prinsemamman Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Trenger litt hjelp jeg.... Min lille er akkurat blitt 8 mnd. Han nekter spise fast føde. Før spiste han to grøtmåltider på dagen. Nå vil han bare ha melk. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Han henger jo i puppen hele tiden. Han krever jo sitt når han kryper og styrer hele dagen. Han har passert 9 kilo så han "har litt å gå på". Hva skal jeg finne på ? Bytter på grøter og alt, gjør ting spennede og ja..... *oppgitt* Må vel begynne å amme igjen om natten hvis jeg skal få i han nok..... er så oppgitt.... føler alt er en kamp
Cilla m Neo;) Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 min lille gutt er litt lei disse middagsglassene, men nå finmoser vi litt av det samme som vi spiser og det elsker han, ha masse fruktpure oppå grøten det gir en spennende vri,prøvd m bitte små brødbiter m prim,leverpostei eller banos?kan bløtes i litt melk. lykke til;O)
prinsemamman Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2007 Hei du! Han spiser ca 4 smulebiter med pålegg på. Så er han fornøyd. Middag har vi aldri klart få i han. Hverken hjemmelaged eller kjøpe glass. banan er heller ikke noe. Spiser gjerne 1/3 av en sånn fruktmos. av 100ml...... men jeg som har sluttet å amme om natten. må vel bare begynne igjen for at det skal gå bra for han.
Nr-3-i-Magen Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Her er det akkurat likt. Fra å være kjempeflink og spise brødskiver, grøt, frukt og litt middag hver dag, nekter snuppa (8 mnd) nå å spise, har pågått i to uker. Det går litt opp og ned, vi har hatt noen bra dager, men vanligvis spiser ho bare 2-3 brødbiter, et par skeier grøt, eller litt fruktmos eller banan før ho ikke vil ha mer. Greit å høre at andre har det sånn også, da er det kanskje bare en fase... Det begynte samtidig med at tennene kom opp, men de er jo godt oppe nå, og ho vil fremdeles ikke spise.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Jøss...sånn er jo snulla på 8 mnd også! Trodde det var pga beinbruddet hennes, men kanskje det var tennene (knakk beinet og fikk tenner samtidig) eller bare alderen. Hun spiste jo grøt og fruktmos før, men nå er det vanskelig å få i henne ting. Det som hjelper er å få henne til å le, og så være klar med skjea og gi henne maten mens hun ler (for da har hun munnen åpen)...da både får hun i seg maten og assosierer den med noe gøy!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå