for at du engasjerer hvertfall en takstmann selv. Ikke overlat alt dette til samboeren din! Det kan du raskt tape mye penger på!
prøvekluten+3små Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 få en takst på den,så får han kjøpe deg ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå