Gå til innhold

Samlivsbrudd- deling av leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Etter 7 år har vi bestemt oss for å gå hver vår vei. Vi deler en leilighet sammen (50/50). Nå lurer jeg på hva som skjer med den, når han vil fortsette å bo der.....Kan han "kjøpe meg ut" eller hvordan gjøres dette

Noen som har erfaring fra dette??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan kjøpe deg ut, men da må dere enten få en verditakst på leiligheten eller anslå en takst selv.

Skrevet

Vist dere er enig om det kan han kjøpe deg ut....

Skrevet

Hvis du er villig til det så kan han kjøpe deg ut. Han må da betale deg halvparten av taksten leiligheten blir takstert til pr idag og ikke hva dere betalte for den da dere kjøpte leiligheten.

Skrevet

Hvor lang tid tar det å ordne dette? Må man kontakte eiendomsegler eller bank????

Skrevet

Neida... du trenger en takstmann./kvinne.

Skrevet

Dere kan også selge leiligheten på det åpne marked, med forkjøpsrett for samboeren. Det vil si at han må betale det det høyeste budet ender opp med. Kontakt megler for å høre om det lar seg gjøre...men da må dere betale megleren også... Men dersom du tror at leiligheten vil gå for mer enn taksten, er det kanskje verdt å gjøre. Det er jo mange leiligheter som går langt over takst (har vært på en del budrunder det siste året...)

Jeg forslår at dersom dere bruker takstmann, så ikke stol bare på en. Det kan være store sprik. Sørg for at du engasjerer hvertfall en takstmann selv. Ikke overlat alt dette til samboeren din! Det kan du raskt tape mye penger på!

Skrevet

få en takst på den,så får han kjøpe deg ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...