Skravlemamman Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 ... noen som har noen tips på ting vi bør gjøre, se eller annet, og trenger jeg ta med bleier/badebleier og våtservietter eller finnes det brukanes greier der nede?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 bleier er dyrt!!!! snuppa fikk diare da vi var der... en pakke kostet vel 130kr eller noe... våtservietter og også dyrt..... gamlebyen er verdt å få med seg, havna også ) ellers er det kjempefint i hovedstaden, ca 1 time med buss
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Enig med Løvejenta, bleier er DYRT!! Vi tok med selv, både bleier, våtservietter og mat. Mer sukker i maten der. Gamlebyen, havna, badeland og Marineland er verdt å få med seg. Palma er også veldig fint. God tur!
EnJente_m_EnJente Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Dra til Palma ja ! ! ! SÅ verdt turen STORKOSTE meg der ! Også dra til can picafort, mye bedre der enn i selve alcudia sentrum !
krokofant666 Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Vi var der i fjor med snuppa. Da var hun 7 mnder. jeg hadde med meg dobbelt myggnetting så hun kunne hvile på stranden i vognen. Ble litt mørkere for henne da. Ellers så er Alcudia DEN overturiste ferieplassen, så de har alt du kan tenke deg av barnemat. Bedre tilbud enn det vi har i våre butikker. Jeg kjøpte bleier der nede for det er så mye du tar med deg fra Norge når du reiser, at bleier bare tar stor stor plass. De har akkurat de samme bleiemerkene der nede som det vi har. De der SPAR butikkene er over alt. Masse god tur.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 De har alt der nede ja, men det er 3 ganger dyrere, og mer sukker i maten...
Skravlemamman Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2007 Minstemann er snart 2 år, så han spiser nok det vi spiser:-) Umulig å passe på sukkeret, så lenge han skal ha alt storebror har:-)Vi får heller være ekstra flinke med tannpussen i ferien. Fant dere badebleier også der nede? Dette med tur til Palma kunne jeg godt tenke meg......, men med en overaktiv 2 åring som ikke kan sitte stille frister ikke mer reising enn vi allerede må for å komme frem til Alcudia.Gruer meg til både buss og flytur fra før så er veldig spent på den biten ja....., men gleder meg masse....
bente69;) Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 Vil bare si god tur, kos dere all mass:) Vi var der i mai i år og i sept i fjor, kjempe barnevennlig og fint der:) Hadde tatt med våtservietter, bleier og grøt(om barnet er så stort). hvor skal dere bo? Badebleier har jeg aldri brukt, kun i båt.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 Handlet bleier i de store supermarkedene (Mercadona, SYP, husker ikke navnet på alle..), det var samme prisen som hjemme, men pakkene var dobbelt så store (!), så egentlig fikk du mer for pengene der enn hjemme... Ikke kjøp på supermarkedene som ligger i tilknytning til hotellene ,de er svindyre og av dårlig kvalitet. Kjøp et merke som heter Dodot, det er akkurat det samme som Pampers. Kjøpte Nan (heter Nantiva) og annen barnemat der nede (nestl'e og en spansk merke) greit at det kanskje er mer sukker i maten der nede, men gutten min overlevde i 2 uker han. De vokser jo opp barna der nede også....
Askepott 3 barnsmor Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 Jeg kom hjem derfra for en uke siden, dro med jenta mi på 2 år og venninne med en på 1.5 år, anbefaler dere og dra til Marineland en kjempeopplevelse med mange forskjellige dyr.Vi var også på Sel/Delfinshow.Bleier er kjempedyrt som de andre skriver, man får kjøpt badebleier der med det er også dyrt.Anbefaler deg å ta med disse tingene.Syntes også det var dårlig utvalg på babygrøt.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #11 Skrevet 8. juli 2007 Gir meg ikke helt når det gjeder prisen på bleier; Det koster ca 20 euro for en pakke med 100 bleier. Det er vel ikke dyrere enn her hjemme det??
krokofant666 Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 jeg synes ikke bleiene var så dyre at jeg ikke kunne kjøpe de der nede. Tror det kostet rundt 100 kr for en pakke.
Miss Foster Skrevet 9. juli 2007 #13 Skrevet 9. juli 2007 Jeg bor her i Spania, og uansett hvordan dere vrir og vrenger pá det, bleier er IKKE dyrere her nede. En pakke med alt fra 45-90 bleier koster fra 10-15 euros, og det er ikke dyrere enn hjemme. Og det at dere bláser opp om at det er sá MYE mer sukker i babymaten her nede er til á le av. Mye barnemat har HONNING her nede, og det finnes oxo alternativer som HIPP barnemat som ikke har noe sukker. Sá nei, du trenger hverken ta med deg ekstra bleier, vátservietter eller barnemat, eller solkrem eller hva som helst. Dette er faktisk ikke et u-land, og det er mye mer á velge i her nede nár det kommer til merker innen bleier, barnemat, vátservietter og mme. Mange av merkene er oxo mye bedre enn det dere fár kjópt i Norge. Ha en fin tur - gi barna mye vann, og opphold dere i skyggen nár det er pá det varmeste. Se og lær av fastboende.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. juli 2007 #15 Skrevet 9. juli 2007 Klart alt er dyrt om du kjøper alt på sånne små supermarked ved siden av hotellet, eller mitt i turist-gryta. Må da gå ann å komme seg inn til et normalt supermarked der lokalbefolkningen handler.Tror dere at spanske barn ikke bruker bleier dere eller? Herrejemin.. Når det er sagt, så kan du fylle opp bagen på feks vogna når du reiser med bleier.. det blir ikke regnet som overvekt.. (hilsen flyplass arbeider)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå