rosa og en blå Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 eg er alltid så redd på slutten.. kan en liksom si at no vil eg ikke vente lenger ?? el må en på private "sjukehus" då.? bere lurer.. kommer ikke til å gjøre det.
winsome Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 tror ikkje du kan kreve det dersom du ikkje går ca 14 dager over....ikkje dersom alt er normalt og babyen ser ut til å ha det bra vertfall! Eg gikk over forrige gang....etter en uke krevde eg å bli satt igang..dette fikk eg beskjed om at var nesten umulig når alt sto bra til! Måtte smøre meg med tolmodighet sa dei....så kunne vi snakkest om igangsetting om en uke....heldigvis kom han den natten! Men hvorfor vil du bli satt igang dersom du ikkje har gått over? har et par veninner som er blitt satt igang,og de annbefaler det ikkje. Du har sterke,inntense rier med en gang vistnok,og de komme plutselig...Velger å bli satt igang eg og altså dersom eg går 14 dager over,men ikkje uten. Så lenge de er friske inne der har de bare godt av å ligge lengst mulig inni der!
rosa og en blå Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2007 eg vart satt i gang sist.. i fjor faktisk.. er 16 mnd mellom barna.. nei, vil ikke bli satt igang NÅ.. men eg blir så redd når det har gått en uke etter termin.. har noen bekjente som har mistet pga overtid, og det skremmer meg veldig.. jenta mi sist, hade bæsjet i magen og lagt med det i flere dager sa jordmødrene etter fødselen, de såg det på jenta og fostervannet, og det var ikke heldig da.. hun mistet ogso fosterlyden og eg måtte klippast 3 ganger og hun kom ut med sugekopp.. (var dramatisk der og då) eg gjekk ogso med oppningsrier i 6 dager.. var 10-20 min mellom riene.. og noen timer opphold midt på dag kvar dag.. det var et styr.. hadde 4.5 cm åpning den 4 dagen og 7 cm åpning den 6 dagen, då gjekk eg rundt og pratet normalt med folk rundt meg og hadde ingen rier som eg kjente.. i følge ctg hadde eg 5 min mellom riene men eg merket det ikke.. så eg har liksom "svake" rier.. og grur meg til reprise.. vet det kan være stor forskjell på fødslene, men eg ha jo bare en erfaring.
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Enig med deg juli etter å snakket med en jordmor på Ahus. Hun sa at det var forslag inne nå om at kvinner ikke skal gå lenger enn 1 uke over termin (altså 41 uker) pga den økte faren for fosterskader. Dette er visstnok innført i de fleste europeiske land nå. Jeg ville nok "kranglet" litt basert på dette om det skulle vise seg at jeg går utover 41 uker....
rosa og en blå Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2007 ja. gjekk "bare" 10 dager over sist.. men siden eg ikke merker kynnerene mine.. og har svake rier.. så sier mange jordmødre at sjansene for å bli satt i gang denne gangen ogso er ganske stor... so tenker litt på korfor de ikke bare kan sette meg i gang f.eks ei uke etter termin, istaden for å gamble på å vente i 2 uker..
mememe Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 dette lurer jeg å på.. eller altså om jeg i det hele tatt kan kreve noe.. har ikke gått opp noe de siste 5 ukene.. og magen blir bare større.. med andre ord føler jeg meg spist opp. men de er jo så sære.. så lenge barnet har det bra.. så kan man bare ha det pyton og bli spist opp...
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 I forlold til det jeg ser du skriver ang. dette med at du gikk så mange dager med åpningsrier osv.. (I innlleggene lenger nede), der du beskriver litt nøyere hvorfor du ønsker igangsetting etter en uke, så tenkte jeg at kanskje du heller hadde vært en kandidat for keisersnitt ? Bare en tanke altså.... Virker som det blei mye styr rundt de andre fødslene dine lissom... Ser ikke helt når du har termin... er det nå i juli ? siden det er nicket ditt ? Da er det vel kanskje for sent å diskutere dette med jordmor/sykehus.. men hvis det er en stund til kunne du jo tatt det opp med dem... ? Du er jo tydeligvis (og med god grunn) redd for den siste tiden... Har aldri opplevd keisersnitt, og mange anbefaller det ikke.. andre sier det var helt ok... så... Bare en tanke... vet ikke om dette kunne vært aktuelt å tatt opp til vurdering... ?
rosa og en blå Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. juli 2007 takk!! ja, he termin no 19 juli... jjordmor sa at eg ikke fikk lov å gå slik dersom riene skulle begynne og ikke utvikle seg.. men nå på siste undersøkelse, sa ho at eg måtte regne med å gå 12 dager over termin før de ville gjøre noe så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå