Gå til innhold

Skal vi ikke dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så mye å forvente at vi skal dele på pliktene jeg og samboeren min?

Han har ferie, jeg har 6 dager til termin?

Skal vi ikke dele husarbeid, matlaging, dusjing av jenta våres på 3, leking og ALT?? Blir så irritert... Kroppen min streiker totalt, prøver å gjøre en innsats på alle "området", men strekker jo ikke til, så da er det BOMBA i visse rom i huset og en gulv-vask hadde gjort seg + badet... orker ikke snakke om badet en gang :(

Spurte han just om han kunne dusje jenta våres, svaret jeg fikk var: "Jeg skal å hente noe". Da ble jeg sur og sa: "Kan du ikke hente det om 10 minutter?????? Nei, jeg skal dusje henne SELV jeg". Da plutselig insisterte han og kalte meg SUR.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg ned og streika fullstendig.. skulle bare mangle at han hjelper deg nå når du har så kort igjen.. hos oss har det aldri vært noe spørsmål en gang. dette er min mening da..

Skrevet

Selvfølgelig skal han hjelpe deg, men menn tåler dessverre mye mer rot og skitt enn oss før de føler for å gjøre noe med det. Senk kravene dine og ta det med ro, du skal tross alt lade opp til fødselen, så ikke verdt å slite seg ut på husarbeid først.

Hvis du har anledning kan du jo spørre andre om å hjelpe deg litt, men ikke sikkert han skjønner tegninga for det..

Skrevet

Har litt samme problemet her... til vanlig også.

Han tror han gjør voldsomt mye husarbeid..men jeg veit jo hva han gjør og hva jeg gjør :)

Her ser det helt j... ut etter at jeg ikke har gjort husarbeid på 1/2 år

Men jeg har faktisk laget en liste over alt som skal gjøres av husarbeid i løpet av en måned. Ved siden av hver ting har jeg skrevet hvor ofte ting skal gjøres (daglig, ukentlig,måned, ved behov) og så mange ruter bortover. 7 per uke. Og så kan den som gjør jobben sette inn forbokstaven sin den dagen det er gjort :)

Jeg vet av erfaring at dersom jeg skriver ned hva som gjøres følger han med på kjøleskapdøra. Har ikke hengt opp lista enda for vi pusser opp og det er litt unntakstilstand. Men den skal opp med det samme vi er ferdig. Kanskje det burde være unødvendig, men det er ikke jeg så opptatt av. Kan jeg hjelpe han med å få ting gjort på denne måten er det helt greit for meg :)

Skrevet

har heldigvis ikke det problemet... jeg mener at er man 2 så er man 2, å da går det ikke ant å bare gjøre det en selv vil hele tiden.

man er nødt til å hjelpe å avlaste hverandre.. til slutt er du så sliten at du ikke klarer mer, å det er verken bra for deg eller barna dine..da får ingen det stellet di skal ha siden du er så utmattet av å måtte gjøre alle tingene selv..

synes du skal snakke med han å si det at viss ikke han deltar i di daglige tingene så får han bare pelle seg ut..

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...