Gå til innhold

Hvor mye sover deres små nå?


Gjest

Anbefalte innlegg

Snuppa her sover nesten ingenting på dagtid, det er litt slitsomt siden ho vil bæres hele tiden (har sjal ja:), og jeg er alene mye av tiden. Pappaen jobber på dumme sjøen!

Her om dagen sov ho 13 min. fra vi sto opp til vi la oss..:-/

Enn deres små?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, det var ikke mye. Sover snuppa di lenge om natta/kvelden da eller? Her går det litt opp og ned med hvor mye soving det er på dagtid. Kan sove en god stund (særlig i vogna), men blir en del smålurer også, og ikke så lange og gode lurer som da hun var nyfødt. En ganske normal dagsrytme kan vesla sove fra kl 5 til kl 9 om morgenen. Så kanskje fra 10.30.-12.00. Deretter blir det ofte mest smålurer fram til leggetid ca. 21.30. Med smålurer mener jeg alt fra 10 min til 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varierer det også veldig! Som oftest sover hun et par timer på formiddagen, fra 11-tida, så triller vi en gang på ettermiddagen - en times søvn kankje - og så en time eller to på kvelden før hun legger seg ca kl 23 og sover til ca kl 06, med en matepause underveis.

 

Men andre dager blir det bare en halvtime nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi sover fra kl. 11 på kvelden til 7 på mårran uten å våkne. Så er hun våken stort sett hele dagen, men har noen små blunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sover fra ca2400- våkner for mat ca.kl 03 og 06, sover så til 9 tiden. Er helt greit med våken baby altså, bare litt slitsomt når hun ikke kan ligge alene noe, må jo ha ho med på do tilogmed.. hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sarah sover hele natten (ca 24.00 - 08.00) så sovner hun igjen etter mat x2. Fra 15 tiden og utoverer hun lite villig til å sove samme hvor trøtt hun er, men det blir noen smådupper i armene. Kanskje 1-2 timer hvis det legges sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nok fått en liten sovebaby her. Vi står opp i 7-8 tiden. Han er da våken i 1-2 timer, så sover han i 2-4 timer. Så spiser han, koser og skravler litt med oss før han enten sovner på soffan, på fangen, eller jeg legger ham i vogna hvis han er litt urolig. Da sover han kansje 1-2 timer igjen.

Han har også flere smådupper innimellom, særlig på kvelden. Han legger seg for natten i 21-22 tiden og spiser 1 gang om natten.

 

Men dette varierer selvfølgelig litt, men den første lange søvnen har han hver dag.

 

Dette er veldig uvant og rart for meg, eldstemann var overhodet ikke slik, husker jeg tenkte "en eller annen gang må han jo sovne" ofte hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini sover fra ca 24-9/10, men spiser en til to ganger i løpet av natten. Som regel er det spising rundt 06. På dagen sover hun to lange økter på 2-4 timer hver. Den første fra ca 12, og den andre fra ca 19. Varierer selvfølgelig litt fra dag til dag, men i hovedsak så ser det slik ut :) Blir vel mindre soving på dagen etterhvert som hun blir større, og begynner å legge seg tidligere om kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille Leander sover fra 21.30 til mellom 06 og 8.00. men på dagen vil han helst ikke sove. han spiser mat og er våken en time ca.begynner da og bli trøtt og griner og kjemper for og holde øynene oppe og kan holde på slik mellom en halv og en time før han ikke klarer mere og sovner i ca en halv time. så vil han opp og ha mat igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det _viktigste_ for meg er at han sover om natta! Og det syns jeg han gjør Sover fra 23-05/06.

 

Så er vel sovemønsteret hans nogenlunde likt som Mia_I . Kommer an på hvor mye jeg triller/bruker bæreselen/kjører bil. Da sover han jo som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Iallfall på dagtid. Vi legger han for natta i 20-21-tida, og da sover han mellom 5 og 8 timer første økt. Så får han pupp og tørr bleie, og sover deretter 3-4 timer til. Så får han pupp igjen, og sover et par timer til. Vi står opp mellom 8 og 10:30.

På dagtid sover han som regel 2-4 timer på formiddagen, og 1/2-1 times blunder på ettermiddagen. Sover sjelden noe etter kl 18. Men enkelte dager sover han omtrent ingenting også, kun blunder på 1/2 time et par ganger. Da blir han veldig sutrete på kvelden, så jeg har lagt han kl 19 også enkelte ganger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...