Fabi Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Hei jeg har logget inn på min kone`s profil med hennes tillatelse og lurer på hva i all verden jeg som mann skal gjøre i situasjoner hvor hun skjeller meg ut uten noen som helst grunn og uten at jeg forstår hva hun snakker om. La meg først si at vi har ett meget godt ekteskap og ett godt sexliv men i perioder på annenhver dag så får jeg skyllebøtter o.l som jeg ikke skjønner bæret av. Jeg tar meg godt av min gravide kone og gir henne oppmerksomhet,serverer henne alt hun vil ha på sengen om hun vil,foreslår turer både hit og dit,kommuniserer...ja alt hun ber om gjør jeg mitt beste for å kunne gi. Jeg begynner å miste litt fatningen nå.Vet ikke hva annet jeg kan gjøre og trenger hjelp av dere med litt erfaring
Adriansmor med tulla Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Det er HORMONER hun ahr ikke kontroll over dem selv heller... prøv å gå rund som en badeball du ..å svette som en gris og humøre svinger ifra blid til hysterisk på null komma niks.... det er ikke enkelt å være kvinne å gå gravid,,, forsatt å vere snill og grei å håp at 9mnd går jævla fort.................
Caelyn Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Lukk ørene! Nikk og smil og ikke la det gå inn på deg. Merker du at hun er irrasjonell og klikker på ting hun vanligvis ikke ville reagert på? Det er hormoner.. Hun har det sikkert rimelig heftig selv og.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 Jeg forstår din frustrasjon, og det gjør gubben min også, he he. Jeg tror vi er like frustrert begge to over dette ustabile humøret, og sinne som dukker opp innimellom. Dette er noe av minusene ved å få barn, men tro meg når jeg sier at det hele er glemt den dagen babyen har kommet! Lykke til! )
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 Jeg er høygravid nå, og spurte mannen min i stad om jeg var mer ustabil enn ellers under hele graviditeten. Han synes ikke det, annet at jeg kunne være litt rastløs til tider nå i det siste...men det er meg. Jeg synes forøvrig at det er ingen grunn til å skjelle ut sin kjære fordi man er gravid og har mye hormoner uten grunn!! Husk at mannen i huset blir far til barnet og "eier" halvparten av barnet. Klart at det er til tider psykisk og fysisk tøft å gå gravid, men det kan jaggu være slitsomt for gubber i hus også som ikke skjønner bæra av hvorfor de skal bli utskjelt i tide og utide uten å skjønne hvorfor... Sorry, blir provosert av sånne damer, ta dere sammen litt da!!
Caelyn Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Som du selv sier så har du IKKE vært så veldig hormonell under svangerskapet. Andre som HAR masse hormoner og humørsvingninger kan fortelle en helt annen historie. Jeg har vært stort sett grei, MEN har hatt dager hvor ting har blitt blåst ut av proporsjoner. Og hadde ALDRI I VERDEN klart å "ta meg sammen" i de stundene.. Er ikke noe man har kontroll på overhode.. Er da vel ingen som ønsker å skjelle ut sin kjære uten grunn. Det verste for meg er å etterpå oppdage "hva jeg har gjort" og sambo står som et spørsmålstegn. Nei, å be oss/disse damene med hormoner om å ta oss sammen kan du gå lenger ut på landet med. Kom tilbake når du har erfaring med det du snakker om.
Solskinnsjenta Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Må si meg enig med Datanerd her. Selvfølgelig har man ingen grunn til å skjelle ut sin kjære "kun fordi man er gravid", men når hormonene raser tenker man faktisk ikke rasjonelt! Jeg blir ikke sint på mannen min, men jeg blir utrolog lettrørt. Og jeg klarer faktisk ikke stoppe det! I begynnelsen av graviditeten satt jeg og hulket til TV programmer. Rasjonelt visste jeg at det var helt ulogisk at jeg skulle bli så rørt av en halvdårlig sanger som med hånden på hjertet sang den amerikanske nasjonalsangen. Like fullt satt jeg med røde øyne og snørrete nese. Så lillepanter; ta deg selv sammen og prøv å forstå at ikke alle reagerer slik som deg! Til deg som la inn hovedinnlegget; samboeren din mener sannsynligvis ikke halvparten av det hun beskylder deg for. Hun er helt sikkert like lei seg hver gang hun har skjelt deg ut. Hun kan ikke noe for det, men er nok veldig glad i deg for det! Håper for begge deres del at dette blir bedre etter hvert. Uansett stabiliserer hormonnivået seg en stund etter fødselen, ofte når ammingen er kommet godt i gang. Hun blir nok snart sitt gamle selv igjen.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 Er enig med lillepanter. Man bør klare å ha litt kontroll over seg selv, selv om hormonene raser rundt i kroppen. Tror nok en del unnskylder seg med at de er gravid og full av hormoner og at de dermed skjeller ut folk uten grunn. Det får no være grenser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 ...ikke glem heller at mennene i hus går igjennom en stor forandring i livet når kona/samboer er gravid, og til HI som spør om råd for han snart mister fatningen vil jeg si: Håper du klarer å bevare roen oppi alt. Det virker ut fra det du skriver at du gjør det beste du klarer for din kone, og det er kjempebra :-) Det virker også som hun gjør også det for deg når hun har gode dager. Vi er forskjellige og må gjennom prøvelser på godt og vondt når en lever sammen, gravid eller ikke. Hun er hvertfall trygg på at du er en stayer i forholdet når hun tar ut alt på deg. Men ikke mist deg selv oppi dette for det. Husk at det er ikke alt man skal akseptere av kjefting selv om hun er aldri så gravid. Lykke til :-) Klem fra
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #10 Skrevet 9. juli 2007 Venter min 4. baby til høsten og jeg forstår ikke helt at man går helt av hengslene fordi noen hormoner raser rund i kroppen. På meg virker det som om mange gravide bruker graviditeten som en unskyldning, for å kunne oppføre seg som en vil.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Du er rett og slett for snill...du disker henne for mye opp slik at hun tror hun kan få det etter hennes vilje hele tiden, du må lære deg å gi blanke f... noen ganger og rett og slett bare ta deg en gåtur ut eller lignende, også heller komme tilbake og spørre hva problemet var, for da har nok noe av raseriet dempet seg ,og det blir dermed lettere å komunisere på et voksent plan. .Mvh.. Dr. LathSpeLL
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #12 Skrevet 9. juli 2007 Mannen min er nok enig med deg i at humøret kan svinge. Jeg merker det veldig godt de dagene det er ille for da våkner jeg sur fra morgenen av. Det jeg gjør for å forebygge/advare er å si at jeg er sur i dag og det skal ingenting til. Forklarer jo at det er jævlig å ha det sånn. Akkurat som pms. Da klarer han å distansere seg og tar meg ikke på alvor. Og det gjør ikkenoe at han ikke tar meg på alvor fordi jeg veit jo selv at det jeg driver med ikke har rot i noen logikk.... Er rett og slett bare grinete ).... Økt fokus kan hjelpe den gravide med å styre seg litt...
prins 07, prins 10 Skrevet 10. juli 2007 #13 Skrevet 10. juli 2007 hehe, ja akkurat som russen gjør med den røde dressen. Nei, man klarer da å oppføre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå