Potetnisse Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Har en gutt som er litt urolig om natten. Ammer, dvs noen kvelder får han mme hvis han aldri blir mett og roter fælt om kvelden. Legger seg rundt 22-23, sover til maks 0230 (dette er en lang periode for han). Får pupp, sovner av og til greit, av og til tar det opp til en time, halvannen (!) før han roer seg og sovner. Klokken er da kanskje 04. Så er det opp igjen for pupp 0530, dette syntes jeg er vel tidlig? Eller? Og da er han også ganske kavete, trykker, stønner, puster og peser, og det blir da til at han får sove ved brystet mitt. Herfra er det pupp ganske ofte til vi står opp kl 09, han småsover og våkner, jeg slenger inn en pupp og han dovner igjen, etc.. Skal jo ikke klage, han er jo i og for seg grei å forholde seg til, men ser mange andre barn har laange soveperioder og blir litt misunnelig.. Noen tips eller råd???
Meg og bøllegutta!! Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Tja..............Det spørs jo litt hvor gammel han er da. Gutten min var litt urolig på kvelden og natta de første ukene. Kunne gråte litt om kvelden og sovnet ofte ikke før ca kl 23-24 når vi la oss.......... Våknet ca hver andre time for mat og kunne ligge og pese og kave før han sovnet igjen. Hadde han i senga vår de første ukene fordi vi ventet på madrassen vi hadde bestilt til senga hans, så jeg lå og gav han smokk og holdt han i hånda til han sovnet igjen. Kunne ta opptil en time.... Slitsomt og trasig og få kvelder og netter ødelagt på denne måten Så plutselig ved 2 mnd alder begynte han å legge seg i egen seng ved 21.30 tida og sovne av seg selv..... Så ble det tidligere og tidligere og lengre og lengre sove perioder uten mat.... hansovnet også med en gang etter amming.Dene uken har han lagt seg ca 19.15.... Flere av nettene har han da sovet til 03.00 før han får mat igjen......... Utroli deilig med barnefri på kvelden og rolige netter...... Jeg ville prøvd å roe han på natten med andre ting rnn pupp. Kan fort bli en drålig vane. Kos litt med han å gi smokk og se om det hjelper-.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå