Gå til innhold

kritisk til vaksiner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere der ute som vurderer å ikke vaksinere barnet sitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det dummeste jeg har hørt!! dersom du lager deg en liste for o g imot får jeg virkelig håpe lista for blir lengre hos deg!!

meslinger kan føre til sykdom på hjernen, kusma kan føre til sterilitet hos guttene, røde hunder kan føre til fosterdød hos gravide kvinner, det smame med vannkopper.

Det er en grunn til at vi har ett slikt tilbud da?!?

Dersom folk slutter å vaksinere vil jo dette bli vanlige folkesykdommer og barn og voksne vil dø!!

Skrevet

Det er jo lite som taler mot vaksine og mye som taler for. Hvis alle som har friske barn vaksinerer dem slipper vi epidemier som tar livet av masse småbarn slik man opplevde i tidligere tider.

Skrevet

det jeg tenker på er alle bivirkningere som kan oppstå...

autisme,astma og allergier, såkallt "krybbedød"....

har lest en del om det og blir skremt av mindre...

Skrevet

Vaksine fungerer bra for å "utrydde" farlige sykdommer... men faren er jo at sykdommene blir motstandsdyktige. Og uansett vil det antagelig dukke opp nye sykdommer istedet, det tror jeg man aldri blir helt kvitt. Naturens måte å holde bestanden (av mennesker eller hvilken som helst dyreart) nede.

Jeg er ikke vaksinert - og har heller aldri hatt noen barnesykdom.

Har ikke satt meg inn i risikoen for spedbarn å få vannkopper o.l. eller hvor farlig det er når de er små. men det er jo ikke farlig når barnet blir større.

Jeg har ikke tatt noen standpunkt enda - fordi jeg må vite mer først. Men er i utgangspunktet skeptisk til å proppe barn full av vaksiner hvis det ikke er absolutt nødvendig. Et eksempel som jeg mener er unødvendig er influensa-vaksine. Influensa er ikke farlig og jeg skjønner ikke at folk ikke bare lar kroppen ordne opp selv - noe som styrker imunforsvaret.

Skrevet

hvis du vil lese mer...

jeg holder på med ei bok som heter "vaksinasjon" av rolf erik hansen.

også står det en del på "fritt helsevalg" sine nettsider. og "varsleren.com" og "mercola.com"

Skrevet

jeg skal ikke vaksinere mine barn..jeg studerer emnet og dere som sier at det er mer for argumenter er rett og slett uvitne og endel av helse korrupsjon ,dere vet rett og slett ikke bedre.Lykke til

Skrevet

helt enig! det er så mange som bare følger strømmen.. gjør som alle andre, uten å sette seg inn i saken. skummelt spør du meg! oppfordrer alle til å lese om dette temaet! både det legemiddelindustrien sier og det den "andre siden" har av info..

Skrevet

Så du synes at utryddelsen av feks kopper, polio i den vestlige verden er tull du da ?

Når det gjelder mistanke om at MMR vaksinen kunne føre til autisme, så har nye studier tilbakevist denne mistanken grundig.

De som er med på å starte epidemier i Norge er de barna som ikke er vaksinert mot meslinger og røde hunder og som kommer fra land med et dårlig utbygget helsetjeneste, og de som blir syke er de barna i Norge som foreldrene har latt være å vaksinere pga en eller annen syk grunn som at immunforsvaret må styrkes. Og da snakker jeg IKKE om influensavaksiner.

Skrevet

dummeste jeg har hørt av anonym

at bivirkningene kan være : autisme,astma og allergier, såkallt "krybbedød......

hvis det hadde vært tilfelle at man kan få slike bivirkninger så tror jeg neppe det hadde fantes vaskine...

så alle som ikke vil vaksinere babyen sin må sette seg inn i saken!

du jeg gidder ikke å lese side opp om forskjellige bivirkninger..

og det med autisme, asme og allergier har jeg aldri hørt om heller..

heldigvis har gutten min ikke fått noe birkinger av de vaksinene han har tatt til nå....

ps skulle tro at anonym har svart hver gang anonym har svart på tråden..

hva er det som er så forbanna farlig å vise nicket ditt mon tro......?`??

Skrevet

Er det ikke da litt rart at det er så mange barn som faktisk er vaksinert, som får disse sykdommene likevel? hvorfor vaksinere hvis det ikke er slik at det gir barnet 100% beskyttelse? før vaksinasjon av barnesykdommene ble innført, var det ikke vanlig at disse forekom hos spedbarn.. kan en lege eller annet helsepersonell garantere deg, om du spør, at disse vaksinene ikke har bivirkninger?

