Gå til innhold

kan man bruke nesespray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om man kan bruke nesespray mot forkjølese når man er gravid? blitt så innmari forkjølet jeg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada, vanlig saltvannsspray kan du bruke iallfall;)

Skrevet

Ja, du kan bruke vanlig nesespray også. Bare pass på at du ikke bruker det i mer enn 10 dager!

Skrevet

Jeg har brukt nesespray hele svangerkapet så langt, og brukte det i store deler av forige svangerskap også. Blir veldig tett i nesen av graviditeten jeg, noe som vist nok ikke er uvanlig. Har snakka med legen min om det, og hun sa at det var bedre å bruke nesespray enn å slite med å puste for det kunne gå utover oksygen tilførselen til babyen. Mitt råd er at du trygt kan bruke det. Mitt første barn er og har vært helt som alle andre, ingen ting som tilsier at babyen i magen min denne gangen har tatt noen skade heller!!

Skrevet

gud..er det hvirkelig mulig å spørre om dette!....

..og du skal bli mamma....

snakk om å vere et spørsmålstegn daaa ??????

Skrevet

I all verden! Er det mulig å være så frekk a? Ikke rart hun lurte på det, det er da mange legemidler som kan være skadelig for babyen.

Så da er jeg heller mer bekymret for deg som kaller opp folk som er ansvarsfulle å spør andre etter råd! Så ja, litt bekymret for hvordan du blir som mamma....

Skrevet

jævla anonym..kom deg ut herfra..vil ikke ha sånne som deg her!!!!! Ikke til deg som svarte saklig.

Skrevet

greit at man lurer på ting og tang her..

men folk spørr jo snart om hvordan de skal tørke seg i ræva her jo...noe må man jo klare å tenke/finne ut av selv...

du behøver ikke å bekymre deg for meg du ;)

Skrevet

jeg har brukt nesespray til nå å er 19 uker på vei å jeg belager meg på å bruke det helt ut..klarer meg ikke uten.Så det får bare gå.legen sa også til meg at jeg kunne bruke det..helst ikke over 10 dager men det må jeg. Men du burde se på pakningsvedlegget for er noen du ikke kan bruke i det hele tatt. Saltvan hjelper ingenting på meg.

Skrevet

hvorfor gidder du å bry deg med å svare da...? eller i det hele tatt gå inn på innnleggene? er det fordi du lurer på det selv kanskje..noe må det jo være som er problemet ditt...?

Skrevet

bruk zymelin...den er godkjent for bruk på gravide..

og forresten,syns ikke dette vr en rar ting å lure på..lurte på det samma sjøl her for ei ukes tid siden..

Skrevet

Fra lommelegen.no:

"Når det gjelder nesespray, så er det nok en fordel når man er gravid, å velge ren saltvanns-nesespray, og ikke disse med slimhinneavsvellende middel, slik som Otrivin, Rhinox osv. Når det gjelder disse sistnevnte, så står det i Felleskatalogen at "forsiktighet bør utvises ved bruk under svangerskap", da de inneholder et virkestoff som får blodårer til å trekke seg sammen.

Har du imidlertid allikevel brukt slike, i alminnelige doser, så bør du ikke bekymre deg over dette heller, da det ikke er påvist sikre fosterskadelige effekter, men som et prinsipp er det greit å bruke minst mulig medikamenter i svangerskapet i det hele tatt, så bruk heller saltvannsspray fra nå av."

Så det er et berettiget spørsmål.. Dessuten; bedre å undersøke en gang for mye, enn en gang for lite!

By the way: Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan tørke meg i ræva? Får det lissom ikke helt til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...