Skrevet

bare til opplysning: det er ikke jeg som startet tema som har svart hver gang:-) jeg ønsker bare en debatt av folk som har satt seg litt inn i saken... vi har ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre, men synes det er viktig å samle all informasjon man kan få tak i.. det var en tilfeldighet som gjorde at vi kom inn på dette temaet..og nå har vi lest i flere måneder:-) dette var ikke ment som et angrep på noen. ønsker bare å belyse saken

Skrevet

Vaksiner har varierende virkning på forskjellige personer, og det er barn og voksne som ikke kan vaksineres pga. sykdom. Disse blir også syke når andelen vaksinerte i befolkningen synker så lavt at epidemier oppstår, og de som er for svake til å vaksineres er også spesielt sårbare mot sykdommer.

De norske standardvaksinene for småbarn er en kjempedeal i forhold til å la barna dine lide seg gjennom disse sykdommene, eller enda verre: å spre smitten til andre. Så når du har vurdert ferdig så håper jeg at du velger å følge vaksinasjonsprogrammet, til glede for alle som ikke kan det, eller som ikke får tilstrekkelig effekt av vaksinen.

Skrevet

hadde jeg aldri vurdert!

bivirkningene av vaksinen blir peanuts i forhold til om man fpr sykdommene..noen av de kan jo være direkte dødelige..er jo for en grunn de vaksineres mot..og dessuten,om mange tenker som deg,så har man det jo gående igjen som epidemmier igjen om noen år da..

Skrevet

Du anonyme over her som sier at barna før sykdommene like vel!! jeg har enda ikke hørt om barn som får meslinger og røde hunder, det er meget sjelden nettopp fordi de blir vaksinert mot det.

Vannkopper får en ja, men den sykdommen vaksinerer en heller ikke for!! sett deg bedre inn i tinga før du snakker over deg selv....!

Det er så amnge farlige ettersykdommer av disse sykdommene at det veier faktisk for å ta vaksiner. Og JA, jeg har sjekka dette opp både med helsesøster og lege!!

Skrevet

For det første er det bare røde hunder som er farlig for gravide ... ikke vannkopper. Og det er mmr vaksinen de tror er farlig... økende tilfeller av autisme og mange barn får astma etter vaksinen... har en sønn som fikk astma etter den... som om jeg tar den siste vaksinen kommer jeg til å tenke godt i gjennom denne gangen ja...

Skrevet

Det er en grunn til at mange av barnesykdommene er nesten utryddet. Helt idioti å la vær og vaksinere barna sine. Husker for en tid tilbake at det var snakk om div bivirkninger som følge av vaksiner, men det er bare tull. Disse såkalte bivirkningene kan like gjerne komme av noe annet. Ingenting som tilsier at det kommer av vaksiner.

Skrevet

Kommer til å vaksinere mine barn.

En god del av sykdommene de blir vaksinert mot er på tur tilbake siden flere og flere velger å ikke vaksinere barna sine. Dessuten så er landegrensene mere åpne nå enn før og alle land har ikke det helse tilbudet vi har.

Skrevet

jeg har latt alle mine barn få vaksinene di skal ha å d kommer mini også til å få..uten tvil...bivirknigene som eventuelt sulle dukke opp tar legene seg av etterpå,ingen av mine har fått d...visst di skulle få noen av barnesykdommene så får di d i en mild versjon i forhold til di som ikke er vaksinerte mot d vil jeg tro :)

Skrevet

hva hvis ditt barn dør av en av disse sykdomene?? Og da smitter et annet barn som også ikke har tatt vaksinen og det barnet også dør av det.. osv osv osv

Regner med du skjønner hvor jeg vil..

Syns d udet er greit??? Jeg syns det er tåpelig og ikke vaksinere barna sine mot di sykdommene der

Skrevet

Jeg er kritisk til vaksiner. Men jeg føler at jeg enda ikke vet nok til å ta et endelig standpunkt. En bok jeg har fått tips om å lese er "Sannheten om vaksiner" (har ikke kommet så langt at jeg har skaffet den enda).

Jeg opplevde selv at mitt barn, som nå er 2 år, ikke var helt seg selv på lenge etter vaksinen hun fikk da hun var rundt 1 år. Det var en skremmende opplevelse, jeg kjente ikke ungen igjen. Etter det begynte jeg å lese litt om vaksiner, og har blitt skremt. MMR-vaksinen har vi utsatt på ubestemt tid.

Det er en del som mener at vaksinene kanskje har skyld i økningen av f.eks. astma, allergi, autisme, diabetes og kreft.

Det kan ikke være tvil om at vaksinene er en stor belastning for immunforsvaret til en liten kropp. Jeg tror ikke noen med sikkerhet kan si at vaksinene ikke har noen negative følger.

Jeg har skjønt det slik at de fleste av sykdommene det vaksineres mot allerede var på vei til å bli utryddet da vaksinene ble innført. Men det er faktisk noen som tjener penger på disse vaksinene.

På begynnelsen av 90-tallet (tror jeg det var), ble det gjennomført et vaksinasjonsforsøk på ungdomsskoleelever. Det var snakk om en ny vaksine mot hjernehinnebetennelse. Dessverre ble en høy andel av disse ungdommene syke (ME). Så denne vaksinen ble stoppet. Heldigvis. Men hvordan kan vi med sikkerhet vite at dagens vaksiner ikke er farlige? F.eks. den nyeste vaksinen mot hjernehinnebetennelse, den er forholdsvis ny, og man kan ikke vite langtidsvirkningene. Dessuten beskytter denne bare mot en av mange typer hjernehinnebetennelse.

Har hørt om flere babyer som har fått pusteproblemer etter vaksinasjon. Noen har dødd, og man kaller det krybbedød. Noen unger har fått varig hjerneskade. Foreldre har rapportert alvorlige bivirkninger til folkehelseinstituttet, men de blir ikke registrert.

I det hele tatt, jeg har fått inntrykk av at det er mye snusk ute og går.

Jeg er forferdelig i tvil om hvordan vi gjør det med nestemann. Jeg tror iallefall jeg vil utsette den første vaksinen en stund, slik at den lille kroppen er litt større og har litt bedre sjanser til å takle påkjenningen. Prevenarvaksinen er iallefall uaktuell. Og forhåpentligvis vet jeg enda mer om vaksinasjon da, slik at jeg er i bedre stand til å ta et valg.

Skrevet

jeg har ikke satt meg inn i vaksinering!!!

men hvis man skal begynne å tenke etter alt som er farlig for sitt barn så er det mye, bare det å føde ett barn!!

det å bli født er en så stor påkjenning for ett barn!!! menge får hjerneskader, varige skader bare av det!!!

så hvist man først skal begynne å overbeskytte barne sitt så kan man heller ikke føde barne sitt!!! bare det å leve er uten garanti!!!

tenk på u-landa!! der dør mange barn av meslinger, osv, fordi di ikke er vaksiner!!!! der tar ikke foreldre det som en selvfølge at barna skal vokse opp og bli gamle, derfor får di mange barn sånn at di har større sjangse for at ett eller flere av barna skal vokse opp!!!

i utlande må di betale mye penger for sånt!!! og det er bare di rikeste som har råd til det!!!

hvis du begynner å undersøke hvor høy krybbedød og sykdommer med varige men er der, så er den mange ganger høyere enn her!!!

det er utrolig få ganger at hjerneskade er påvist på vaksinerte barn av vaksina!!!!

det er så uvanlig at det gjerne kommer fram i media fordi det skjer så skjeldent!!!!

men jeg skjønner at du kan begynne å tenke etter, det er jo bare bra å sette seg inn i ting!!!!

men det er en grunn til at vi har dette tilbudet!!!

å det er utterst skjeldent at det skjer noe mer en at ett barn blir uvel den første dagen den har fått en vaksine!!!

så det å bli litt uvel er bedere en at et barn skal få hjernehinnebetennelse, som i hverstefall kan fører til hjerneskade og med litt ekstra uflaks stor funksjonshemming, eller messlinger som blir regnest for den farligste barnesykdommen som noen barn kan dø av, og også få hjerneskade!!

da synes jeg at det er bedere å slippe di store sykdommene og heller ha ett barn som er utilpass den første dagen!!!

Skrevet

Dt er ikke snakk om å være kritisk til alle vaksinene men mmr vaksinen....det er den siste vaksinen di får.... i den vaksinen sprøyter de faktisk et virus i kroppen på barna.... de får åsså den i skolealder og da er imunforsvaret mer utviklet til å takle en sånn vaksine. Det er alarmerende mange som får astma etter denne vaksinen i ung alder...

Skrevet

å noen skriver at jeg ikke har satt men inn i det med vaksinering.. hvorfor argumenterer dere for noe der ikke har sjekket opp??? Jeg har en sønn som fikk astma etter mmr vaksinen så tro meg ... har virkelig satt meg inn i det med vaksinering!!

Skrevet

Det er klart det er mye som er farlig, men hvis jeg kan velge å droppe vaksiner jeg ikke stoler på, er jeg glad for det. Men det er fordeler og ulemper med alt, det er vanskelig å velge.

Grunnen til at så mange i u-land dør av meslinger o.l. er like mye at de ikke har tilgang til rent vann, og ikke er like flinke til å isolere enkelttilfeller. Dette ble vi etterhvert veldig flinke til i Norge, derfor var sykdommene på tur ut av seg selv.

Jeg synes det er vanskelig å vite hvor sjelden eller hvor ofte det er litt mer alvorlige bivirkninger av vaksinene. Både fordi mange foreldre kanskje ikke ser sammenhengen når barnet får f.eks. astma eller dør i "krybbedød", og fordi folkehelseinstituttet faktisk ikke registrerer alt de får beskjed om. De også vil vel ha ganske sterke bevis før de tror på at ting skjedde pga vaksinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...